Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách 2/2

 Zdieľať

Pridané: 07.04.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9622 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Tiger Sport 660 prináša čerstvý vietor do segmentu kompaktných cestovných endúr. Medzi výsostne dvojvalce (väčšinou radové) prináša trojvalec a vďaka tomu hneď aj najvyšší výkon. Dôležité ale je, že nezaostáva ani krútiacim momentom. Má aj skvelú hmotnosť, keď ľahšia je iba Yamaha Tracer 7. Pochváliť sa môže aj fakt bohatou výbavou a elektronikou, čo asi odzrkadľuje aj takmer najvyššiu cenu. Tu ale treba povedať, že ceny sú neuveriteľne vyrovnané a rozdiely medzi konkurentmi naozaj malé. Rozhodovanie teda môže byť naozaj ťažké.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Záver

Tiger Sport má označenie právom. Spája v sebe cestovné enduro a športovú cestnú motorku. Zábavný točivý trojvalec v konkurencii dvojvalcov vytŕča najvyšším výkonom 81 koní, ktorý však dosahuje aj vo vysokých otáčkach, až 10 250. Dobré ale je, že nezaostáva výrazne ani krútiacim momentom. Koho teda láka lahodne učesaný lineárny chod motora na kľudnú jazdu a k tomu potenciál širokého rozsahu otáčok pre športovanie, tak by sa mal na malého Tigra rozhodne pozrieť. Totižto ani cenovka tu nie je nastavená rozhodne zle, keď môže byť tvoj za 8 850 eur. Naviac Triumph sa chváli dlhým servisným intervalom a nízkymi servisnými nákladmi.

Plusy, mínusy

jediný trojvalec v segmente, plexi nastaviteľné bez náradia, nastaviteľné predpätie pružiny vzadu (hydraulicky), zabudované držiaky na origo kufre, dlhý servisný interval horný nosič za príplatok

Video: Triumph Tiger Sport 660 2022 - svižná trojvalcová raketka

Video: Triumph Tiger Sport 660 2022

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Na zahraničný test nás pozvala spoločnosť Triumph Czech.

Foto:
 Triumph Tiger Sport 660 2022 Kawasaki Versys 650 2022 Yamaha Tracer 7 2022 Honda NC 750 X 2022 BMW F 750 GS 2022 Suzuki V-Strom 650 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphKawasakiYamahaHondaBMWSuzuki
Model:Tiger Sport 660Versys 650Tracer 7NC 750 XF 750 GSV-Strom 650
Rok:202220222022202220222022
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2022
Kategória:Cestovné enduroCestovnáCestovnáCestovnáCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:660 ccm649 ccm689 ccm745 ccm853 ccm645 ccm
Max. výkon:81.1 k (59.6 kW) / 10250 ot.66.6 k (49.0 kW) / 8500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot.58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot.77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6250 ot.61 Nm / 7000 ot.68 Nm / 6500 ot.69 Nm / 4750 ot.83 Nm / 6000 ot.62 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.95:110.8:111.5 : 110.7: 112,7:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 51.1 mm83 x 60 mm80 x 68.6 mm77 x 80mm84 x 77 mm81.0 x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm130 mm120 mm151 mm150 mm
Zdvih vzadu:150 mm145 mm142 mm120 mm177 mm159 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm282 mm320 mm305 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17 (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70-ZR17 M/C (58W)110/80 R19110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm250 mm245 mm240 mm265 mm260 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17 (73W)160/60ZR17M/C (69W)180/55-17160/60-ZR17 M/C (69W)150/70 R17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:206 kg217 kg196 kg214 kg224 kg213 kg
Výška sedla:835 mm845 mm840 mm800 mm815 mm830 mm
Rázvor:1418 mm1415 mm1460 mm1525 mm1559 mm1560 mm
Dĺžka:2071 mm2165 mm2140 mm2210 mm2255 mm2275 mm
Šírka:834 mm840 mm806 mm846 mm922 mm835 mm
Výška:1398 mm1360 mm1290 mm1330 mm1350 mm1405 mm
Svetlá výška:170 mm140 mm145 mm
Objem nádrže:17.2 l21 l17 l14.1 l15 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km5.1 l/100km4.3 l/100km3.5 l/100km4.1 l/100km4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 308 kmcca 296 kmcca 302 kmcca 274 kmcca 375 km
Servisný interval:16000 km12000 km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Showa USD a tlmič s nastaviteľným predpäim pruzinynastaviteľný podvozok, USD vidla, nastaviteľné plexi (4 polohy)12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena: 8 850 eur (3/2022)Cena 04/2022: 8 645 eurCena 12/2021: 8 390 eurCena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur)Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 12/2021: 7 990 eur

<

Pridané: 07.04.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 3431 | Včera: 178124