Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt z cesty do terénu - pretek číslo tri, Gbely

 Zdieľať

Pridané: 23.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5894 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

A tak za sebou máme ďalší závod. Tento krát úplne vydreté a vybojované tretie miesto.

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

Hneď ako som okoštoval chuť pretekania som zistil, že je to silno návyková záležitosť. V prvom závode som prišiel k pár poznatkom. Do cieľa som došiel úplne v pohode, nevyčerpaný a bez stresu. K tomu som ale dostal okamžitú odpoveď: „Ideš na slabých 60% svojich možností! Treba ísť aspoň na 80. Vtedy ideš konečne závod.“

Tak som sa v druhom preteku snažil ísť aspoň na tých spomínaných 80%. Myslím, že som aj išiel, pretože som niekde v polovičke zistil, že som zabudol dýchať. Nakoniec som skončil druhý. Lenže som dostal ďalšiu facku. „Ty sa vyvážaš za tými pred tebou ako vo vláčiku a vôbec nebojuješ! Nevidím tam žiadnu dravosť a pretekárske srdce. A to štart radšej ani nespomínam...“ Celý zronený, ale zdravo nabudený, som sa nevedel dočkať ďalšieho preteku. Tam musím makať totál, už od štartu. Štart musí byť medzi najlepšími, žiaden stred pola. Potom treba držať šúlec a nikoho nepúšťať pred seba. A keď ma niekto opáli, snažiť sa mu to čo najskôr vrátiť. Skrátka, cieľ bol jasný. Neodchádzať bez pohára.

Krásne to predsavzatie a už aj viem kde ho naplním. 21.10 2012, voľný závod Gbely. Lenže čo keď nemám čas trénovať? Ani štarty, ani kondičku, ani nič. Dokonca aj môj samotný štart je kvôli nedostatku času ohrozený.
Nakoniec v sobotu ráno môžem ísť trochu prevetrať motorku a na obed zisťujem, že mám nedeľu voľnú a môžem ísť na závod.

Paráda, teším sa a ešte po tme chystám motorku a oblečko. Ráno stávam do nehoráznej zimy, hmla je taká, že nevidieť na tridsať metrov. Viem že je Október, ale predpoveď počasia sľubovala niečo iné.
V Gbeloch je hmla tuším ešte hustejšia a chlad ešte o niečo kvalitnejší. Rok trénovania a tretí pretek ma určujú do kategórie amatér. Zoznamovací tréning a aj kvalifikačný sú vlastne dva zoznamovacie, keďže nie sú transpondéri. Tréningy sa odohrávajú v neskutočnej hmle. Okuliare mám na očiach asi 500 metrov. Povrch trate je úplne ideálny. Mierne vlhký piesok, trať zarovnaná, nie je teplo, len teda tá hmla.
Závody začínajú od 12:30 a ako mávnutím prútika, obloha sa vyjasňuje a hmla sa vytráca. Dokonca teplota stúpa na takú krátko-rukávovú.

Prvá runda

Prichádzam do čakačky pred štartom, zahrievam motor, do štartu zostáva asi 10 minút. Zrazu ma niekto upozorňuje, že mám asi defekt na zadnom kolese. Nič mi nenapadá, letím do depa, tam sa to snažím hustilkou dofúkať. Máme síce náhradnú dušu, ale to určite nestihneme vymeniť. O opaku nás presviedča Milan s MZ Racing. Ani neviem ako, už má nasadené rukavice a demontuje zadné koleso. Jedna „monterajzňa“, druhá „monterajzňa“ a už to ide von. Dostávam informáciu, že závod pred nami už má šachovnicu. Už to vidím ako stratené a zvažujem presedlať na kolegovu štyri pade. Ale to som podcenil Milana. Šup šup, už fúkame a montujeme. Dostávam vynadané, že nie som nachystaný. Nasadzujem prilbu, rukavice a už je motorka pripravená. Takúto rýchlo výmenu som ešte nevidel. Klobúk dole a aj touto cesto veľmi pekne ďakujem Milanovi a Ľubovi za pomoc. Skáčem na moto a už aj prášim do čakačky.

Ešte mám aj čas trochu zahriať motor, ale miesta na rampe už majú chalani vybraté. Mne zostáva vybrať si po pravej strane. Prvá točka je doprava, tak nechápem, prečo sa všetci stavajú doľava. Upravujem moto pred rampou, som nejaký rozbehnutý, rozdýchaný, trochu zostresovaný. Komisár ukazuje 5ťku, dávam do dva, rampa padá, vyrážame vpred. Nechápem, ale štart sa mi podaril, dokonca sa blížim do prvej točky ako tretí. Malý ťukanec s Lukášom Vallom, ktorý sme ustáli obaja, ale ja som s toho vyšiel ako víťaz. Prvý krát som prvý na trati. Nejaký čas sa vozím na čele, je to pre mňa znova nová skúsenosť. V hlave mám len to, aby som vyhral. Držím šúlec, nesústredím sa základné veci. Konečne ide o poriadny závod. Som druhý, tretí, potom zas druhý a zas tretí. Začínam cítiť vyčerpanosť. Som štvrtý a už sa len vozím. Tretí padá, len tak-tak ho obchádzam. Predbieham niekoho o kolo a dúfam že už bude koniec. Vôbec som nevnímal či už ukazujú dve alebo jedno kolo do cieľa. Neuveriteľné. Toto bolo posledné kolo. Končím tretí.

Druhá runda

Teraz sa už chalani asi poučili a moji neskorší premožitelia 1.Lukáš Vallo 311 MX2 junior a 2. Marcel Hornáček 25 MX2B junior sú postavený na pravej strane.
Rampa padá, pálime v pred. Do prvej točky prichádzam piaty, trochu bojovnosti a som štvrtý. Ešte v prvej rovine bojujeme o tretie miesto s číslom 94. V ďalšej točke boj o tretie vyhrávam. Neskôr som druhý, zrazu tretí. Dlho sa vozím na treťom mieste a hop už som štvrtý. Predbiehame Leu Idešicovú s číslom 44 a ďalších jazdcov o kolo. Snažím sa dobehnúť Marcela, to ma neskutočne vyčerpáva, ale aj ťahá vpred. Dobiehame a predbiehame pár jazdcov a v tom je konečne odmávané.

Obidve rundy ma vyčerpali úplne až na dno. Znovu mám nové skúsenosti, ktoré dúfam budem môcť zužitkovať v ďalších závodoch.
Ešte raz ďakujem Lubošovi Kadlečíkovi 73 a Milanovi Zemanovi za tímové zázemie a neskutočnú pomoc pri oprave defektu. A nesmiem zabudnúť pogratulovať všetkým zúčastneným v závodoch.

video prvá runda:

Video: Husqvarna CR 125 Gbely - kamera Liquid Image Ego Full HD

video druhá runda

Video: Gbely voľný závod - II. runda

Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a nohy obúva Forma Dominator Comp.

Projekt Z cesty do terénu podporili: Motocorse.sk a acerbis.sk www.husqvarnamotorcycles.sk www.acerbis.sk

Pridané: 23.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71151 | Včera: 150666