Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel 3/3

 Zdieľať

Pridané: 13.03.2017 Autor: datadive
Čitatelia: 13744 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Speed Triple 1050 S 2016
Triumph Speed Triple 1050 S 2016

Konkurencia

Najbližším konkurentom Triumph Speed Triple 1050 S bude určite jeho eRková verzia. Keď chceme ostať pri trojvalcových naháčoch, musíme pozrieť medzi 800vky MV Agusta, k Yamahe MT-09 alebo po menšom, novšom Streetovi (Nový Street Triple 2017), ktorý sľubuje revolúciu medzi naháčmi.

Ak opustíme na konkurenciu pomerne chudobné trojvalcové vody, v naháčovom mori sa nás budú snažiť zlákať sirény na drahších a elektronikou prešpikovaných brehoch BMW S1000R, alebo Yamaha MT-10. Na lacnejších brehoch s minimom elektroniky na nás bude mávať Kawasaki Z1000, Z900, Suzuki GSX-S1000 a už spomínaná Yamaha MT-09, ktorá má cenu pod 10 tisíc. Ak doplávame až k Talianom, lákať nás budú napríklad Ducati Monster 1200, Aprilia Tuono 1100. Prípadne KTM 1290 Super Duke, ale to už sme odplávali ozaj ďaleko.

Najčastejšie sa porovnáva naháč od Triumph práve s japonskými super naháčmi Kawasaki Z1000 a Suzuki GSX-S1000. Keď sa pozriete na cenovky, je to logické. Triumph Speed Triple 1050 S má z tohto trojlístka najviac elektroniky, najšportovejší posed a najkrajší zvuk. Nie je tak pohodlný ako japonci, a nemá výkonovú špičku zo superšportu. Neberte to ako výčitku, však práve to mu dáva jeho typický charakter. Aj keď nie si zrovna zamilovaný, ale chceš niečo iné ako šikmáča, ktorých ako keby jedna mater mala, Speed je dobrá voľba a za podobný peniaz. Plus to množstvo originálneho príslušenstva predstavuje slušný základ na personalizáciu stroja.

Dodám ešte, že cestovateľská verzia Speedu nesie názov Triumph Tiger 1050 Sport, rovnaký motor a podobná elektronika.

Triumph Speed Triple 1050 S 2016
Triumph Speed Triple 1050 S 2016

Záver

Ponuka približne litrových naháčov je pestrá a Triumph Speed Triple 1050 S sa javí ako zlatá stredná cesta. Má niektoré technológie drahších konkurentov, výkonom sa nestratí, v jednoduchosti a presnosti ovládania môže súperiť s kýmkoľvek v jeho vodách. Ak by som mal Speeda 1050 opísať jednou vetou kamošovi, znelo by to asi takto: poctivý Anglán, cenou skoro Japonec, a prejavom skoro Talianka. Univerzálny športový naháč skoro na všetko.

Za svoj peniaz dostanete poctivo urobenú motorku, ktorá v sebe nezaprie chuligána zo starej školy, ale ako som spomínal, dospel nám a nemá problém chodiť každý deň do práce. Cez víkend sa vrátiť na staré chodníčky a dušu z vás vymlátiť, či na okreskách, alebo okruhu.

Cenovka na Triumph Speed Triple 1050 S je 11 900 eur na Triumph Speed Triple 1050 R 13 400 eur.

Ak som na niečo zabudol, pýtajte sa.

Triumph Speed Triple 1050 S 2016
Triumph Speed Triple 1050 S 2016

Plusy, mínusy

motor, brzdy, podvozok, elektronika, spotreba teplo od zvodov a výfuku

Video

Video: Nový Triumph Speed Triple 1050 2016 - Unleash the Thrill

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Speed Triple 1050 S 2016

Servisný interval 10000km
Spotreba 5,8 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 15 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 60 km
Cena motorky 11990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

12V Zásuvka 75 EUR
Alarm Thatcham 300 EUR
Kryt zadného sedla 135 EUR
Vyššie plexi 50 EUR
Vyhrievané rukoväte 185 EUR
Padáky 135 EUR
Ochrana zvodov 200EUR
QuickShifter 300 EUR
TMPS 200EUR

Ceny vybraných ND:

Spätné zrkadlo 120 EUR
Smerovka 85 EUR

Text: datadive
Foto: datadive, Jan Zemiar

Motocykel na test poskytla spoločnosť MotoCorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od firmy MotoStore.

