Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11935 [Novinky - Predstavujeme]
Pre rok 2015 udrie do oka najmä zmena dizajnu tohto cestovateľského biku. Kawasaki Versys 1000 2015 už nie je naďalej šedou myšou, ale dynamicky vyzerajúcim motocyklom, ktorý dáva už na pohľad najavo, že s ním bude na cestách zábava.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Cestná motorka s posedom ako na cestovnom endure, dostatočne výkonná a so športovým charakterom, tak takéto čosi prichádza do ponuky mnohých výrobcov motocyklov. Kawasaki však má model Versys 1000 v ponuke už od roku 2012, no vtedajší dizajn veľmi nekorešpondoval s charakterom mašiny. Pre rok 2015 teda Kawasaki Versys 1000 prichádza s veľkými dizajnovými zmenami, ale zmeny pre tento rok nie sú len o výzore.
Keď prišiel na svetlo sveta prvý Versys 1000, zobral si dizajn od už zabehnutého malého Versysa. Hranaté tvary a vertikálne uložené svetlomety však zo zaujímavého modelu robili skôr šedú myš v ponuke.
Kawasaki Versys 2015 je však čosi úplne iné. Akoby to snáď nebol ani ten istý model, samozrejme, na pohľad. Športovo, ba dokonca až agresívne vyzerajúca predná maska s horizontálne umiestnenými svetlometmi jasne vraví, že Versys 1000 patrí do rodiny Kawasaki. Kawasaki totiž v posledných rokoch dáva svojim motocyklom poriadne agresívne tvary, a tak sa množstvo ostrých a zošikmených hrán či línií ušlo aj pre veľkého Versysa.
Zmeny sa udiali hlavne na prednej časti motocykla, zadná časť ostáva prakticky nezmenená, až na pár drobností, skôr praktického významu než dizajnového (úchyty pre originálne kufre z ponuky Kawasaki).
Predok má za úlohu hlavne chrániť jazdca pred náporom vetra. Preto bol pri jeho projektovaní kladený dôraz hlavne na funkčnosť, dizajn bol druhoradý, no ako možno vidieť na fotkách, estetika určite nezaostáva za funkčnosťou. Množstvo ostrých hrán či rôznych deflektorov zakomponovaných do kapotáže má za úlohu vytvoriť dobrú ochranu pred vetrom. Táto úloha však najviac visí na „ramenách“ manuálne nastaviteľného veterného štítu, ktorý sa pohybuje v rozmedzí 75 mm. Všetky ostatné otvory, medzery, prieduchy zasa upravujú prúdenie vzduchu tak, aby nevznikali zbytočné turbulencie či aerodynamický hluk.
S novým predkom Versys 1000 pri pohľade zboku vyzerá ako nejaký prerastený naháč. Je to však turista s 21 litrovou nádržou, na ktorom sa sedí vzpriamene a pohodlne. Pozícia pri sedení má byť ešte pohodlnejšia, vďaka použitiu nových riadidiel, ktoré sú umiestnené o 20 mm vyššie. Po novom sú na Versyse 1000 nastaviteľné obe páčky, ako brzdová (6 pozícií), tak aj spojková (5 pozícií). Prístrojová doska ostáva nezmenená.
Všetky farebné verzie Kawasaki Versys 1000 2015 majú nádrž vo farbe Metallic Spark Black (čierna), inak sú dostupné vo farbách Candy Burnt Orange (oranžová), Pearl Stardust White (biela) a Flat Ebony (čierna).
Motor si pre rok 2015 prešiel iba minimálnymi zmenami. Aj naďalej Versys 1000 poháňa kvapalinou chladený, radový štvorvalec o objeme 1043 ccm, ktorého základ pochádza z modelu Kawasaki Z1000. Jeho športový charakter bol mierne utlmený, aby bol motor vhodnejší pre pohodlné cestovanie. Výkonová krivka sa čo najviac zarovnala a motor dostal silu najmä v stredných otáčkach.
Do novej sezóny prichádza Versys 1000 hlavne s mierne upravenými časťami súvisiacimi s prívodom palivovej zmesi do motora. Upravená bola aj riadiaca jednotka, výfuk a chladiaci systém. Výkon motora stúpol o 2 kone. Nový je aj alternátor so zvýšeným výkonom.
Kontrolu nad výkonom motora má okrem jazdca aj elektronika. Konkrétne na Kawasaki Versys 1000 2015 nájdeme dvojicu palivových máp, jednu s plným výkonom a druhú redukujúcu výkon na 75% pôvodnej hodnoty. Súčasťou štandardnej výbavy je aj kontrola trakcie KTRC, ktorá je nastaviteľná v troch stupňoch.
Úplne nová je antihoppingová spojka. Vďaka použitiu troch namiesto piatich prítlačných pružín má byť pocit z jej stláčania ľahší, ako tvrdí Kawasaki, o 30%.
Versys 1000 2015 dostane kompletne upravený podvozok, aby vyhovoval viac cestovateľsky založeným jazdcom. Podvozkovo bude teda nový Versys 1000 o čosi mäkší, avšak pohodlnejší.
Vpredu nájdeme obrátenú 43mm vidlicu s nezmeneným zdvihom 150 mm. Vidlica má oddelené funkcie tlmenia a pruženia. Pravá časť sa stará o pruženie, zatiaľčo ľavá o kompresiu a útlm. Vidlica je nastaviteľná a oproti predošlému modelu má o 20 mm dlhšie vonkajšie trubice, čím sa zvýšila jej pevnosť.
Vzadu ostáva horizontálne umiestnený centrálny tlmič Uni-Trak so zdvihom taktiež 150 mm. Zmenená na ňom bola pružina, ktorá je odteraz tuhšia, avšak vyladenie kompresie a útlmu má byť jemnejšie. Zadný tlmič je taktiež nastaviteľný.
Brzdenie má v réžii značka Tokico. Vpredu nájdeme kotúče s o 10 mm väčším priemerom než u predchodcu, teda dvojicu 310mm kotúčov a štvorpiestikové strmene. Vzadu ostáva 250mm kotúč a jednopiestik. Systém ABS nájdeme na Kawasaki Versys 1000 už v sérii.
Kawasaki Versys 1000 pre rok 2015 dostala balíček zaujímavých zmien. Prakticky sa však jedná iba o facelift modelu, avšak ten je tak výrazný, že celú zmenu možno pokladať za skutočne veľký krok. Predošlý model, i keď zaujal svojimi parametrami a určením, predsa len trošku zaostával v smere dizajnovom. Teraz má Versys 1000 dizajn, ktorý adekvátne dopĺňa jeho športový charakter na ceste, avšak je to stále turista schopný prekonávať nemalé vzdialenosti.
Pridané: 10.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Versys 1000 |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm |
Max. výkon: | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 250 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Rázvor: | 1520 mm |
Dĺžka: | 2240 mm |
Šírka: | 895 mm |
Výška: | 1400 mm |
Svetlá výška: | 150 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Cena 05/2015 11 495,00 € |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 129709 | Včera: 189250