Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.11.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 23678 [Bleskovky - Novinky]
Takmer šesť rokov po tom, čo sme prototyp tohto motocykla mohli vidieť na výstave v Inchebe, prišla jeho definitívna podoba. Dizajn sa trochu pomenil, ale extrémne technické údaje zostali.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2017 | Nasledujúci
Česká spoločnosť FPOS, ktorá je výrobcom tohto nezvyčajného naháča, bola založená v roku 1992, a zaoberá sa výrobou kovových komponentov či strojárenských súčastí, ale aj dielov na motocykle (niektorí určite viete, že pretekali aj v MotoGP v triede Moto3). S modelom Midalu prišli na svetlo sveta začiatkom roka 2011, teraz ho predstavili vo finálnej podobe.
Zaujímavým robí tento motocykel najmä motor, lepšie povedané jeho koncepcia. Na šesťvalce sme v motorkách už takpovediac zvyknutí, ale v usporiadaní V6, to už je trochu iná kávička. A Midalu má uhol rozovretia týchto šiestich valcov dokonca 90 °, čo je v motocyklovom svete takmer unikátne.
O maximálnom výkone tohto agregátu fabrika mlčí, ale z jej predchádzajúcich vyjadrení je takmer isté, že je vyšší než 200 koní. Rovnakou číslovkou pravdepodobne začína aj krútiak. Motor je "obohnaný" rámom z oceľových rúrok, pričom periférne komponenty dokážu zvládnuť výkon aj hmotnosť celej motorky, ktorá je inak 262 kg v suchom stave (!) - tlmenie má na starosti plne nastaviteľný Öhlins, brzdy Brembo, a kolesá sú od OZ racing.
Obutie je na túto triedu štandardné, teda vzadu je peknučná stodeväťdesiatka, a nad ňou sa krásne vyníma šesť rúrok koncoviek výfukov. Kapoty sú kompletne karbónové :)
Aby mal človek takúto nezvyčajnú motorku vo svojej garáži, musí mať aj nie celkom bežný príjem - cena je stanovená na 120 000 eur. Len by nemal zabudnúť na to, že keď sa mu podarí na ňu zbaliť nejakú buchtu, veľmi pohodlne sa vzadu asi neodvezie, pretože FGR Midalu je monopost. Každopádne však výrobcovi prajeme veľa predaných kusov!
Pridané: 07.11.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | FGR |
Model: | Midalu 2500 |
Rok: | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový šesťvalec (4T) |
Objem: | 2442 ccm |
Kompresný pomer: | 9.9:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 90 x 64 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 134 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 215 mm |
Pneu vzadu: | 190-200/50 - ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 262 kg |
Výška sedla: | 786 mm |
Rázvor: | 1545 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Doplnková výbava: | |
Iná výbava: | plne nastaviteľná vidlica a tlmič Öhlins |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2017 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62817 | Včera: 207837