Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (37 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (147)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

 Zdieľať

Pridané: 24.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 20965 [Novinky - Predstavujeme]

I stalo sa čo sa dalo očakávať, hmotnosť pod 200kg a cena okolo 10.000 eur ostali iba zbožným prianím. Ale konečne môžme debatovať o hotovej veci a nie dohadoch, Honda Africa Twin je oficiálne predstavená.

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

O motorke,ktorá vlastne ešte ani nebola sa toho popísalo už veľa, takže ju stačí predstaviť doslova iba v skratke.

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

Motor je radový dvojvalec a čapy na kľukovke má uchytené s posunom 270º. Jeho objem je 998 ccm a poskytuje maximálny výkon 70 kW pri 7.500 ot./min. a max krútiaci moment 98 Nm pri 6.000 ot./min. Honda o motore tvrdí, že nárast jeho výkonu je lineárny a poskytuje dostatočnú silu v celom spektre využiteľných otáčok.

Pri verzii s ABS a DCT prichádza aj elektronický systém Honda Selectable Torque Control (HSTC), ktorý je možné nastaviť do troch rôznych módov. Naviac umožňuje nastaviť ABS do režimu, ktorý umožní zablokovať zadné koleso. Honda Africa Twin teda bude dostupná aj s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Tá je upravená špeciálne pre adventure model, zvlášť jej elektronika. Dostupné budú módy radenia D, S.

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

D mód je pre jazdu na ceste v normálnom tempe zaisťujúc čo najnižšiu spotrebu paliva. S mód prichádza hneď s tromi ďalšími podnastaveniami S1, S2 a S3. Je určený pre športovú jazdu po asfaltkách. Pre off-road je tu tlačidlo G, ktoré je možné stlačiť pri ktoromkoľvek zvolenom móde a DCT sa upraví pre jazdu mimo spevnených ciest.

Rám je vyrobený z oceľových rúrok a bol navrhnutý tak aby sa dbalo na čo najlepšiu centralizáciu hmotnosti. Odpruženie je značky Showa a je nastaviteľné. Honda o ňom tvrdí, že má vysoké zdvihy a vo finále je svetlá výška novej Africa Twin 250 mm. Kolesá sú 21 a 18 palcové a obúvajú sa na ne pneumatiky o rozmeroch 90/90-21 a 150/70-18. Brzdy sú značky Nissin. Vpredu sa objaví dvojica radiálne umiestnených štvorpiestikov v kombinácii s kotúčmi o priemere 310 mm, zatiaľ čo vzadu nájdeme dvojpiestik a 256 mm kotúč.

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

Poteší 18.8 litrová palivová nádrž, vďaka ktorej by mal byť dojazd tejto strojovne okolo 400 km. Sedadlo bude možné výškovo nastaviť v rozmedzí 20 mm, teda jeho výška bude buď 870 mm alebo 850 mm. Celkovo bude Honda Africa Twin vážiť s náplňami v štandardnej verzii 228 kg, s ABS 232 kg a s ABS/DCT 242 kg. Čoskoro však bude systém ABS povinný, čiže Africa Twin pripravená na jazdu sa pod 230 kg nedostane.

V showroomoch by sa táto novinka mala objaviť už konecom tohto roku. Dostupná bude vo farbách CRF Rally (červená), Tricolour (biela, modrá červená), Silver and Black (strieborná, čierna).

Predbežné ceny:

Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 HRC Replica

Video: Aké je to jazdiť na novej Honde Africa Twin

Pridané: 24.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CRF1000L Africa Twin 2016:

Foto:
Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CRF1000L Africa Twin
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:230 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg
Výška sedla:870 mm
Rázvor:1575 mm
Dĺžka:2335 mm
Šírka:875 mm
Výška:1475 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:v sérii modelu s ABS
Vypínateľné ABS:v sérii modelu s ABS
Trakčná kontrola:v sérii modelu s ABS
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (37 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (147)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 32643 | Včera: 139507