Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa 2/3

 Zdieľať

Pridané: 29.04.2022 Autor: MajoKE
Čitatelia: 18487 [Vaše stroje - Moja motorka]

2.1. Keď si kúpiš nosič a kufor sám, vhodne si ich uprav.
2.1. Keď si kúpiš nosič a kufor sám, vhodne si ich uprav.

Rozmery sedadla sú dĺžka 84 cm, využiteľné 2 x 36 cm, vodičove je najširšie 38 cm. Sedadlo je vpredu užšie, keď si nízky, na križovatke pri zastavení sa posunieš viac dopredu a dotiahneš pohodlne na zem. Ak si budeš dorábať ohrev rite, vyhrievacie teleso daj aj na šikmú plochu!!! Človek, ktorý navrhol uhol otvorenia sedadla, tak ten do prednej časti reálne žiadnu prilbu nevložil. Dá sa to, ale veľmi debilne. Určite sa mu stále čká, lebo naň myslím a ja tam dávam dcérinu prilbu a jej školskú tašku vyberám z tej vyššej časti. Samozrejme, mám pritom na hlave vlastnú prilbu, tak preto sa mu čká. Keďže som ešte nevidel ADV 350 so Smartboxom napíšte do diskusie, či pri otvorenom kufri otvoríš sedadlo, alebo si vzájomne prekážajú.

Keď som už načal ten Smartbox za 400 eur. Na prvý pohľad paľba a zároveň nádych luxusu. Ńóóó, taký kvalitný odliatok, nosič kufra určite lepšie vyzerá ako ohnuté rúrky, ktoré vyrobí Givi alebo Shad. Originálny nosič stojí cca 140 eur. Aliexpress zatiaľ nedodáva. Neviem, či kvalitný lakovaný kufor 40 – 50 l stojí pod 200 eur. Takže zatiaľ to vyzerá v prospech Smartboxu. Lenže samotný kufor je riadne ťažký, má vnútri vyvýšené dno asi kvôli káblom a mechanizmu otvárania, a keď ho chceš otvoriť, musíš mať pri sebe diaľkové (s dobrou batériou) a stlačiť malý gombík zospodu na držiaku.

2.2. Druhé brzdové svetlo.
2.2. Druhé brzdové svetlo.

Potom je tu ďalšia podivná vec. Originálny nosič je poriadne dlhý a kufor je riadne vzadu. Brzdové svetlo je vysoko a je pod ním schované. Otázka? Ak si ťažký, alebo chudý so spolujazdcom (znížiš výšku skútra) vidí vodič kamiónu tvoje brzdové svetlo, keď je za tebou 8 - 10 m???

Moje určite. Šiel som do autoškoly, postavil skúter s chlapiskom v sedle pred vysoké nákladné auto, vyliezol som do kabíny. Z originálneho držiaka som zrezal 5 cm, platňu kufra nastavil tak, aby nevadila otváraniu sedadla a pre istotu dokúpil ďalšie brzdové svetlo Shad. Preto, lebo pasuje pod kufor Shad 39 l a ak zatvoríš veko je zatvorený, nie zamknutý. Nikdy si preto nezatvoríš bundu s kľúčami od motorky do kufra a hlavne, keď ideš napríklad z domu na miesta, kde nepotrebuješ zamykať kufor, nepotrebuješ kľúč od kufra. Napr. na výletoch otváraš kufor mnohokrát. Dokážeš teda žiť bez potencionálnych elektronických kazítok.

2.3. Polepy Labelbike, ak má spolujazdec vnútorný zips na čižmách, hodia sa aj pri statických pádoch.
2.3. Polepy Labelbike, ak má spolujazdec vnútorný zips na čižmách, hodia sa aj pri statických pádoch.

Predné nášlapy majú dĺžku 20 cm, šírku 11 cm, vodorovné spodné sú dlhé 36 cm, široké 13 cm. Z mne neznámych dôvodov je plast, ktorý si pýta obitie od kamienkov lakovaný. Spodná časť skútra, brucho, je vzorne zakryté plastom, pekne, dôsledne lícovanom. Dole sú ešte dva kovové výstupky - hlásiče, že škrtáš bruchom napríklad pri schádzaní z obrubníka. Stupačky spolujazdca sú ďalej od stredovej osy, preto sa priprav, zapri, na nastupovanie balíka. Je rozumné, že okolo nich je nelakovaný plast. Spolujazdec ma k dispozícií poriadne madlá, aj riadny kus sedadla. Stredový tunel je vyšší ako na Forze a tiež je tam nádrž. Preto som vyššie uviedol, že by som privítal zamykanie riadidiel aj vpravo.

Kolesá.

2.4. Predný blatník je dlhý, pozor na obrubník, ale zadný je prikrátky.
2.4. Predný blatník je dlhý, pozor na obrubník, ale zadný je prikrátky.

Predné vraj odľahčené (oproti Forze) s pneumatikami 120/70/15 a veeeľmi dlhým blatníkom. Pozor ak budeš pomaly schádzať z vysokého obrubníka, aby si ho nezlomil. Ani zadný nie je prispôsobený na riadny nával bahna, hliny. Mohol byť aj dlhší. Je tam taká zásterka, aby nečistoty nelietali vpred. Zadná pneumatika 140/70/14 obutá do Metzeler Karoo Street. Zmes sa mi vidí mäkká a vyhovuje mi.

