Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1394 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph Motorcycles odhaľuje svoj prvý motokrosový špeciál s obsahom motora 450cc, Motorka je navrhnutá v spolupráci Ricky Carmichaelom.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Vyvíjaná najlepšími inžiniermi pracujúcimi pre Triumph, spoločne s majstrami sveta v motokrose, ponúka TF 450-RC Edition najlepší pomer výkonu a hmotnosti vo svojej triede. Nová 450cc súťažná pohonná jednotka od Triumph je kompaktná, má optimalizovanú váhu a je postavená na získavanie holeshotov. Konštrukcia, dizajn a vybavenie fungujú v harmónii pre najlepší výkon vo svojej triede, kontrole a flexibilite.
Dizajn je tvorený Triumph's Performance žltou s čiernymi a bielymi prvkami. Ďalej zobrazuje RC ikonické číslo 4, logo GOAT (greatest of all time-Najlepší všetkých čias) a kľúčové detaily sponzorov, ktoré pridávajú osobitý vkus reflektujúci dušu tejto motokrosovej legendy. Tento dizajn sa zobrazuje na číselnej tabuľke, nálepkami na kyvnej vidlici a ďalšími vizuálnymi prvkami, ktoré posilňujú jedinečnú identitu motorky.
TF 450-RC má jednovalcový SOHC motor 450cc postavený na pretekanie. Prináša robustný výkon, ale minimalizuje hmotnosť a vďaka tomu prináša najlepší pomer výkonu a váhy vo svojej triede.
V motore sú komponenty najvyššej úrovne, vrátane kovaných hliníkových piestov, ktoré zaisťujú pevnosť a odolnosť vo vysokej rýchlosti. Titánové ventily DelWest pre lepšie prúdenie vzduchu a rýchlejšie ovládanie. Päťstupňová prevodovka na TF 450-RC s quickshifterom v štandardnej výbave, umožňuje radenie bez spojky nahor z 2. do 5. prevodového stupňa, to zaisťuje bezproblémový prísun výkonu a jazdec sa vďaka tomu môže maximálne sústrediť na trať.
Spaľovacia komora motora 450cc je spracovaná pre optimálne prúdenie vzduchu a účinnosť. Trojosá spaľovacia komora a porty zaisťujú presnú geometriu pre maximálny výkon a diamond-like carbon (DLC) vahadlá znižujú trenie, zlepšujú účinnosť a životnosť motora.
Airbox na TF 450-RC a systém nasávania vzduchu zaisťuje, že motor má vysoký konzistentný prívod vzduchu, čo je nevyhnutné pre výkon a efektivitu. Systém prívodu vzduchu je spojený so vzduchovým filtrom TwinAir, ktorý je známy pre svoju odolnosť a účinnosť filtrácie. Vzduchový filter je prístupný bez akéhokoľvek náradia, čo umožňuje ľahkú údržbu aj v ťažkých podmienkach a optimálny prívod vzduchu za všetkých okolností.
TF 450-RC je vybavená špičkovým riadením motora, sacieho a výfukového systému, navrhnutým tak aby zaisťoval výnimočný výkon a ovládateľnosť. Na motocykli je riadiaca klapka Dellorto, spojená s riadiacim systémom motora Athena. Tento systém umožňuje presný prívod paliva a odozvu na plyn. Ďalej ponúka nastaviteľnú kontrolu trakcie a launch control pomocou aplikácie MX Tune Pro, to zaisťuje prispôsobiteľný výkon pre rôzne podmienky na trati.
TF 450-RC ponúka nastaviteľné motorové mapy, vrátane jedinečnej mapy upravenej Rickym Carmichaelom, tá prináša presne taký výkon a ovládateľnosť akú Carmichael vyžaduje.
Motor 450cc s úzkym profilom má vylepšenú ergonómiu, ktorá zaisťuje jazdcovi väčšiu kontrolu a komfort, motor je umiestnený v ľahkom magnéziovom obale pre väčšiu redukciu váhy. Spojka s oceľovým košom zaisťuje odolnosť počas intenzívneho používania. Hladké hydraulické ovládanie spojky, zaisťuje značka Brembo.
