Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.01.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 29319 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Pre nový rok boli na výstave v Kolíne predstavené dva litrové superšporty – Suzuki GSX-R a Yamaha R1. Yamaha toto predstavenie brala v skromnom duchu, čo je vzhľadom na revolučné zmeny v motore dosť prekvapujúce.
Prvou veľkou zmenou je upustenie od päťventilovej techniky, teda akési nepriame uznanie, že predsa len to s tými štyrmi ventilmi, ktoré majú všetci konkurenti, asi pôjde lepšie. Druhou zmenou, v motocyklovej oblasti dosť originálnou, je premenná dĺžka sacieho potrubia.
Yamaha YZF-R1 2007 |
Po dizajnovej stránke sa toho až tak veľa neudialo, zasvätení si však určite všimnú, že známe a vynikajúce štvorpiestiky boli nahradené radiálne uchytenými šesťpiestikmi. Zväčšili sa nasávacie otvory vpredu, o centimeter sa zvýšilo plexi, mierne sa upravila podsedlová časť, úplne nový je rám a nádrž – zmenených vecí je vlastne dosť, ale vidno ich až pri priamom porovnávaní. Najlepším poznávacím znakom nového ročníka sú nepochybne nové brzdové strmene.
Yamaha YZF-R1 2007 |
Alebo Yamaha Chip Controlled Intake (čipom ovládané sanie), to je ufónsky znejúci názov tejto novej vychytávky. Jej princíp spočíva v tom, že pri preklenutí 10 400 otáčok za minútu elektronika oddelí hornú časť štyroch sacích hrdiel, čím si motor začne ťahať vzduch iba cez spodnú, o 75 mm kratšiu časť. Tým sa zlepší tok vzduchu, motoru sa lepšie dýcha a výsledkom je vyšší výkon – narástol o 14 koní na 189 k. A to je pekné stádo, momentálne najväčšie zo všetkých litrov (treba brať do úvahy, že Honda a Kawasaki sú modely 2006 a Suzuki ešte neprezradila výkon novej GSX-R 1000. Ten bol pred rokom o 3 k vyšší než mala R1).
YCC-I – premenlivá dĺžka sacieho potrubia |
Od zrodu R1 pracovalo v jej motore dvadsať ventilov, teda päť na valec. Rozhodnutie konštruktérov postaviť úplne nový motor so štyrmi ventilmi na valec teda určite mnohým dvihlo obočie. V neposlednom rade to má výhodu aspoň v úspore hmotnosti. Keď je o nej reč, treba spomenúť, že diétu R1 určite nedržala, lebo pribrala 4 kilá. To nie je v móde!
Nová prístrojovka |
Ďalší názov YCC-T (Yamaha Chip Control Throttle) v sebe skrýva technológiu, ktorá pomaly presakuje aj do motocyklového sveta. Ide o elektronickú plynovú rukoväť, pri ktorej je klasické plynové lanko nahradené čipom, a ten komunikuje so vstrekovaním; výrobca sľubuje jemnejšiu a okamžitú reakciu motora.
V prvom rade by sme sa už konečne mohli dozvedieť výkon novej GSX-R, o ktorej Suzuki pustila von veľmi málo informácií. V druhom rade môžme byť zvedaví na nové ročníky CBR 1000 RR a ZX-10 R, lebo Yamaha im nič nedaruje. Uvidíme...
Yamaha YZF-R1 2007 |
Pridané: 08.01.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 69363 | Včera: 150666