Motorček ADV 350 je 330 cm3. Vypotí 21,5 kW. Môže ti byť jedno pri akých otáčkach, neovplyvníš to. Potrebuje 1,5 l oleja so servisným intervalom 12 000 km, platí aj pre sviečku. Nastavenie ventilov je pri 24 000 km. Pochopiteľne spĺňa Euro 5. Ja mám spotrebu 3,9 l/100 km, ale to je v poriadku. Viem ako jazdím. Maximálna rýchlosť podľa TP je 133 km/h, je to myslené s maximálnym zaťažením 180 kg, takže reálne je to viac. Hmotnosť samotného skútra je 186 kg. Nie je to nič dramatické, bolo by zbytočné ju znižovať lepšími materiálmi, ktoré zvýšia cenu a nevidieť ich. Nehovoriac o tom, že všetko ťažké je tesne nad podlahou. Pokiaľ si do vrchného kufra nedáš ťažké zbytočnosti, hmotnosť ťa nemusí trápiť.

2.5. Motorček so servisným intervalom 12.000km. Zdroj internet.
2.5. Motorček so servisným intervalom 12.000km. Zdroj internet.

Motorček štartuje asi 1,5 sekundy, nezvyk oproti PCX a Nmaxe, kde je to okamžite. Veď nemáme štart/stop systém a máme klasický štartér, teda nám nezaberá miesto ďalšie zbytočné tlačidlo. Veľmi sa mi páči ako zladili motor s variátorom na odpichy z križovatky (trakčná kontrola často bliká) a výjazdy zo zákrut v rozpätí 30 - 80 km/h. Aby sa ADV vôbec jemnučko pohlo, potrebuje motorček 3250 otáčok. A čo potom 125tky? Preto ich nazývam otrokmi, takmer nik ich nešetrí a šup tam za studena 6000 otáčok. Niekedy s nevymeneným olejom... Kryt na výfuk mohli urobiť lacnejšie, ale urobili to pekne a účelne.

Palubovka, displej

Čierny podklad, svetlé znaky. Esteticky pasuje k matnému skútru. Nejako zvlášť ma neoslovuje, ale objektívne jej nemám čo vytknúť. Má 5 úrovni jasu. Ako vidíš zobrazuje Trip A, B, priemernú spotrebu, čas jazdy, dobíjanie, teplotu a servisné úkony. Nemá teplomer chladiacej kvapaliny.

2.6. So všetkými symbolmi.
2.6. So všetkými symbolmi.

Podľa symbolov spoznáš funkcie. Škoda, že sa nám vytratilo zobrazenie spotrebovaného paliva, pretože dojazd je klamlivý. Mal som to na Honde NC750 2014, natankoval som, vynuloval spotrebované palivo a na 1 dcl som vedel zostatok v nádrži. Na bočnom stojane, hore kopcom, dole kopcom.

Aplikácia Honda RoadSync je pre mňa zbytočná, ale milá, a oceňujem, že si dali tú námahu a preložili ju do SJ. Osobne nepotrebujem, aby mi aplikácia čítala sms a správy zo sociálnych sietí, oznamovala počasie, ktoré vidím. Mapovala a zapisovala trasy, rátala priemernú rýchlosť a čas chodu motora. No je to v cene a nejakého šéfa skútrových poslíčkov to snáď urobí šťastným. Pokyny navigácie nie sú zobrazené, len povedané, to robí mobil aj tak sám. Notifikácia správ a hovorov je zobrazená symbolmi. 4-smerovým ovládačom vieš listovať napr. v telefónnom zozname, odpovedať na správy, hovory. Zatiaľ funguje pre Android.

Čo je veľmi zle. Horšie ako zle. Smerovky!

Kto do boha im schválil, aby predné smerovky svietili NEUSTÁLE oranžovo ako pozičné svetlá a keď ich zapneš smerovky, síce blikajú s väčším jasom, ale sú malé. Yamaha Xmax má určite 8x väčšiu svetelnú plochu smerovky, nevadí, že žiarovkovú. Dokázal by som to pochopiť, ak by predné smerovky svietili nabielo ako pozičné svetlá, alebo ako denné svietenie a pri zapnutej smerovke blikali oranžovo.

2.7. Ach tie pozičné svetlá, či smerovky.
2.7. Ach tie pozičné svetlá, či smerovky.

Predstav si situáciu. Starší vodič, alebo neskúsený je na vedľajšej ceste a chce vyjsť na hlavnú cestu odbočením vľavo. Na hlavnej ceste je rušná premávka a tak otáča rýchlo hlavu vľavo, vpravo. Zbadá ťa na okamih na hlavnej ceste a registruje tvoje pozičné svetlo ako smerovku vpravo, pretože tvoje druhé pozičné svetlo nevidí napríklad aj preto, lebo jeho cesta je nižšie alebo vedľajšia cesta s hlavnou nemajú pravý uhol. Ty samozrejme žiadnu smerovku nemáš zapnutú a chceš ísť rovno po hlavnej ceste. Nešťastie je na svete. Pýtal som sa v Honde servisoch, či tú debilinu nevedia odstrániť, nevedia.

Jazda v daždi, noci a spolujazdcom

2.8. Širšie riadidlá, širší úchop, viac moknú ruky ako na Forze.
2.8. Širšie riadidlá, širší úchop, viac moknú ruky ako na Forze.

Dážď. Tu sa nedá nič konkrétne napísať, mám iný štít a každý máme inú postavu. Bežný štandard v tejto cenovke. Ale keďže máme širšie riadidlá potrebujeme širší štít, aby ochránil ruky pred dažďom, potom však nezamkneš riadidlá. Je to o hľadaní vhodného kompromisu. Mne sa to podarilo, utrpela však estetika.

< >

Pridané: 29.04.2022 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105236 | Včera: 181377