Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2467 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki v roku 2025 v rámci uspokojovania celosvetového dopytu po štýlových strojoch pre začínajúcich jazdcov, predstaví dva modely, ktoré patria do veľmi obľúbenej rodiny W a rešpektovaného radu Meguro.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Zatiaľ čo korene slávnej značky W siahajú až k modelu W1 650 z roku 1966 (prvý veľkoobjemový štvortaktný stroj značky Kawasaki), Meguro sa môže pochváliť ešte dlhšou históriou ako jedna z najprestížnejších japonských dvojkolesových značiek, ktorá v roku 2024 hrdo oslávi svoje storočné jubileum - odtiaľ pochádza slogan „Centennial beat“ pre nový model S1.
Oba tieto motocykle využívajú robustný a charakteristický vzduchom chladený jednovalcový motor uložený v spoločnom ráme a líšia sa svojím štýlom, pričom model W230 je právom označovaný za „pôvodnú ikonu“, zatiaľ čo Meguro S1 sa vracia k populárnemu modelu SG s objemom 250 cm3 zo 60. rokov.
Motor ponúka lineárny priebeh výkonu a dostatok krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok, najmä pri nízkych a stredných otáčkach a ponúka komfortné zrýchlenie s príjemným pulzujúcim pocitom, ktorý je ešte podporený vyvažovaím hriadeľom pre celkový plynulý priebeh. Dizajnu bola venovaná osobitná pozornosť, aby sa vytvoril klasický vzhľad moderného motora s tvarovanými časťami vrátane veľkých zaoblených rebier na hlave valcov.
Pokiaľ ide o podvozok, kompaktné rozmery zabezpečujú ľahké a pohodlné ovládanie pre širokú škálu jazdcov. Štíhla konštrukcia prispieva aj k ľahšiemu dosahu nôh jazdca na zem. Keďže ide o jeden z najľahších modelov v kategórii retrošportov s objemom 250 cm3 a hmotnosťou 143 kg ďalšou výhodou je vynikajúci pomer výkonu a hmotnosti, ktorý sa odráža aj na celkovej ovládateľnosť a zvyšuje jazdcovú sebaistotu. Vďaka jednej z najnižších výšok sedadla vo svojej triede sú modely W230 a Meguro S1 vhodné pre širokú škálu jazdcov a prinášajú bohaté skúsenosti s modelmi W a Meguro širšiemu publiku.
Teleskopické vidlice ø37 mm vpredu prispievajú k dobre vyváženej a vyrovnanej ovládateľnosti na ulici, zatiaľ čo vzadu je dvojica tlmičov, ktoré podporujú klasický pocit z jazdy. Zadné tlmiče ponúkajú aj 5-stupňové nastavenie predpätia. Oceľové blatníky vpredu a vzadu, chrómove výfuky, kolesá so špicovým výpletom a retro ukazovateľ rýchlosti podčiarkujú autenticitu, zatiaľ čo oba stroje sa líšia štýlom a povrchovou úpravou. Napríklad palivová nádrž modelu W230 je lakovaná a zdobí ju 3D odznak W, zatiaľ čo Meguro má pochrómovanú palivovú nádrž s lakovanými panelmi a primerane tomu aj evokujúci odznak Meguro. Dokonca aj vzhľad ukazovateľov rýchlosti namontovaných na jednotlivých modeloch a povrchová úprava sedadiel sa líšia, nakoľko je venovaná pozornosť detailom.
Veci môžu byť originálne len raz a Kawasaki je hrdá na to, že môže chrániť a propagovať originalitu a dedičstvo značiek W a Meguro a zároveň prinášať nadšenie z vlastníctva novej generácii jazdcov. W230 alebo Meguro S1, je to ťažké rozhodnutie, ale v každom prípade si určite užijete autentické dobré časy.
W230 | EUR 4.995,- MODRÁ METALÍZA OCEÁN/EBONY
Meguro S1 | EUR 5.695,- EBONY
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | W230 | Meguro S1 |
Rok: | 2025 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Klasika | Klasika |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 233 ccm | 233 ccm |
Max. výkon: | 17.54 k (12.90 kW) / 7000 ot. | 17.54 k (12.90 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 18.6 Nm / 5800 ot. | 18.6 Nm / 5800 ot. |
Kompresný pomer: | 9.0:1 | 9.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67,0 x 66,0 mm | 67,0 x 66,0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) | SOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 117 mm | 117 mm |
Zdvih vzadu: | 95 mm | 95 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-18 M/C 51S | 90/90-18 M/C 51S |
Brzdy vzadu: | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 110/90-17 M/C 60S | 110/90-17 M/C 60S |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 143 kg | 143 kg |
Výška sedla: | 745 mm | 740 mm |
Rázvor: | 1465 mm | 1465 mm |
Dĺžka: | 2125 mm | 2125 mm |
Šírka: | 800 mm | 800 mm |
Výška: | 1090 mm | 1090 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 150 mm |
Objem nádrže: | 12 l | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 2.5 l/100km | 2.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 360 km | cca 360 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľné predpätie vzadu | nastaviteľné predpätie vzadu |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 01/2025: od 4 995 eur | Cena 01/2025: od 5 695 eur |
Pridané: 04.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 6311 | Včera: 208536