Foto:
 Triumph Speed Triple S 2016 Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015 Kawasaki Z1000 2016 Ducati Monster 1200 2016 Yamaha MT-10 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphSuzukiKawasakiDucatiYamaha
Model:Speed Triple SGSX-S 1000 ABSZ1000Monster 1200MT-10
Rok:20162015201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2015NOVINKA 2016
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalec do L (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1050 ccm998.6 ccm1043 ccm1198.4 ccm998 ccm
Max. výkon:140.1 k (103.0 kW) / 9500 ot.145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot.142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot.137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 7850 ot.106 Nm / 9500 ot.111 Nm / 7300 ot.118 Nm / 7250 ot.111 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:12:112.2:111.8:112,5 : 112.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 71.4 mm73.4 x 59 mm77 x 56 mm106 x 67.9 mm79.0 mm x 50.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie 44mmvstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm130 mm
Zdvih vzadu:134 mm130 mm122 mm152 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm310 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C120/70 ZR17120/70 ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:225 mm250 mm245 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17190/50ZR17M/C (73W)190/50ZR17M/C190/55 ZR17190/55 ZR17 M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:192 kg186 kg182 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg221 kg209 kg210 kg
Výška sedla:825 mm815 mm815 mm785 mm
Rázvor:1435 mm1460 mm1435 mm1511 mm1400 mm
Dĺžka:2086 mm2115 mm2045 mm2095 mm
Šírka:728 mm795 mm790 mm800 mm
Výška:1033 mm1080 mm1055 mm1110 mm
Svetlá výška:140 mm125 mm130 mm
Objem nádrže:15 l17 l17 l17.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 245 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Iná výbava:brembo monoblok strmeneeasy startKompletný LED svetlometplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena s ABS : (09/2015) 10990EURCena s ABS: 05/2015 11.595,-EURCena: 05/2015 12.990,-EUR
Foto:
 Triumph Speed Triple S 2016 Yamaha MT-09 2016 MV Agusta Brutale 1090 2016 BMW S1000R 2017 Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphYamahaMV AgustaBMWAprilia
Model:Speed Triple SMT-09Brutale 1090S1000RTuono V4 1100 RR
Rok:20162016201620172016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalecradový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)štvorvalec (4T)
Objem:1050 ccm847 ccm1078 ccm999 ccm1077 ccm
Max. výkon:140.1 k (103.0 kW) / 9500 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.144.2 k (106.0 kW) / 10300 ot.164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot.175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 7850 ot.87.5 Nm / 8500 ot.112 Nm / 8100 ot.114 Nm / 9250 ot.120 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:12:111.5 : 113:112.0:113:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 71.4 mm78 x 59.1 mm79 x 55 mm80 x 49.7 mm81 x 52.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm137 mm125 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:134 mm130 mm120 mm120 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:320 mm298 mm310 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-17120/70-ZR17120/70 R17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:225 mm245 mm210 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17180/55-17190/55-ZR17190/55 R17190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:192 kg183 kg184 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg205 kg
Výška sedla:825 mm815 mm830 mm814 mm825 mm
Rázvor:1435 mm1440 mm1438 mm1439 mm1445 mm
Dĺžka:2086 mm2075 mm2100 mm2057 mm2065 mm
Šírka:728 mm815 mm780 mm845 mm800 mm
Výška:1033 mm1135 mm1090 mm
Svetlá výška:135 mm150 mm125 mm
Objem nádrže:15 l14 l23 l17.5 l18.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:265 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 195 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:brembo monoblok strmeneAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2015: 7890 EUR (s ABS - 8690 EUR)Cena 6/2017: 13 400 eurCena: 05/2015 15.990,-EUR

<

Pridané: 13.03.2017 Autor: datadive Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Triumph Speed Triple S 2016:

Foto:
Triumph Speed Triple S 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:Speed Triple S
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:1050 ccm
Max. výkon:140.1 k (103.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 7850 ot.
Kompresný pomer:12:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 71.4 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:134 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:225 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:192 kg
Výška sedla:825 mm
Rázvor:1435 mm
Dĺžka:2086 mm
Šírka:728 mm
Výška:1033 mm
Objem nádrže:15 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:brembo monoblok strmene

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 166463 | Včera: 118543