Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4164 [Testy a predstavenia - Test]
Možno sa to nezdá, ale aj takéto niečo ma posúva ďalej. Jazdiť aj niečo iné, ako len MX trať. Minimálne preto, že to trochu spestruje jednotraťový stereotyp a mne sa potom chce stále trénovať.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Ešte som vlastne ani nenapísal čo a už vysvetľujem. Takže čo to vlastne zaraďujem do môjho tréningového jazdenia? Ja to nazývam Endurovje príprafka.
Je to zmes rôzneho jazdenia na rôznych podkladoch a prekonávanie prekážok. Nejde tu ani tak o čas, teda prejsť to čo najrýchlejšie, ale ide skôr o to, aby sa počas jedného kolečka vystriedalo viac prvkov a rôznych štýlov jazdenia. Aby tu boli aj "trialové" prvky a naučil som sa viac ovládať svoj stroj aj pri malých rýchlostiach.
Niečo v zmysle toho, čo som povedal pri Miriaminom sústredení: Ešte som si všimol jednu vec, ktorú by Mirka mohla zdokonaľovať. Jednoduché a klasické „trialové prdkanie“, niečo ako jazda pomalosti Čo najpomalšie prechádzanie terénnych nerovností. Možno sa to nezdá, ale mne osobne to pripadá ako keď „dedo Miyagi“ učil Daniela karate a pritom mu dal leštiť auto a natierať plot. Na prvý pohľad sa zdá, že to je hlúposť, ale nakoniec sa ukáže, k čomu sa to hodí. Myslím si, že tam by získala veľa k ovládaniu motorky. Skrátka pracovať s ťažiskom.
Takže začínam cez prejazd valu na autokrosovú dráhu, ktorá je skoro samá rovina, podklad je utlačená aj kyprá hlina, kamene, prašina. Tu sa dá cibriť rýchlosť a čo najmenej únavný postoj na motorke, rýchly prejazd otvorených zákrut a prechod z rýchlosti na plné brzdy.
Nasleduje prejazd, alebo preskok cez val do stromovej časti. Trať sa tu dá namotať kade tade a tak si zvoliť aj rýchlosť, či technickú náročnosť prejazdu. Podklad je tu hlineno-piesočný a mäkký. Nejaké výmole, nejaké umelé prekážky a samozrejme stromy. Tu sa dá pri preklápačkách medzi stromami trénovať práca s motorkou v stúpačkách a taktiež práca s plynom a hneď na to s brzdami.
Nasleduje pre mňa najťažší úsek. Po krátkej rovinke, ktorú dávam na trojke, ísť na brzdy, radiť do jedna, prejsť cez výmoľ a cez točku vyprášiť dosť strmý výjazd. Aby to nebolo také jednoduché, sú tu korene a výjazd býva dosť často klzký. Potom je dlhšia rovina, radím do štyri, takže následne pred lomeným odklopeným zrázom znova prudko brzdím a dávam do dva. Prechádzam medzi stromami po okraji brehu tesne „nad“ vodou. Potom prejazd cez OSB dosku, krátky strmý výjazd na trať a popri motokrosovej trate znova na „štart“.
Počas tréningu každú jazdu mením smer jazdy. Aby som sa ju rýchlo nenaučil a nespravil z toho rutinu.
Postupne ju budem musieť okoreniť o rôzne technické prekážky, toto je len taký začiatok.
No a čo z toho mám okrem toho, že si spestrujem bežný tréning? Ako som už napísal. Dá sa tu zdokonaľovať ovládanie motorky, práca s ťažiskom a hlavne zaťažujem aj iné svalové partie a iným spôsobom, ako pri bežnom motokrose. Určite viac cítim po tréningu stehná. Tie zatiaľ najviac.
A čo si od toho sľubujem? No že budem lepší, rýchlejší a vydržím jazdiť v preteku na plné gule celých 12 min + 2 kolá. A čo ja viem čo ešte? Možno ma časom chytí aj enduro a tak to nebude potom pre mňa veľký šok, zmeniť účelovo vytvorenú trať pre motokros, za vypáskovanú cestičku medzi stromami...
Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.
Pridané: 16.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 85228 | Včera: 194583