Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.08.2014 Autor: Varan
Čitatelia: 18783 [Novinky - Predstavujeme]
Prospektových chválospevov o tom, aký úžasný je pravé ten a ten produkt, je mnoho. My sme sa však rozhodli deflektor od MRA bez nutnosti vŕtania skúsiť. A čo si o ňom myslíme?
O čo ide, sa môžete dočítať v tomto článku, no v skratke pripomeniem, že MRA X-Creen Sport je plnenastaviteľný univerzálny deflektor na plexisklo bez nutnosti vŕtania do originál plexiskla. Plnenastaviteľný znamená, že je možné nastaviť jeho výšku a sklon nezávisle od seba, čo však predošlý, avšak veľmi obľúbený, model VarioTouring neumožňoval.
MRA X-Creen Sport |
Montáž zvládne naozaj aj ten, čo má obe ruky ľavé, takže žiadne obavy. Zaberie tak možno 3 minúty aj s otváraním krabičky. Deflektor sa dá prichytiť pomocou svoriek a následne dotiahnúť mikroimbusom (je súčasťou balenia) alebo je možné ho aj navŕtať (balenie obsahuje sadu na obe možnosti upevnenia).
Testovali sme na BMW 1150 GS, ktorého originál plexo príliš jazdca nerozmaznáva. Jazda s otvorenou prilbou pri mojej výške 180cm je nepríjemná už pri mestskej päťdesiatke, pretože všetok vzduch ide priamo do očí a nad 120 km/h začínajú nepríjemné turbulencie. Plexo nemá až tak zlý tvar, ako výšku. Stačí sa riadne zhrbiť a všetko je v poriadku, no to nie je riešenie. Ďalšia vec je tuhnutie krku tak po 300km, čo po zjazde z diaľnice mi neraz neumožnilo sa pozrieť doľava a doprava.
S deflektorom som spravil asi štyritisíc kilometrov v rôznych podmienkach ako ukrutné teplo v Albánsku alebo výdatné búrky v horách Čiernej Hory. Najviac, čo som s deflektorom absolvoval v jeden deň, je 777 km. No ale k veci. Deflektor nijako nezasahuje do výhľadu, čo je, myslím si, veľmi dôležité, aj keď to závisí od konkrétnej motorky. Pri plantaní sa mestom už nemusím mať zatvorené plexi na prilbe, prilba je v absolútnom bezvetrí. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa toho príliš nemení, hlavný prúd vzduchu už nejde priamo na priezor prilby, ale až nad prilbu, čo výrazne eliminovalo turbulencie, hluk a tlak vetra. Komfort jazdy sa posunul na úplne iný level. Ani po uvedenom počte km ma krk vôbec nebolel. Pripomeniem, že ani 130 km/h s otvoreným plexom na prilbe nerobilo problém mojim citlivým očiam.
MRA X-Creen Sport |
Každá minca má dve strany a ani tu to nie je inak. Počas dažďa kvapky z priezoru prilby nesfukuje takmer vôbec, takže sa treba častejšie vykláňať z oblasti bezvetria, alebo deflektor jednoducho sklopiť čo najnižšie. Rovnako pri silnejšom bočnom vetre je jeho účinok takmer nulový, ale s tým asi každý počíta. Pri jazde pomalým terénom zavadzia vo výhľade, no maličkým imbusom ho nie je problém za pár sekúnd zhodíť.
Dlho som rozmýšľal, aké plexi na GS kúpiť, no do originál plexa som vŕtať nechcel. Každé skororozhodnutie stroskotalo pri otázke: ,,Čo keď to kúpim za nemalé peniaze a nebude to fungovať tak, ako si predstavujem?“ X-Creen od MRA si nastaví podľa potreby snáď každý a pomer ceny a zlepšenia komfortu je asi bezkonkurenčný, preto si myslím, že jeho kúpa nie je v žiadnom prípade krok vedľa.
Deflektor MRA X-Creen Sport na test poskytla spoločnosť MotoRaptor, oficiálny importér príslušenstva MRA.
Pridané: 15.08.2014 Autor: Varan Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124655 | Včera: 160390