Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.02.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14293 [Bleskovky - Predstavujeme]
Dnes budeme mať príležitosť otestovať dve horúce novinky z Rakúska. Sicília, konkrétne Catania, mesto na úpätí majestátnej sopky Etna, nás však dnes privítalo zamračeným počasím a poobede i dažďom.
KTM vystasila s novinkami už na výstave Intermot v Kolíne a pripravila celkovo 5 modelov série Adventure. 1190-trky nahradili 1290 s výkonnejším motorom so 160 konskými silami. Dvom turisticky zameraným 1290 sekunduje offroadová 1290 Adventure R. 1050-tka sa po novom mení na 1090 a aj tu pribudla offroad verzia 1090 Adventure R. O novinkách sme už písali tu:
04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16097 [Novinky - Predstavujeme]
KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.
Na motorkách je množstvo zmien, noviniek a vylepšení, ktoré podrobne zhrniem v teste po návrate. Za zmienku teraz určite stojí motor prebraný (a upravený) so SuperDuka, nový kompletný LED svetlomet, veľká plne farebná TFT prístrojovka so zabudovanou konektivitou Bluetooth - KTM My Ride, bezkľúčové štartovanie a pod.
KTM 1090 Adventure nahradzuje 1050-tku. Výbava je skromnejšia ako u Super Advenčrov, ale k tomu je prispôsobená aj zaujímavá cena. Výkon vzrástol na 125 koní a napriek tomu bude dostupná i verzia A2.
Počasie tu nám moc nepraje, pršalo včera a nejasná odpoveď je i na dnes. Naša trasa vedie po úpätí Etny, kde je sneh, tak je otázne, či prejdeme. Včera snežilo a trasu museli upravovať.
Keď testujeme tak poriadne. Na Sicíliu som zobral najnovšie Advenuture čižmy, ktoré sú zamerané podobne ako tie Adventúrky. Nové čižmy majú vnútornú papučku, ktorá je ale plnohodnotnou topánkou, takže v duchu testovania som na Sicíliu nezobral žiadne iné topánky a nechal som v nich v aute, cez letiská, prechádzky po pláži či po meste až po dnešné jazdenie.
09.12.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9254 [Novinky - PR článok]
Multifunkčné motocyklové čižmy Touratech Destino sú jedinečnou voľbou pre adventure jazdcov. Pohodlné, bezpečné ale hlavne vhodné aj na nosenie mimo motocykla.
Redaktora na test pozvala spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon, čižmy Touratech Destino.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | 1090 Adventure | 1090 Adventure R | 1290 Super Adventure R | 1290 Super Adventure S | 1290 Super Adventure T |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 1050 ccm | 1301 ccm | 1301 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 107 Nm / 5750 ot. | 109 Nm / 6500 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 140 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 | 13.1 : 1 | 13.1 : 1 | 13.1 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 103 x 63 mm | 103 x 63 mm | 108 x 71 mm | 108 x 71 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 185 mm | 220 mm | 220 mm | 200 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm | 220 mm | 200 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 | 90/90-21 | 90/90-21 | 120/70-19 | 120/70-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 267 mm | 268 mm | 268 mm | 268 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70-18 | 150/70-18 | 170/60-17 | 170/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | 207 kg | 217 kg | 215 kg | 215 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | ||||
Výška sedla: | 850 mm | 890 mm | 890 mm | 860 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1560 mm | 1560 mm |
Svetlá výška: | 220 mm | 250 mm | 250 mm | 220 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l | 23 l | 23 l | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 313 km | cca 308 km | cca 308 km | cca 401 km |
Servisný interval: | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii | ||||
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP | plne nastaviteľný podvozok | v sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí. |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 9/2017: 12 790 eur | Cena 2/2017: 13 990 EUR | Cena 2/2017: 16 750 eur | Cena 2/2017: 16 190 EUR | Cena 2/2017: 17 950 eur |
Pridané: 11.02.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41530 | Včera: 161104