Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.04.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6940 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Low Rider ST je vybavenejšou verziou Low Ridera S, pričom písmeno T celkom logicky značí Touring. Od svojho základu, teda učebnicového „čopra“ Low Rider S, sa odlišuje veľkou maskou (uchytená našťastie na lešení, nie na riadidlách), bočnými kuframi v sérii a zdvihnutou zadnou časťou. To je najmä z dôvodu tých kufrov, pretože ST zostáva rovnako ako S jednosedlové. Zaujímavé je, že Harley do masky nezakomponoval žiadne nové budíky, nie je v nej vlastne nič, iba „vetracie“ otvory; miniatúrne budíky zostali na riadidlách, ako ich má verzia S.
Spomínané lešenie je inak vyriešené typicky halejácky, teda vyslovene hrubo, z ťažkej ocele a s úplne priznanými zvarmi a skrutkami (detailný pohľad nájdeš v mojom videu nižšie). To si dnes nedovolí žiadna značka, iba Harley :) Harley ponúka aj nižšie či vyššie plexi, či dokonca audio sústavu.
V Low Rideri ST brumí ten väčší motor, teda 117-palcový (po našom takmer dvojliter), s krásnym nasávaním a extra klasickým vzhľadom. Krása!
Jediné dva mínusy, ktoré som v našom minuloročnom teste endura Pan America vytkol, boli malé fonty na prístrojovke a chýbajúci quickshifter. O quickshiftri nám už vtedy hovorili, že ho vyvíjajú, ale s prístrojovkou bol Harley spokojný, dokonca sme mali live rozhovor s vývojárkou grafiky. Neprešiel ani rok a quickshifter je realitou, a ohľadom malých fontov na prístrojovke Harley vycvičili zákazníci. Vtedy som sa aj čudoval, že ako je možné, že tá istá značka má v touringoch krásne prehľadné intuitívne obrazovky a na svoje prvé cestovné enduro priniesli niečo, na čo aj inak dobre vidiaci človek potrebuje lupu, ale teda konečne je tu riadne viditeľná grafika. Na prístrojovke sa vlastne nemenilo nič, iba narástli niektoré fonty.
Podstatnejšou a reálne využiteľnejšou vecou je spomínaný quickshifter. Žiaľ, nie je retrofit, teda nedá sa namontovať spätne na modely 2021. Je to vôbec prvý quickshifter v podaní Harley-Davidson a po párhodinovej jazde plnej zákrut musím povedať, že funguje dobre. Nie je výrazne lepší ani horší než konkurenčné rýchloradenia, a rovnako sa mu lepšie pracuje vo vyšších otáčkach. Samozrejme, je obojsmerný. Dá sa o ňom povedať to čo všeobecne o quickshiftroch, že čím nižšie otáčky, tým pracuje hrubšie, občas treba byť naň tvrdší. To nie je výčitka, to je ich prirodzená vlastnosť. Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či neskôr príde na Sportster S či Nightster, ale podľa mňa by sa na ne veľmi hodil.
Z hľadiska charakteru a určenia sú najbližšími konkurentmi nového Nightstera určite Triumph Bobber, Indian Scout (najskôr nová verzia Rogue) a Honda CMX1100 Rebel. Samozrejme, podľa objemu sú tu ďalšie podobné stroje ako BMW R NineT a Indian FTR, tie sú však značne výkonnejšie a športovejšie.
Triumph Bobber je ako jediný z tohto výberu ladený vyslovene do custom-retro štýlu. Je to jeden z najobľúbenejších modelov od Triumphu, a pravdepodobne preto narástla jeho cena za ostatné roky o niekoľko tisíciek. Treba na rovinu povedať, že Bobber je o niečo športovejší a značne upraviteľnejší stroj než Nightster, a pritom má iba o štyri stovky vyššiu cenu. Novinka Indian Scout Rogue je akoby kópiou Nightstera, s ich typickým moderno-retro vzhľadom. Prekvapila nás iba vyššia cena, takmer o tisícku viac než Nightster, čo je zároveň najviac z celej triedy.
Nie celkom typickým zástupcom v tejto triede je Honda CMX1100 Rebel, široko-ďaleko najdostupnejší kúsok s cenou pod 10 litrov, resp. neuveriteľných 5 litrov pod Nighsterom. Má tradičný americký custom vzhľad, niekto by ho možno z diaľky ani nedokázal odlíšiť od nového Nightstera.