Presnosť, ovládateľnosť a odolnosť sú hlavnými znakmi vzhľadu TF 450-RC, najmä vďaka riadidlám ODI s podpisom RC4. Riadidlá sú vyrobené zo zúžených trubiek, navrhnutých pre perfektnú vyváženosť pevnosti a pružnosti. Sú skonštruované zo zliatiny 2014-T6 a anodizované pre zvýšenú odolnosť.
Zriadenie XTrig Holeshot umožňuje jazdcovi perfektný štart prednastavením predných tlmičov, znížením predku motorky a redukciou nazdvihnutia predného kolesa pre rýchlejšiu akceleráciu. V štandarde je motocykel vybavený krytom spojky Triumph Racing Hinson a krytom predného kotúča. Poťah sedla s gripom pre zníženie kĺzania a lepšiu kontrolu pre jazdcov. Tieto prémiové komponenty zlepšujú celkový výkon a spoľahlivosť TF 450-RC.
Výfukový systém na TF 450-RC je navrhnutý, aby dopĺňal vysoko výkonný motor. Štandardný model je vybavený ľahkým výfukom z nerezovej ocele s integrovaným rezonátorom na zlepšenie odvodu valcov. Hydroformované komponenty na optimalizovaný odvod výfukových plynov. Pre jazdcov, ktorí hľadajú ešte vyššiu úroveň výkonu je v doplnkoch k dispozícii titánový výfuk Akrapovič, s priradenou motorovou mapou. Tento systém zaisťuje účinné odvádzanie výfukových plynov, minimalizácia spätného tlaku a zvýšenie výkonu motora najmä pri vysokých otáčkach.
Jedinečný hliníkový rám na TF 450-RC, navrhnutý na perfektné vyváženie výkonu, hmotnosti a flexibility. Rám bol optimalizovaný pre závody, vďaka pozdĺžnej, bočnej a torznej tuhosti ponúka najlepší výkon v extrémnych podmienkach. Ľahký rám prispieva k tomu, že TF 450-RC má najlepší pomer hmotnosti a výkonu vo svojej triede.
KYB AOS tlmiče sú na TF 450-RC navrhnuté pre lepšie ovládanie a tlmenie nárazov. Vďaka oddelenej vzduchovej a olejovej časti tlmiče Air-Oil Separation (AOS) poskytujú hladšie, konzistentné tlmenie zabraňujúce prevzdušňovaniu oleja, to tiež vedie k presnejšiemu ovládaniu a stabilite v rôznych terénoch. Na zadnom tlmiči je možné nastaviť kompresiu, odskok a predpätie. To umožňuje, že odpruženie, môže byť plne prispôsobené preferenciám jazdca a podmienkam na trati, poskytuje lepšiu ovládateľnosť atrakcii najmä na rýchlych motokrosových tratiach.
Prémiové Brembo brzdiče a páčky na TF 450-RC, umožňujú presné, citlivé brzdenie. Kotúče Galfer ponúkajú odolnosť a vynikajúci odvod tepla. Ráfiky D.I.D DirtStar poskytujú odolnosť a stabilitu v náročných motokrosových podmienkach. Spoločne s pneumatikami Dunlop Geomax MX34, ktoré poskytujú trakciu a kontrolu naprieč rôznymi povrchmi. Pneumatiky S technológiou Progressive Cornering Block Technology (PCBT) a pokročilým odvodom blata, poskytujú konzistentný výkon aj v náročných podmienkach.
Titánový výfuk Akrapovič s priradenou motorovou mapou, Wifi modulom, obaly na vzduchové filtre, sedlo s poťahom pre väčší grip.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | TF 450-RC |
Rok: | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 449.5 ccm |
Kompresný pomer: | 13.1 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 95 x 63.4 mm |
Palivový system: | Dellorto throttle body |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm |
Zdvih vzadu: | 305 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová 2piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100 - 21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová 1piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 110/90 - 19 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 108.6 kg |
Výška sedla: | 960 mm |
Rázvor: | 1492 mm |
Šírka: | 836 mm |
Výška: | 1270 mm |
Objem nádrže: | 7 l |
Poznámka: | |
Poznámka: | KYB 48mm USD Compression/Rebound nastaviteľná vzadu tlmič KYB Compression (H a L Speed), Rebound |
Pridané: 19.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 137291 | Včera: 134743