Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.12.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8189 [Novinky - Predstavujeme]
MV-čka nás už pred výstavou v Miláne začala pomaly navnaďovať na ich najnovší prírastok medzi radu Brutale. Najprv kúsok vypletaného kolesa, potom video s viac pohľadmi a neskôr celú galerku fotiek. No a nakoniec výstava EICMA.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
O čom ale bude, teda okrem toho, že bude krásna? Dvojité R za názvom by už čosi malo zaručovať. Doteraz mali totiž česť toto označenie nosiť len najlepšie a najsilnejšie štvorvalcové kúsky. Teraz je po prvý krát použité aj na motorke s trojvalcom s objemom 800 kubíkov. Oproti klasickej Dragster 800 má ale RR viac koní, viac elektroniky a je ešte vyzývavejšia.
Erera je síce vybavená tým istým motorom ako hladký Dragster, akurát do RR je trochu poštelovaný. Trojvalcový motor s hmotnosťou 52 kg disponuje 140 koňmi pri 13.100 otáčkach, teda predpokladám, že už aj tak točivý motor bude ešte točivejší a ešte vynervačenejší. Krúťák tiež porástol a tiež otáčky, v ktorých ho máte k dispozícii. Pri 10.100 otáčkach je pre vás pripravených 86 Nm. Ako tak pozerám na tie údaje, skôr by som si tipoval, že ide o motor z F3, a ten je po otáčkach veru riadne hladovitý, ale nie je to tak. Klasický trojvalcový Brutale motor trochu upravili a toto z toho vyšlo.
Prepracovali celý airbox, výfukový systém a zmenili vstrekovanie. Oproti klasickým trom vstrekom, ako je pri "klasickom" motore, RR motor má šesť vstrekov, dva na každý valec. Keď som spomínal maximálný výkon pri 13.100 otáčkach, tak obmedzovač vás zastaví hneď za touto hranicou. Trinásť dvesto a hotovo. Prevodovka je tak ako pri závoďákoch, kazetová, jednoducho vyberateľná. Motor dostal aj nový hydraulický napínač reťaze, ktorý by mal trochu znižovať hlučnosť motora. Tak to je vec, na ktorej si nepotrpím.
Ako už pri ostatných agustičkách, aj tu nájdeme MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System). To znamená aj RBW (Ride-By-Wire) a tri predvolené a jednu nastaviteľnú palivovú mapu. Nastaviť sa dá: reakcia motora, obmedzovač otáčok, priebeh krútiaceho momentu, citlivosť plynu a brzdný účinok motora. Na Brutale 800 Dragster RR nemôže chýbať kontrola trakcie, nastaviteľná v ôsmich úrovniach, ktorá sa dá vypnúť a je vybavená špecifickými mapami pre tento model. Prekvapujúce možnosti výkonu sa dajú využiť aj pomocou nového Quickshifter EAS 2.0, ktoré zabezpečuje rýchle radenie aj bez použitia spojky, tak smerom hore ako dolu. Toto je veľmi návykové a bez toho už športovú motorku ani nechcem.
Absolútnou novinkou pri motorke tejto kategórie je systém „downshifter“, využitie elektroniky pri radení smerom nadol. Preradenie na nižší stupeň je účinnejšie aj vďaka novej antihoppingovej spojke, ktorá zlepšuje riadenie motorky v citlivej fáze vjazdu do zákruty. Je to veľká výhoda nielen na dráhe, ale aj na ceste. A ešte je s tým aj koľko zábavy.
Podvozok je osadený trubkami Marzocchi s priemerom 43 mm a úpravou DLC (Diamond Like Carbon). Aby bolo jasné, že ide o RR verziu, sú v perfektnom červenom eloxe. Zdvihy sú na 125-tich mm vpredu aj vzadu. Oproti obyč Dragstre, ktorá má 150 mm. Vzadu je nahodený plne nastaviteľný tlmič Sachs. Dragster RR má sériovo namontovaný nastaviteľný tlmič riadenia z dielne CRC. Brzdy ako ináč značky Brembo s vypínateľným ABS-kom.
No a čo ju najviac vizuálne odlišuje od holej Dragstery, sú nádherné, ručne vypletané, eloxované kolesá. Nakoniec si ich môžete ešte aj objednať buď s čiernym, alebo bielym ráfom.
Brutale Dragster RR sa bude vyrábať v dvoch farebných kombináciach. Perleťová červená „Shock“/ s perleťovou bielou „Ice“ alebo perleťová červená „Shock“/ s metalízovanou čiernou „Carbon“.
Ja by som siahol určite po tej červeno bielej s bielymi kolesami. Aj keď sa to strašne zle drží v čistote. Teraz stačí vydržať zimu a na jar tryskom pre ňu. Toto bude dlhá zima, už to vidím...
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MV Agusta |
Model: | Brutale 800 Dragster RR |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm |
Max. výkon: | 140.1 k (103.0 kW) / 13100 ot. |
Max. krútiaci moment: | 86 Nm / 10100 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - ZR 17 M/C (58 W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/50 - ZR 17 M/C (75 W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 168 kg |
Výška sedla: | 811 mm |
Rázvor: | 1380 mm |
Dĺžka: | 2060 mm |
Šírka: | 825 mm |
Svetlá výška: | 149 mm |
Objem nádrže: | 16.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 245 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Iná výbava: | elektronický quick-shift, USD vidlica Marzocchi nastaviteľný útlm a predpätie, tlmič Sachs plne nast |
Pridané: 08.12.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59880 | Včera: 119235