Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.01.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8334 [Testy a predstavenia - Test]
Vyššiu cenu má aj drsnejší brat Forzy, toľko spomínané X-ADV. To je jednoznačne výraznejšie a neprehliadnuteľnejšie než Forza, a to nielen vďaka štýlovému dennému svieteniu. S našimi úžasnými cestami si poradí lepšie než Forza.
Zabudnúť by sme nemali ani stroj, z ktorého Forza koncepčne vychádza, a to endurko NC750X s dvojspojkovou prevodovkou DCT. To je samozrejme plnohodnotný motocykel, ktorý s maxiskútrom nemá nič spoločné, ale v praktickosti ho v niektorých detailoch priam predbieha. A v cene až neuveriteľne - je o dve tisícky lacnejší. A to sa pritom eskový naháč už nevyrába, ten bol ešte dostupnejší. Lenže NC750X je čistý pracant zameraný na funkčnosť, kým Forza je reprezentatívna a adekvátne k tomu vybavená. (Mimochodom, X-ADV je v Taliansku s veľkým náskokom najpredávanejší veľkoobjemový skúter, niekoľkonásobne prevyšuje predaje NC750X aj Forzy 750.)
Ku všetkým vyššie spomenutým výhodám treba prirátať aj to, že Forzu 750 môžeš mať aj v A2 verzii, teda s výkonom do 35 kW. To z nej robí stroj s tak neuveriteľne širokým záberom, aký sa nevída často - veď dobre vyzerá, je dobre vybavená, menej skúseného nemá ako vyľakať a ostrieľaný borec si na nej dokáže zajazdiť rýchlo, a to všetko za smiešnu spotrebu. Plus, a to je podstatné, nie je drahá! Honda Forza 750 stojí 10 890 eur. To je presne tá psychologická hranica medzi „akciovou“ baťovskou cenou 9 990 a pre Slovákov už horšie akceptovateľnou cifrou s jedenástkou na začiatku.
Všetky klobúky dole, Honda!
výbava, praktickosť, pohodlie, všestrannosť, premyslené detaily, dynamika, spotreba, cena | sedlo sa otvára príliš málo |
Servisný interval | 12 000 km (alebo 1 rok) |
Reálna spotreba | 4,1 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 13,2 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 250 km |
Cena motorky | 10 890 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko, o. z.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Honda | Honda |
Model: | Forza 750 | TMAX 560 | X-ADV | NC 750 X |
Rok: | 2021 | 2022 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Skúter | Skúter | Cestovné enduro | Cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm | 562 ccm | 745 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 7500 ot. | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 69 Nm / 4750 ot. | 55.7 Nm / 5250 ot. | 69 Nm / 4750 ot. | 69 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10:9 : 1 | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 70.0 x 73.0 mm | 77 x 80mm | 77 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická 6 stupňová dvojspojková | automatická | automatizovaná 6-stupňová dvojspojková | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | variátor | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 117 mm | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 267 mm | 296 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R17 M/C | 120/70-15 | 120/70-R17M/C | 120/70-ZR17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jedno kotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 282 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-R15 M/C | 160/60-15 | 160/60-R15M/C | 160/60-ZR17 M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 218 kg | 236 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 800 mm | 820 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1580 mm | 1575 mm | 1590 mm | 1525 mm |
Dĺžka: | 2200 mm | 2200 mm | 2215 mm | 2210 mm |
Šírka: | 790 mm | 765 mm | 940 mm | 846 mm |
Výška: | 1484 mm | 1475 mm | 1370 mm | 1330 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 125 mm | 165 mm | 145 mm |
Objem nádrže: | 13.2 l | 15 l | 13.2 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 4.8 l/100km | 3.6 l/100km | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 234 km | cca 274 km | cca 302 km |
Servisný interval: | 12000km | 12000 km | 12000 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | nie | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | automatická prevodovka DCT | automatická prevodovka DCT | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 3/2021: 10 890 eur Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita. EURO 5 | Cena 1/2022: zatiaľ nie je stanovená | Cena 3/2021: 11 590 eur Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita. EURO 5 | Cena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur) |
Pridané: 15.01.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156703 | Včera: 212814