Všetci spomínaní konkurenti už majú skúsenosti s modernými motormi a výbavou, a preto na nich človek nenájde nejaké nedotiahnuté detaily či rýchle riešenia (alebo naopak, Triumph má detaily nadpozemsky krásne). Poukazujem tým najmä na spomínanú ľavú stranu Nightstera, kde sú niektoré drobnosti ak nie nepochopiteľné, tak aspoň zvláštne. Mimochodom, Nightster sa vyrába súbežne v USA a Thajsku, pričom všetky motory sa vyrábajú iba v USA. Americkí zákazníci dostávajú iba kusy vyrobené v USA, zvyšok sveta ich dostáva z oboch tovární. Stroje, na ktorých sme jazdili my, boli z Thajska.
Please welcome Nighster, najsvižnejší Harley-Davidson! V poslednom čase v súvislosti s Harleyom používame veľa superlatívov - Američania sa do vývoja naozaj opreli - priniesli nový moderný motor, s ním prvé cestovné enduro, potom revolučný Sportster S a teraz Nightster, s náskokom najľahší, najsvižnejší a najdostupnejší model z celého cenníka Harley-Davidson.
Cena nového Harley-Davidson Nightster je 14 700 eur. V porovnaní s dvoma hlavnými konkurentmi to nie je veľa, ale ak sa pozrieš trochu hlbšie, konkurenti majú lepšie spracovanie, nehovoriac o tom, že Sportster S z vlastnej stajne je drahší len o dve tisícky. Harley sa teda pustil do neprebádanej nižšej triedy sebavedomo. Držíme mu palce!
motor, kompaktnosť, obratnosť | niektoré detaily, cena |
Servisný interval | 8 000 km |
Oficiálna spotreba | 5,1 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 11,7 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 170 km |
Cena | 14 700 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Harley-Davidson Media, Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Triumph | Indian | Honda |
Model: | Nightster | Bonneville Bobber | Scout Rogue | CMX1100 Rebel |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 975 ccm | 1200 ccm | 1133 ccm | 1084 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 7500 ot. | 77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / ot. | 87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 95 Nm / 5000 ot. | 106 Nm / 4000 ot. | 96 Nm / 5900 ot. | 98 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 | 10:1 | 10,7:1 | 10,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 97 mm x 66 mm | 97,6 x 80mm | 99 x 73,6 | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov na nasávaní (4V) | OHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | remeň | reťaz | remeň | reťaz |
Zdvih vpredu: | 114 mm | 90 mm | 230 mm | |
Zdvih vzadu: | 76 mm | 77 mm | 220 mm | |
Brzdy vpredu: | jeden kotúč | jednokotúčová, 2-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 298 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 100/90R19 | 100/90 R16 | 130/90-19 | 130/70B18 M/C |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 255 mm | 298 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/80R16 | 150/80 R16 | 150/80-16 | 180/65B16 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 211 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 251 kg | 245 kg | 223 kg |
Výška sedla: | 705 mm | 690 mm | 635 mm | 700 mm |
Rázvor: | 1518 mm | 1500 mm | 1562 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2264 mm | 2311 mm | 2240 mm | |
Šírka: | 843 mm | 800 mm | 880 mm | 853 mm |
Výška: | 1089 mm | 1024 mm | 1207 mm | 1115 mm |
Svetlá výška: | 120 mm | |||
Objem nádrže: | 11.7 l | 12 l | 12.5 l | 13.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | 4.9 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 156 km | cca 208 km | ||
Servisný interval: | 8000 km | 16000 km | 8000 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | nie | |||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Automatická prevodovka: | za príplatok | |||
Iná výbava: | nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 4/2022: od 14 700 eur | Cena 4/2022: 15 100 eur | Cena 4/2022: od 15 590 eur | Cena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur DCT 233 kg EURO 5 |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Harley-Davidson | Harley-Davidson |
Model: | Pan America 1250 | Low Rider ST |
Rok: | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1252 ccm | 1923 ccm |
Max. výkon: | 152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 4750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 127 Nm / 6750 ot. | 185 Nm / 3500 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 105,0 x 72,0 mm | 103,5 x 114,3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 191 mm | |
Zdvih vzadu: | 191 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70R19 60V | 110/90B19 |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 280 mm | |
Pneu vzadu: | 170/60R17 72V | 180/70B16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 228 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 327 kg |
Výška sedla: | 869 mm | 720 mm |
Rázvor: | 1580 mm | 1630 mm |
Dĺžka: | 22645 mm | 2355 mm |
Šírka: | 965 mm | |
Výška: | 1510 mm | |
Svetlá výška: | 210 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 21.2 l | 18.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 324 km | cca 283 km |
Servisný interval: | 8000 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |
Audio systém: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | alarm |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 7/2021: od 16 940 eur | Cena 4/2022: od 21 870 eur |
Pridané: 26.04.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 205500 | Včera: 142097