Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 14273 [Novinky - Predstavujeme]
No ok, slovo vyzlečená zase až také výstižné nebude, kapôt má Kawasaki Z300 dosť, je to však naháč, presnejšie streetfighter pre mladých, odvodený od zabehnutej malej Kawasaki Ninja 300.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Zdá sa, že „tristovky“ sa tešia narastajúcemu záujmu aj v Európe. Trieda, ktorá tu pred pár rokmi prakticky nebola sa pomaličky rozrastá a jej potenciál využíva čoraz viac výrobcov. Kawasaki so svojou Ninjou 300 je v tejto triede už známou firmou, a tak vytvorenie agresívneho malého streetfightra na báze tohto superšportu je logickým, a zároveň málo nákladným krokom.
Kawasaki Z300 dedí jasný dizajnový smer od svojich väčších sestier v ponuke zelených. To, že neponúka výkon veľkých mašín neznamená, že nemôže dojem veľkej mašiny budiť. A tak tu máme klasickú nahatú Kawasaki, teda optický presun všetkej hmoty na predok a ľahko pôsobiaca zadná časť. Takéto uspôsobenie má navodiť dojem dynamiky už pri stojacom biku.
Malý streetfighter pôsobí skutočne ako veľká strojovňa. Rôzne hrany a skosené línie navodzujú agresívny dojem. Zamračená maska s dvojitým svetlometom je jasným dedičstvom modelu Z800 a bočné kapoty v tvare písmena Z zase jasne pripomínajú kam celá Z300 patrí. Nuž a čo by t bolo za Streetfightra bez poriadneho klinu pod motorom, ktorý malému Zedku samozrejme nechýba.
Široké riadidlá nesmú taktiež chýbať. Posed sa teda oproti modelu Ninja 300 mení, má byť vzpriamenejší a Z300 sa vďaka novým riadidlám má dať lepšie ovládať. Predný blatník, zadná časť a prístrojová doska sú prevzaté zo superšportovej sestry Ninja 300. Akurát prístrojovka je o čosi farebnejšia. Polkruhový otáčkomer s čiernym podkladom nahrádza biely podklad. Potom sí tu po stranách umiestnené bežné výstražné kontrolky a vpravo dole umiestnený LCD displej (rýchlosť, stav paliva vnádrži,hodiny, dva tripy, celkové kilometre).
Kawasaki Z300 sa bude dodávať vo farebnom prevedení Candy Flat Blazed Green / Metallic Spark Black (zelená) a Metallic Raw Graystone / Metallic Flat Spark Black (čierna).
Kvapalinou chladený radový dvojvalec o objeme 296 ccm dedí Z300 priamo od modelu Ninja 300. Hodnoty maximálneho výkonu a krútiaceho momentu sú teda nezmenené. Kawasaki Z300 teda ponúka 29 kW pri 11.000 ot./min. a 27 Nm pri 10.000 ot./min.
Motor má ponúknuť ľahké ovládanie a silu najmä v nízky a stredných otáčkach, pričom sa nezabúda ani na športový pocit pri jazde vo vysokých otáčkach. Ideálne vyladenie výkonovej krivky a nízku spotrebu paliva má zabezpečiť vstrekovanie paliva s dvojicou škrtiacich klapiek. Hlavná klapka má priemer 32 mm avšak pred ňou sa nachádza ešte jedna väčšia s priemerom 40,2 mm.
A určite poteší, že aj v biku tejto triedy nájdeme anti-hopingovú spojku.
Na Kawasaki Z300 nájdeme podvozok, ktorý má byť naladený tak aby zvládol jazdu aj po rozbitejších cestách v meste avšak má z neho byť cítiť športový potenciál. Vpredu nájdeme 37 mm klasickú teleskopickú vidlicu so zdvihom 120 mm a vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku spojenú s kyvkou systémom prepákovania Uni-Trak so zdvihom 132 mm. Na zadnom tlmiči je naviac možné nastaviť predpätie pružiny v piatich rôznych hodnotách pomocou kľúča, ktorý je súčasťou výbavy Kawasaki Z300.
O brzdenie sa postarajú jednokotúčové brzdy. Vyhryzené kotúče sú štýlové a sedia k dizajnu stroja. Vpredu nájdeme 290 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň, zatiaľ čo vzadu je kotúč s priemerom 220 mm a tak isto dvojpiestik. Kawasaki Z300 bude možné vybaviť aj systémom ABS.
Kawasaki Z300 je bezpochyby dizajnovo podarenou „nahatou“ tristovkou, ktorá vychádza z overeného modelu Ninja 300. Malá Ninja 300 svojich obľúbencov má, a tak je isté, že svoje publikum si nájde aj táto tristovka. Podľa môjho skromného názoru, malé naháče (a nie len malé) prinášajú predsa len o kúsok viac zábavy na cestách než superšporty. Široké rajdy a vzpriamenejšia pozícia znásobujú ešte viac pocit bicyklovej ovládateľnosti týchto strojovní.
Pridané: 08.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z 300 |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 296 ccm |
Max. výkon: | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 62.0 x 49 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 132 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 M/C (54S) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17 M/C (62S) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 170 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1405 mm |
Dĺžka: | 2015 mm |
Šírka: | 750 mm |
Výška: | 1025 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 364 km |
Servisný interval: | 6000 km kontrola, 12 000 ventily a výmena oleja |
Doplnková výbava: | |
ABS: | za príplatok |
Poznámka: | |
Cena 5/2015 4.495,-Eur, s ABS 4.995,-Eur |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59720 | Včera: 119235