Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.01.2005 Autor: Francuz
Čitatelia: 19770 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Kam sa vyberiem na tohtoročnú dovolenku, som mal jasné už dávno. Základ malo tvoriť Rumunsko a ďalej pokračovať cez Moldavsko na ukrajinský Krym. No, ale čo človek mieni, osud mení...
Plánovaný termín odchodu padol a jediné voľné dva týždne, kedy môžem ísť, sú už za sedem dní. Takže mi je jasné, že víza sa mi už vybaviť nepodarí. Zbohom Moldavsko a Ukrajina.
Jediné,čo ostalo nezmenené, je zostava. Ja, priateľka Daniela a XRV 750. Príprava motorky netrvala nijako dlho, výmena oleja, brzdovej kvapaliny, platničky. Po minuloročných skúsenostiach s balením už neboli žiadne problémy, tri kufre a tankvak stačili v pohode.
Sobota 26.6.2004, 653 km, Trnava-Štúrovo-Budapešť-Szeged-Nadlac-Arad-Temešvár-Resita-Semenic
Maďarsko preskočím, nie je veľmi o čom písať, hádam len to, že som si zabudol kúpiť diaľničnú známku. Myslel som, že ešte stále fungujú na diaľnici mýtnice, ale tie boli na moje prekvapenie zatvorené.
Do Rumunska vstupujeme cez hraničný prechod Nadlac. Sú tu dosť dlhé rady, samozrejme sa predbiehame. Chvíľkové čakanie využívame na nákup v duty free. Camelky za 34 Sk je paráda, no nie? Ani nie za hodinu som zistil, že v trafike v Rumunsku sa predavajú za 28.
V hraničnom mestečku Nadlac žije početná slovenská komunita, v pohode sa v obchodoch a reštauráciach dohovoríte po slovensky. V hoteli, kde meníme svoje prvé eurá, sa v ten večer chystá slovenská svadba.
Pokračujeme cez mestá Arad a Temešvár až do Resity po hlavných cestách. Tu odbočujeme do nášho dnešného cieľa, lyžiarskeho strediska Semenic a na kvalite ciest je to hneď poznať. Asi o 17-tej sme našli príjemný chatový tábor, chatky po 400 Sk. Večer trávime na terase v miestnom bare s fľašou vynikajúceho sladkého červeného rumunského vína.
Nedeľa 27.2.2004, 350 km, Semenic-Slatina Tumis-Orsova-Dubova-Kazanská súteska-Drobeta Turnu Severin-Tatgu Jiu-Horezu
Ráno vyrážame asi o 8:00. Nechce sa mi vracať sa späť do Resity a tak radšej volím asi 40 km neistej cesty, po ktorej by som sa mal dostať na hlavný ťah Caransebes-Orsova. Prvých 5 km ma prekvapil nový asfaltový koberec, ktorý onedlho vystriedali takzvané mačacie hlavy. Už som začínal tušiť, že to pôjde len k horšiemu. Po kilometri začala tá pravá divočina - cesta po ktorej chodia asi len lesné stroje a trvalo to asi 30 km.
Naokolo len pár salašov s ovcami a pár psov, ktoré si nenechali príležitosť nás nahánať. Ale tie výhľady stáli za to.
V motoreste na hlavnej ceste dávame rýchle raňajky a pokračujeme do Kazaňskej sútesky pri dedine Dubova na rumusko-juhoslovanskej hranici. Jej steny sú miestami až 600 metrov vysoké. Dunaj tu vytvára neskutočné scenérie.
V skale sme objavili veľkú vytesanú tvár Decebala. Bol to náčelník dáckych kmeňov, ktorí sú údajne predkovia Rumunov.
Späť sa vraciame cez Orsovu a mesto Drobeta Turnu Severin, kde Rumuni vybudovali na Dunaji veľkú hydroelektráreň.. Je to vážne kolos a priamo na jej hrádzi je hraničný prechod do Juhoslávie.
Cieľom našej dnešnej cesty je mestečko Horezu a príjemný hotel v centre za 400 Sk. Večer padla za obeť dalšia fľaška červeného.
Pondelok 28.6.2004, 350 km, Horezu-Ramnicu Valcea-Caciulata-Pitesti-Gaesti-Targoviste-Ploiesti-Snagov
Dnes by sme mali celý deň chodiť po valašských kláštoroch. Začíname v Horezu, čo je najväčší kláštorný komplex vo Valašsku. Neviem, ako to opísať ale je tu krásne.
Pridané: 11.01.2005 Autor: Francuz Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124051 | Včera: 167247