Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.08.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 10884 [Testy a predstavenia - Test]
Medzi konkurenciou sa toho od jesene minulého roku moc nezmenilo, a tak si dovolím použiť tú istú z minulého testu. V ponuke Hondy som však nenašiel malú CBRku 250.
Prvá z japonského štvorlístka by mohla byt Suzuki Inazuma 250. Síce to je naháčik, ale podobná objemová trieda. Dokonca je to dvojvalec, ale výkonom je na tom slabšie (24 koní/8 500 ot). Konkurovať môže hlavne cenou 3 990,- Eur.
Bližšie ku Kawe má svojim zameraním KTM RC 390. Síce jednovalec, ale s väčším objemom a 4.5 koňa väčším výkonom. Dizajnovo premakaná, so značkovým podvozkom a suchou váhou 147 kg bude silnou konkurentkou. Ale popravde toto je trochu iná trieda, takže tu bude rozhodovať aj cena, ktorá ešte nie je známa.
Na záver som si nechal asi najväčšiu konkurentku pri výbere potenciálnych zákazníkov s vodičákmi A2. Je to Honda CBR 300 R s nižším výkonom (o skoro 9 koní), ale aj váhou. Krúťak je na úrovni malej Ninje, ale motoru chýba jeden valec. Dizajnovo sa tak ako Kawa radí ku svojim väčším súrodencom. Cena zatiaľ nie je známa, ale bude hrať pri výbere v tejto triede dôležitú rolu.
Tak a v zdraví sme dorazili do cieľa. Priznám sa, malá Kawasaki ma príjemne prekvapila svojou všestrannosťou, ale hlavne svojím nezapretým športovým DNA. Jej váha, podvozok, úzka stavba a hlavne motor ju predurčujú na zákrutové šantenie a zdokonaľovanie si jazdeckej techniky. Siahnu po nej hlavne začínajúci jazdci a naše krajšie polovičky, ktorým Kawka dvorí aj nízkym sedlom, čiže dočiahnuť celou plochou nôh nie je problém. Ale určite ňou nepohrdnú ani skúsení nakladači, v ktorých rukách sa “entry level“ bajk zmení na ostrú žiletku, na ktorú keď sa správne zatlačí, zákruty reže veľakrát ostrejšie než jej dospelá konkurencia.
obratnosť, vzhľad veľkej moto, točivý motor, spotreba | slabý výhľad v späťákoch, na slnku zle viditeľné kontrolky smeroviek |
Spotreba | 4,5 l/100km |
Objem nádrže | 17 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 3200 ot., 6100 ot., 9000 ot. |
Cena motorky | 4 995,- EUR bez ABS, 5 395,- EUR s ABS |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Suzuki | KTM | Honda |
Model: | Ninja 300 | Inazuma 250 | RC 390 | CBR 300 R |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | ||
Kategória: | Superšport | Naháč | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 296 ccm | 249 ccm | 373.2 ccm | 286 ccm |
Max. výkon: | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. | 24.48 k (18.00 kW) / 8500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 10000 ot. | 22 Nm / 6500 ot. | 35 Nm / 7250 ot. | 27 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 | 11,5:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 62.0 x 49 mm | 53,5 x 55,2 | 89 x 60 | 76 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | ||
Zdvih vzadu: | 132 mm | 150 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | kotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová dvojpiestková |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 310 mm | 300 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 M/C (54S) | 110/80-17M/C 57H | 110/70-17 | 110/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 230 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17 M/C (62S) | 140/70-17M/C 66H | 150/60-17 | 140/70-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 147 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 172 kg | 182 kg | 164 kg | |
Výška sedla: | 785 mm | 780 mm | 820 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1405 mm | 1.43 mm | 1340 mm | 1360 mm |
Dĺžka: | 2015 mm | 2.145 mm | 2035 mm | |
Šírka: | 715 mm | 760 mm | 720 mm | |
Výška: | 1110 mm | 1.075 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 165 mm | 178.5 mm | 145 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 13.3 l | 10 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | |||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | 3.8 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 289 km | cca 262 km | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 07/2014: 4995 € (5395 € s ABS) | Cena 7/2014 3.990,-Eur |
Pridané: 06.08.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 187060 | Včera: 140978