Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9525 [Bleskovky - Predstavujeme]
Na výstave EICMA v Miláne sa nedávno predstavila aj novinka z dielne Yamahy, skúter T-Max. Ide o novú generáciu úspešného maxiskútra, ktorý má jeho majiteľom priniesť ešte lepšie zážitky z jazdy.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Hlavnou myšlienkou pri vytvorení skútra T-Max bolo spojenie rýchlosti a ovládateľnosti motocykla s komfortom a praktickosťou skútra. Rovnaký cieľ má aj inovovaný maxiskúter. Výrazne hranatý dizajn dáva novému T-Maxu dynamickejší a agresívnejší vzhľad.
Yamahu T-Max poháňa nový radový dvojvalec o objeme 530 ccm. V porovnaní s predchodcom má motor oveľa viac sily v nízkych a stredných otáčkach čo má byť citeľné najmä pri akcelerácii v rozmedzí rýchlosti 40-90 km/h. Za týmto zlepšením stojí nový tvar piestov, hlavy valcov, vačky a iných súčastí motora. Upravené je aj vstrekovanie paliva, výfukový a chladiaci systém. V číslach to potom vyzerá takto: výkon 34 kW pri 6750 ot./min., krútiaci moment 52.3 Nm pri 5250 ot./min. Výkon sa na zadné koleso prenáša pomocou remeňa. Ten čiastočne znižuje váhu skútra a prispieva k centralizácii hmotnosti.
Nosnou časťou skútra je motor ku ktorému sú primontované časti rámu. Tie sú vyrobené z tlakových odliatkov hliníka, ktoré tvoria pravú a ľavú polovicu rámu. Tu Yamaha ušetrila na hmotnosti takmer 4 kilá. Ťažisko je tak umiestnené čo najbližšie k vozovke. Tomu napomáha aj umiestnenie 15 litrovej nádrže.
O brzdenie sa vpredu stará dvojica bŕzd s kotúčmi o priemere 267 mm a vzadu je brzda s kotúčom o priemere 282 mm. ABS je dostupné za príplatok.
Na T-Maxe nájdete mnoho odkladacích priestorov, nechýba ani, pre skútre typický, veľký osvetlený priestor pod sedadlom. Ku komfortu pri cestovaní patrí aj sedadlo s oddeleným priestorom pre spolujazdca a veterný štít, ktorý sa dá nastaviť do dvoch polôh. K Yamahe T-Max je samozrejme pripravené aj množstvo doplnkov, ktoré pomôžu pri cestovaní, každodennom dochádzaní do práce či len tak skrášlia a odlíšia skúter od ostatných.
Yamaha T-Max sa u dílerov objaví vo farbách: Sonic Grey (sivá), High Tech Silver (strieborná), Midnight Black (čierna) a Competition White (biela).
Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | T-Max 500 |
Rok: | 2012 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 530 ccm |
Max. výkon: | 46.5 k (34.2 kW) / 6750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 52.3 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 10.9:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 68 x 73 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 116 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 267 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 217 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1580 mm |
Dĺžka: | 2200 mm |
Šírka: | 775 mm |
Výška: | 1475 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 220141 | Včera: 247506