Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Horami aj veľkomestami na novej Honda Forza 750 (2021) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 15.01.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8334 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Forza 750 (2021)
Honda Forza 750 (2021)

Konkurencia

Takmer to vvyzeralo, že Forza bude sám vojak maxiskútrovom v poli, ale len toť nedávno prišiel inovovaný rival, známy TMAX od Yamahy. Nie je to celkom rovný súboj, pretože má o 200 cm3 menej, a preto iba 35 kW, plus stále iba 15-palcové kolesá. Má však väčší a ľahšie dostupný podsedlový priestor, väčšiu farebnú prístrojovku a podobne ako Forza bezkľúčové ovládanie. A aj keď na ňom ešte nikto nejazdil a cena zatiaľ nie je stanovená, celkom určite bude aspoň o sedem stoviek drahší, pretože toľko stál jeho predchodca.

Vyššiu cenu má aj drsnejší brat Forzy, toľko spomínané X-ADV. To je jednoznačne výraznejšie a neprehliadnuteľnejšie než Forza, a to nielen vďaka štýlovému dennému svieteniu. S našimi úžasnými cestami si poradí lepšie než Forza.

Zabudnúť by sme nemali ani stroj, z ktorého Forza koncepčne vychádza, a to endurko NC750X s dvojspojkovou prevodovkou DCT. To je samozrejme plnohodnotný motocykel, ktorý s maxiskútrom nemá nič spoločné, ale v praktickosti ho v niektorých detailoch priam predbieha. A v cene až neuveriteľne - je o dve tisícky lacnejší. A to sa pritom eskový naháč už nevyrába, ten bol ešte dostupnejší. Lenže NC750X je čistý pracant zameraný na funkčnosť, kým Forza je reprezentatívna a adekvátne k tomu vybavená. (Mimochodom, X-ADV je v Taliansku s veľkým náskokom najpredávanejší veľkoobjemový skúter, niekoľkonásobne prevyšuje predaje NC750X aj Forzy 750.)

Honda Forza 750 (2021)
Honda Forza 750 (2021)

Honda Forza 750 (2021)
Honda Forza 750 (2021)
Honda Forza 750 (2021)
Honda Forza 750 (2021)

Záver

Ku všetkým vyššie spomenutým výhodám treba prirátať aj to, že Forzu 750 môžeš mať aj v A2 verzii, teda s výkonom do 35 kW. To z nej robí stroj s tak neuveriteľne širokým záberom, aký sa nevída často - veď dobre vyzerá, je dobre vybavená, menej skúseného nemá ako vyľakať a ostrieľaný borec si na nej dokáže zajazdiť rýchlo, a to všetko za smiešnu spotrebu. Plus, a to je podstatné, nie je drahá! Honda Forza 750 stojí 10 890 eur. To je presne tá psychologická hranica medzi „akciovou“ baťovskou cenou 9 990 a pre Slovákov už horšie akceptovateľnou cifrou s jedenástkou na začiatku.

Všetky klobúky dole, Honda!

Plusy, mínusy

výbava, praktickosť, pohodlie, všestrannosť, premyslené detaily, dynamika, spotreba, cena sedlo sa otvára príliš málo

Video: Honda Forza 750 2021 - nová vlajková loď GT skútrov už v teste na Slovensku

Video: Honda Forza 750 2021

Video: Honda Forza 750 2021 - vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda Forza 750 (2021)

Servisný interval 12 000 km (alebo 1 rok)
Reálna spotreba 4,1 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 13,2 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 250 km
Cena motorky 10 890 eur

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko, o. z.

Foto:
 Honda Forza 750 2021 Yamaha TMAX 560 2022 Honda X-ADV 2021 Honda NC 750 X 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaHondaHonda
Model:Forza 750TMAX 560X-ADVNC 750 X
Rok:2021202220212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2022NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:SkúterSkúterCestovné enduroCestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm562 ccm745 ccm745 ccm
Max. výkon:58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot.47.6 k (35.0 kW) / 7500 ot.58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot.58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot.
Max. krútiaci moment:69 Nm / 4750 ot.55.7 Nm / 5250 ot.69 Nm / 4750 ot.69 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110:9 : 110.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm70.0 x 73.0 mm77 x 80mm77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická 6 stupňová dvojspojkováautomatickáautomatizovaná 6-stupňová dvojspojkovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazvariátorreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm117 mm120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmenejednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm267 mm296 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-R17 M/C120/70-15120/70-R17M/C120/70-ZR17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jedno kotúčovájednokotúčovájedno kotúčová (CBS)jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm282 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-R15 M/C160/60-15160/60-R15M/C160/60-ZR17 M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:235 kg218 kg236 kg214 kg
Výška sedla:790 mm800 mm820 mm800 mm
Rázvor:1580 mm1575 mm1590 mm1525 mm
Dĺžka:2200 mm2200 mm2215 mm2210 mm
Šírka:790 mm765 mm940 mm846 mm
Výška:1484 mm1475 mm1370 mm1330 mm
Svetlá výška:135 mm125 mm165 mm145 mm
Objem nádrže:13.2 l15 l13.2 l14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.6 l/100km4.8 l/100km3.6 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 234 kmcca 274 kmcca 302 km
Servisný interval:12000km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:automatická prevodovka DCTautomatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2021: 10 890 eur

Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita.

EURO 5
Cena 1/2022: zatiaľ nie je stanovenáCena 3/2021: 11 590 eur

Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita.

EURO 5
Cena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur)

<

Pridané: 15.01.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156703 | Včera: 212814