Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček

 Zdieľať

Pridané: 01.08.2012 Autor: Varan
Čitatelia: 20650 [Testy a predstavenia - Test]

Je druhá polovica júna, vonku udierajú ukrutné horúčavy a nám sa dostala do rúk deväťkilová VéeNka. A nie hocijaká, ale ,,spešl edišn“. Aký ten týždeň s ňou teda bol?

Aj keď tento klasický chopper nie je tohtoročnou novinkou čo sa techniky týka, tak tento rok ju máte možnosť dostať v skutočne prekrásnej šedej, až šedozelenej perleťovej metalíze s bokmi nádrže v klasickej bielej farbe a o kúsok menším počtom chrómových dielov, nahradenými čiernou, oproti verzii Classic.

Retro fešanda

Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012
Netvrdím, že je to najkrajší chopper, aký kedy z fabriky vyšiel, no nestretol som nikoho, komu by sa VéeNka v tomto laku nepáčila. Všetko je maximálne klasické (až na už spomenutého menej chrómu), teda žiadne hypermoderné zadné svetlo, ani blatník, a motorka vyzerá naozaj ako zo starej školy. Keďže je druhé desaťročie dvadsiateho storočia a pôvod má v Japonsku, tak nad faktom, že niektoré veci, ktoré by mali byť kovové, sú plastové, sa už radšej ani pozastavovať nejdem. Plastové blatníky a smerovky sa dajú odpustiť, ale keď už kryt na ľavej strane motora tváriaci sa ako karter je z plastu, to je už dosť. Nie že by mi to prekážalo, kto by chcel železnú mašinu, asi sa bude obzerať po značke zo západného sveta, no obávam sa väčšej náchylnosti na škrabance od topánok.

Posed, ergonómia

Sadám do nízko položeného širokého kresla, otáčam kľúčikom pod mojím zadkom a po zabzučaní striekačiek je hneď jasné, z ktorého obdobia motorka pochádza, no našťastie to je asi tak všetko. Ručičky budíkov po otočení kľúčom nezačnú tancovať po celej svojej dráhe a jediné, čo mi okrem najnutnejších kontroliek prezradia, je rýchlosť s veľmi pekným fontom čísel, celkové a denné počítadlo, hodiny a analógový ukazateľ paliva. Chytám široké a príjemne zahnuté rajdy, ktoré mi v ruke sedeli ako riť na šerbli a môžeme štartovať.

Prechádzka mestom

Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012
Po naštartovaní počujem pekne bublavý dvojvalcový zvuk, ktorý je však samozrejme vďaka prísnym normám dosť utlmený. Jednotka klapne hlasnejšie, akoby človek čakal a počas prvých metrov prichádzam na to, že tu sa pôjde aj napriek podlitrovému motoru veľmi silno na krútiák. Rozbeh nie je žiadny problém ani bez pridania plynu. Okamžite od voľnobehu cítim vzhľadom na parametre výkonu a hmotnosti celkom prekvapivý záťah a spraviť si zo semafóru za sebou peknú čiernu čiaru nerobí žiadny problém. A keď sa chceš pozrieť na nechápajúce ksichty v autách, ktoré si nechal za sebou, použi ľavý späťák, pretože iba v ňom dobre vidíš, čo sa za tebou deje. Pravý má dlhšiu tyčku držiaku vďaka vyššie posunutému závitu, zrejme kvôli nádrže s brzdovkou, čo ale nechápem, veď na dotiahnutie späťáku nepotrebujem kľúčom točiť okolo dookola. No a keďže kĺb na nastavenie má obmedzenú hybnosť do strán, nepodarilo sa mi pravý späťák nastaviť tak, aby som videl, čo potrebujem. Späť ale k motoru. Ruky to síce nevyklbuje z ramien, no pri váhe takmer tristo kíl som čakal, že to bude celkom ,,hnilé“. No jo, aj keď neohuruje výkonom, tých 78 Nm tam cítiť je a v meste naozaj viac nepotrebujem. V meste teda využívam záťah odspodu a preto mi nerobí problém ísť 40kou na 4ke. Čo ma prekvapilo, je prejav motora. V najpoužívanejších mestských otáčkach vôbec, ale naozaj vôbec nevibruje. Na jednu stranu je to fajn, lebo neotravuje, no tak trochu mi to tu jednoducho chýba.

