Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.02.2005 Autor: robobiker
Čitatelia: 46824 [Vaše stroje - Moja motorka]
Celý rok 2003 som študoval testy a katalógy, na jar 2004 som si na výstave v Inchebe náhodou sadol na motorku, ktorá ma nikdy nezaujímala. Chytilo ma niečo čo sa dá mierne nazvať horúčkou a o dva týždne už bola v mojej garáži... o dva mesiace už bola v horách vo výške 1800 m nad Bokou Kotorskou a na Albánskych hraniciach v 45 stupňových horúčavách a tá horúčka skrátka neprestáva…
Jedna fotka v prílohe je z mojej jazdy presne v deň keď bola kalamita v Tatrách - bolo trochu veterno a padal sneh.. A ak si kliknete na www.tokyotolondon.com tak zistíte že majitelia Transalpov sú už takí...
Začalo to tým že som bol pozrieť na výstave nové XT a Vstrom a Fazera a všetko okolo 300 tis a náhodou som si sadol aj na Transalpa a pol hodinu som sa húpal na tých tlmičoch a pozeral na vymakané detaily prístrojovky, zaskočený pocitom solídnosti ktorý z tej motorky išiel. Skrátka ma to akosi chytilo, zdalo sa mi to abnormálne pohodlné.
![]() |
Najväčší zážitok bolo pre mňa aj tak hneď po tej výstave naštartovanie – z toho zvuku ide kvalita. Tiež záber odspodu, aj keď „kuričov“ táto motorka rozhodne nenadchne. Ale v Bratislave cez mesto – rýchlosť prejazdu - ani neviete že sú tam električkové koľaje, jamy všade.. To čo zvládajú športovci rozbehom a brzdením to si Transalp len tak flegmaticky premrmle bez nejakého brzdenia. A na križovatke to stále môžete ukázať namakanému mercedesu, prípadne aj na zadnom. V obchode keď som to objednával ma ešte jeden chlapík k zdeseniu predajcu Hondy presviedčal na V-stroma, to bolo jediný krát kedy som mal pochybnosti, ale Transalp sa mi jednoducho páčil viac, asi dizajn, to tlmenie a že je viac do terénu, prístrojovka.. veľa vecí – vec vkusu.
![]() |
Bol som ju zabehnúť do Čiernej Hory, zastavili ma až Albánske hranice, vlastne to že to už bolo trochu príliš moc mimo civilizácie a hlavne som nevedel pri tom Skadarskom jazere, kde je tá hranica. V skratke - keď Transalp tak krst v Alpách a keď Alpy tak Dinárske. 45 stupňové teplo, brutálne serpentíny, zlé cesty, žiadne zábrany, dosť špatní vodiči, suchý terén, samé skaly.. skrátka tu sa Transalp našiel; raz sa mu dokonca v tej horúčave spustil aj ventilátor čo je ku kvapalinovým chladičom, dovtedy som si myslel že to nefunguje.
![]() |
Inak samozrejme že som naštudoval všetko čo sa dalo, dočítal som sa že je veľmi spoľahlivý, články od chlapíkov čo najazdili cez 250 tis. km v najťažších podmienkach, že je v ponuke 20 rokov, dlhšie ako Afrika a stále sa veľmi dobre predáva, založil kategóriu cestných endúr, mal len jednu výraznejšiu modifikáciu motora a zmenu dizajnu v roku 2000, tiež že sa začína od roku 2004 predávať v Južnej Afrike a s veľkým úspechom tam konkuruje dakarovému BMW F 650, že má nenormálnu brodivosť a ešte som čítal o tých dvoch chlapíkoch čo išli na dvoch starších Transalpoch z Tokia do Londýna cez Mongolsko. www.tokyotolondon.com - to nepotrebuje komentár. Aj linky čo sú k tomu. Ak si chce niekto prečítať o medzikontinentálnej mototuristike tak to je ten správny link a to je tá správna motorka. V roku 2003 v reportáži z Intermotu písali v časopise Motocykl že „drobné zmeny na geniálnej motorke“, a v Supermote 2004 píšu že Transalp je istota, „téměř investice“... a v katalógu že je to motorka ktorá je preto tak úspešná lebo sa presne trafila do potrieb Európskeho zákazníka.
![]() |
Ak niekto uvažujete nad motorkou tak môžem odporučiť iba jedno vykašlite sa na to čo kto píše, je to ako s babou – treba si na ňu sadnúť, dobre ju naštartovať, chvíľu sa s ňou hrať, trochu ju zohriať, pohúpať sa na tých kopcoch, odskúšať si tie zdvihy, a zaparkovať do garáže.. a máte jasno v tom či po pár jazdách nezostarne. Mne stačilo to posadenie – no je to asi láska na prvý pohľad.
![]() |
Pridané: 22.02.2005 Autor: robobiker Zdieľať
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 650V Transalp |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 647 ccm |
Max. výkon: | 54.2 k (39.8 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 55 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 66.0 mm |
Palivový system: | karburátor(y) |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 172 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-17 64S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 191 kg |
Výška sedla: | 843 mm |
Šírka: | 920 mm |
Svetlá výška: | 192 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 15408 | Včera: 170718