Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.03.2017 Autor: datadive
Čitatelia: 13742 [Testy a predstavenia - Test]
Keď Triumph ohlásil nového Speeda, len som sa olizol. Litrové naháče, to je presne moja šálka varenej čokolády, a ešte od Anglánov? Áááno, aj so šlahačkou a jemne posypať kakaom poprosím. Ďakujem.
Text: datadive
Foto: datadive, Jan Zemiar
Triumph prvého Speeda predstavil v roku 1994 a v podstate tým zadefinoval pojem streetfigthter. Po 21 rokoch od prvého modelu, novým Speedom, ktorý ostal verný svojim koreňom, opäť vstupuje do boja o zákazníka s poriadne nadupaným strojom. Moderné technológie sa nevyhli ani jemu, ale o tom neskôr.
Triumph Speed 1050 2016 bol predstavený v dvoch verziách, S a R. Rozdiel medzi S a R je minimálny, karbónové diely, Öhlins podvozok, lakovanie, a rozdiel v cene 1500 eur. Len pre zaujímavosť, doterajšie čísla z predaja hovoria o vyššej obľúbenosti verzie R, asi 3:1... Teda na jedno eSko sa predajú tri eRká.
Mne sa na krátky test dostala do rúk verzia Triumph Speed 1050 S. Áno, áno, eRko by bolo namachrovanejšie, ale je všade. V skoro každom teste žmýkajú práve eR verziu, tak mi eSko prišlo zaujímavejšie. Aby som vás ale o nič neukrátil, eR som si tiež neskôr požičal na pár chvíľ, a tak keď vydržíte čítať do konca, dozviete sa aj či to za ten rozdiel v cene stojí. Spomeniem (pochválim sa) ešte, že nedávno som inovoval garáž, a aj keď nakoniec Triumph Speed Triple 1050 neskončil u mňa na stojanoch, bol k tomu veľmi, veľmi blízko. Fajnšmekri, pozrite v mojom profile na stroj, aby ste vedeli s čím podvedome porovnávam. Tak pome na to...
Motor prešiel výrazným upgradom. Celkovo 104 zmien v konštrukcii radového trojvalca sa podpísali na vyššom kruťaku, väčšom stáde koní, lepšom dávkovaní výkonu pri nezmenenom typickom charaktere nahatej 1050ky. Takže tu máme vo finále 140 koní (103 kW) pri 9 500 otáčkach s krúťakom 112 Nm pri 7 850 otáčkach. K navýšeniu stáda prispel nový tvar ľahších piestov, spaľovacích komôr, ostrejšie vačky, ľahšie rozvody. Airbox a výfukový systém tiež prešiel úpravami (o 70 % vyššia priechodnosť). Koncovky výfukov sú ľahšie o 139 gramov každá a prepracovať sa musel aj tlmič s katalyzátorom. Nová riadiaca jednotka, nové vstrekovače, nové škrtiace klapky celkovo tiež prispeli k efektívnejšiemu využívaniu paliva, čo sa podpísalo na lepšej spotrebe. Myslím, že s kľudným svedomím môžem povedať, že to je nový motor postavený na starých dobrých a osvedčených základoch z roku 2012. Spomeniem ešte, že vŕtanie, zdvih, aj kompresia ostali nezmenené, a redizajn sa dotkol aj chladiča, na ktorý sa dajú objednať bočné plastové chrániče.
Prevodovka dostala nové prevodové pomery, tiež prešla odtučnovacou kúrou a sekunduje jej nová antihop spojka ovládaná lankom s nastaviteľnou páčkou. Rýchlosti jedna až päť majú trhať asfalt a predlžovať ruky, naopak šestka má byť dlhá až turistická.
Podvozok má S verzia značky Showa. Vpredu s priemerom 43 mm a zdvihom 120 mm, vzadu konštrukcie pro-link so zdvihom 130 mm. R verzia má vpredu Öhlins NIX30 a vzadu Öhlins TTX36 RSU (twin tube) s rovnakými zdvihmi. Samozrejme, obe verzie majú podvozok plne nastaviteľný (predpätie, kompresia, odskok). Aj tu sa podpísala Euro norma 4, a tak nám pribudli na predných tlmičoch oranžové odrazky, našťastie sa ich podarilo prilepiť tak, aby šli jednoducho odstrániť :)
Brzdy na Speedovi 2012 boli famózne, a tak aj tu nájdeme vpredu štvorpiestikové monobloky Brembo M4.32 na 320 mm kotúčoch a vzadu dvojpiestik Nissin na 255 mm kotúči. Radiálna pumpa tiež od Brembo, nastaviteľná páčka a nová nádobka na brzdovku, krajšia. Páči sa mi dizajn strmeňov, strieborná im svedčí viac ako čierna na predchodcovi. ABS pracuje v dvoch režimoch, road a track, a dá sa vypnúť.