Radí sa tu špička-päta, na čo si veľmi rýchlo a spokojne zvykám. Radenie ďalších kvaltov sa taktiež neobišlo bez hlasnejšieho prejavu, no je to asi prvýkrát, kedy to oceňujem. Tak nejako sa mi to k takejto motorke hodí, pridáva to na charaktere. Brzdy nie sú žiadna sláva, zadná ako-tak, no predná úplne že čajová. Na to, aby motorka razantne zastavila, sa treba dobre naučiť kombinovať použitie prednej a zadnej, po tom to ujde, ale inak slabota. Zo začiatku mi to vadilo, no neskôr mi to nerobilo problémy.

No a obratnosť. Je samozrejmé, že poloha za rajdami s nohami vpredu nebude to pravé orechové na mestské prepletačky, no pravda prevýšila moje očakávania. Vďaka širokým rajdom a namontovaným padákom (doplnková výbava) by som sa príliš medzi autá v kolóne nedral, no mestské zmeny smeru nie sú najmenší problém a po veľmi rýchlom zžití aj zabudneš, koľko váži.

Podvozok v meste pekne filtruje také tie štandardné slovenské nerovnosti, no na tých väčších Ti už zadok nebude príliš vďačný.

Okresky a šport

Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012
Míňam tabuľu koniec obce a na zaradenej päťke dávam fullgas. Až tu skutočne cítiť, s akým objemom mám tú česť, keď to trvalo málinko dlhšie, no po nabratí otáčok sa motor pozbieral a aj na päťke ukázal, že to nie je žiadny ,,kinder chopper“. Pri 90ke necítim žiadne vibrácie, no od nej vyššie to už pomaličky s rastúcimi otáčkami začína. Do 110 to ešte nie je nijako otravné, no nad 120 to už začína byť viac ako nepríjemné. Aj keď motor nemá problém sa vyšplhať niečo málo nad 150, tak väčšina majiteľov určite nad 120 príliš často chodiť nebude, aj keď podvozok nemá problémy ani pri takýchto rýchlostiach. Samozrejme, isté vlnenie tam cítiť a v zákrutách dvojnásobne, no nie je to nič nebezpečné.

Ku športu ma neláka ani posed, ani priebeh výkonu, ani nízko položené platne a ani brzdy, no mám pred sebou sériu pekných zákrut s dobrým asfaltom, tak prečo nie. Podraďujem a na brzdy musím ísť veľmi razantne, aby sa niečo vážnejšie udialo, no stret plošiny s asfaltom nastane ďaleko skôr, akoby ktokoľvek čakal. Plošiny sú sklápateľné, takže držku hneď nehodíš, no chce to cvik, pretože medzi škrtnutím platne a škrtnutím rámu v miestach úchytu plošiny veľmi hrubá hranica nie je, takže opatrne, no keď sa to naučíš odhadnúť, je to veľká zábava. Naviac hlásiče náklonu na plošinách sú vymeniteľné, čo je veľké plus, teda aspoň pre mňa. K podvozku v zákrutách veľa rečí netreba, keďže plošiny sú na zemi skôr akoby mal mať podvozok akékoľvek problémy. Pri rezkejšej jazde sa spotreba pohybovala na hranici šiestich litrov.

Turistika

Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012
V ponuke je aj turistickejšie zameraná verzia Light Tourer, ktorú sme už v teste mali, no všetky doplnky z nej sa dajú dokúpiť. Ako prvá investícia by smerovala do originál bočných kožených vakov, pretože VéeNka neponúka žiadny odkladací priestor. Ak jazdíš s ľadvinkou, určite jej dopraj zadnú opierku, inak sa jej nepôjde pohodlne, keďže sa moc nemá čoho chytiť. Jazdec je dosť vpredu a dole oproti spolujazdcovi, takže držať sa ho nie je pohodlné a namiesto madla je tam kožený popruh. Inak chválim stúpačky spolujazdca, do ktorých taktiež nejdú žiadne vibrácie a poloha spolujazdca nie je nepríjemná ani pre vyšších.

Nohy máš položené na rozmerných platniach a nie je problém ich polohu meniť, rovnako ako so sedadlom, ktoré ponúka veľa možností posedu. Bolesti začnú prichádzať už po 150km, pretože všetku váhu máš na zadnici. Chrbát na tom tiež nie je najlepšie, pretože stále si prakticky nútení byť zhrbený. S malými prestávkami sa to dá spraviť za pekná porcia kilometrov, no ,,na šupu“ spraviť 400km nie je príjemná predstava. Do kariet však hrá spotreba a dojazd, kde pri pokojnej jazde nie je žiadny problém sa dostať na cifru 4,2 litra na sto, čo pri 20 litrovej nádrži predstavuje dojazd viac ako 450km.

Konkurencia

Technickými parametrami je VéeNke najbližší Midnight Star 950 od troch ladičiek s rovnakou cenou a o 4 kobyly vyšším výkonom, liatymi ráfmi a modernejším dizajnom. Má užšiu zadná pneu (170ka) a o 3 litre menšiu nádrž. Ďalšia v poradí je osemstovkový Introš, ktorý stráca 9Nm kvôli nižšiemu objemu. A Suza je aj najdrahšia, aj keď radovo sa bavíme o plus mínus stovke eur. Posledná menovaná je Honda Shadow 750, ktorá má síce najslabší motor, no oproti ostatným je o celých 20 kg ľahšia a v neposlednom rade o necelých 500 € lacnejšia s ABSkom v sérii.

Záver

Za necelých osem a pol litra dostaneš veľkú, mohutnú a štýlovú motorku s prekrásnym lakovaním, ktorá ťa po náročnom dni upokojí na jazde okolo komína, bez problémov zvládne so svojou váhou aj mesto a keď budeš chcieť, dovezie ťa aj k moru. Jej prednosť však nie je rozpumpovať krv v žilách, ale znížiť tep a upokojiť. Jej motor je veľmi príjemný aj pre začiatočníkov a nemusíš sa jej vôbec báť. Je taká veľmi príjemná a dobrá, že niekedy až príliš.


Plusy, mínusy

ovládanie, dizajn, spotreba, poslušnosť na brzdy si treba zvyknúť, poslušnosť

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012
Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012
Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012:

Servisný interval 6000 km
Spotreba 5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 20 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 320 km
Cena motorky od 8 295,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase, zadný nosič 268,60 EUR
Držiak bočných brašní + brašne 75,50 EUR + 508 EUR
Vyhriavané rukoväte 69,90 EUR
Turistické plexi 427,80 EUR
Padacie rámy 182,20 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 37,04 EUR
Stupačka 109,24 EUR
Spätné zrkadlo 58,32 EUR
Smerovka 56,36 EUR
Svetlomet 250 EUR

Text: VaranDriver07
Foto: doodeec

Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto:
 Kawasaki VN900 Classic Special Edition 2012 Yamaha XVS 950A Midnight Star 2012 Suzuki Intruder M 800 2012 Honda VT 750 Shadow 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiYamahaSuzukiHonda
Model:VN900 Classic Special EditionXVS 950A Midnight StarIntruder M 800VT 750 Shadow
Rok:2012201220122012
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:903 ccm942 ccm805 ccm745 ccm
Max. výkon:50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot.53.6 k (39.4 kW) / 6000 ot.53.3 k (39.2 kW) / 6000 ot.45.6 k (33.5 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:78 Nm / 3700 ot.76.8 Nm / 3000 ot.69 Nm / 3200 ot.64 Nm / 3500 ot.
Kompresný pomer:9.5:19.0 : 19.4 : 19.6:1
Vŕtanie x Zdvih:88.0 x 74.285.0 x 83.0 mm83.0 x 74.4 mm79.0 x 76.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHCSOHC
Chladenie:kvapalinouvzduchomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeňremeňkardankardan
Zdvih vpredu:150 mm135 mm
Zdvih vzadu:103 mm110 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm296 mm
Pneu vpredu:80/90-21M/C 48H130/70-18M/C 63H130/90-16 M/C 67H120/90-17M/C 64S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovábubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:270 mm298 mm180 mm
Pneu vzadu:180/70-15M/C 76H170/70B16M/C 75H170/80-15 M/C 77H160/80-15M/C 74S
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:278 kg278 kg277 kg256.3 kg
Výška sedla:685 mm675 mm700 mm658 mm
Rázvor:1645 mm1685 mm1655 mm1640 mm
Dĺžka:2405 mm2435 mm2500 mm2510 mm
Šírka:895 mm1000 mm955 mm920 mm
Výška:1120 mm1080 mm1110 mm1125 mm
Svetlá výška:145 mm140 mm130.8 mm
Objem nádrže:20 l17 l15.5 l14.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 km

Pridané: 01.08.2012 Autor: Varan Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 235105 | Včera: 187981