Rám a jednoramenná kyvka z hliníkových zliatin. Rám je klasicky chrbticový z dvoch rúrok. Z hliníkovej zliatiny sú aj podsedlovka a kolesá. Celkovo schudol nový Speed oproti predchodcovi 22 kg! (192 kg vs. 214 kg z roku 2012). Kolesá 17-palcové, obúvajú vpredu 120/70 a vzadu 190/55. Fabrika dodáva s novou motorkou gumy Pirelli Diablo SuperCorsa.
Ovládacie prvky štandardné, nič z čoho by som padol na zadok. Leštené stupačky nahradili matné, ktoré predtým boli na 2012 R verzii. Ovládače klasika, akurát mohli aj tie dva, čo ostali na prístrojovke, hodiť na riadidlá. End-bar zrkadlá pomerne slušne odolné voči vibráciám Speedovi pristanú. Trošku jednoduchšie gripy na môj vkus, ale to je nepodstatný detail, najmä keď na pravej strane kde nájdeme ride-by-wire plynovú rukoväť. Páčky nastaviteľné, brzdová plynule, spojková v štyroch polohách. Výška sedla ostala nezmenená, 825 mm, ale nové sedlo je pri nádrži užšie o 20 mm. Sedlo Rka je obšité červenou niťou, eSko bielou niťou s logom Triumph.
Prístrojovka akoby sa držala stoj čo stoj staršieho dizajnu. Na prvý pohľad rovnaká ako má 2012. Na druhý pohľad pribudol viacriadkový displej a prúser ledky k novej elektronike. Veľmi pozitívne hodnotím analógový otáčkomer, tým všelijakým stupniciam, aj keď dnes už často farebným, nejako neviem prísť na chuť. Prístrojovka ukazuje všetko podstatné, tak ako sa patrí, možno až na informáciu o dojazde, ale zato má Lap Timer. Obsahuje tiež predprípravu na TMPS (senzor tlaku gúm), a ako sme u Triumpha zvyknutí, ukazuje kedy sa treba porúčať do servisu.
Ovládanie menu klasicky triumphovské, kombinácia tlačítok "Mode" a "i". V nastaveniach nájdeme štyri prednastavené jazdné režimy: Rain, Road, Sport, Track a piaty Rider Mode, ktorý je kombináciou nastavení palivovej mapy, výkonu, reakcie na plyn, ABS a trakčnej kontroly (iba v tomto móde sa dá vypnúť ABS a TC). Trakčná kontrola má tri stupne Rain, Road, Track. Nastavenia ABS ako som písal vyššie, a reakcia na plyn má tiež tri úrovne: Rain, Road a Sport. Nastavenie denného svietenia, iba žiarovky, iba LED, alebo kombinácia. Pri nastavení "iba LED" spolupracuje senzor vonkajších svetelných podmienok, keď s LEDkami vojdete napríklad do garáže alebo tunela, automaticky zapne žiarovky. Senzor som našiel pod sklíčkom prístrojovky. Z ďalších nastavení spomeniem "shift light", kde nastavujeme otáčky a spôsob signalizácie modrými ledkami pri otáčkomeri.
Dizajn sa oproti roku 2012 na prvý pohľad zmenil pri svetlách a koncovkách výfuku. Ľúbivé veci ako jednoramenná kyvka, dvojica bublákov a typický agro kukuč ostali, LEDky mu moc neublížili, za mňa OK. Aby som len nechválil, tak čisto subjektívne sa mi nepáči priestor medzi svetlami a rámom a umiestnenie smeroviek by som tiež asi neskôr riešil, predsa len nemajú odolnosť padákov. Klaksón by som asi tiež presunul, nehodí sa tam s tým káblikom. Po celej motorke je kabeláž pekne poschovávaná, ťahá to oči.
Popracovali aj na posede, po novom by mal byť pohodlnejší a vzpriamenejší, ale ako pozerám, tak to budú milimetre. Posed je dopredu a keby boli vyššie stupačky, bol by až superšportový, našťastie tomu tak nie je a aj moje dlhé nohy si výraznejšie nesťažovali. Pod pre túto kategóriu motocyklov rozmermi štandardné sedlo spolujazdca sa zmesti natlačená lekárnička a dodávané náradie.
Nový je predný mini štítok, marketingové materiály vravia o množstve hodín strávených vo veternom tuneli. Komu by nestačil, dá sa doobjednať vyšší. Pozitívne hodnotím aj takú dizajnovú drobnosť ako vyvýšený nápis na nádrži, ktorý je v kontraste s nálepkami na bočných plastíkoch, škoda že ich nedali pod lak.
Najväčší rozdiel medzi eSko a eRkom je na prvý pohľad v dizajne. Karbónový predný blatník, karbónové prvky pod nádržou, spodný plast na ochranu zvodov, červená podsedlovka, sedlo s červeným šitím, červené pásiky na kolesách a prepracovanejší úchyt riadidiel.
Triumph Speed Triple S je v ponuke vo farbách: Diablo Red a Phantom Black. R verzia vo farbách: Crystal White a Matt Graphite.
Pokračovanie článku na ďalších stranách: Ako jazdí, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 13.03.2017 Autor: datadive Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 83541 | Včera: 120500