Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 48020 [Testy a predstavenia - Test]
Tracer 9 má určitú výhodu v tom, že vychádza z naháča a vôbec nijako sa nehrá na enduro. Ani objemom motora sa neradí medzi top end, takže si ide takú svoju cestu: má dosť sily, ale zase nie najviac, pritom vďaka svojej kompaktnosti má vyšľachtené športové schopnosti.
Najneúprosnejšími rivalmi Tracera 9 sú určite Triumph Tiger 850 vo verzii Sport a koncepčne nové BMW F 900 XR. Anglický trojvalec má možno až príliš pridusený výkon, iba 85 koní, a vpredu devätnástku, kým dvojvalcový bavorák na športových sedemnástkach stráca na Yamahu takmer 15 koní. Obaja konkurenti sú k dispozícii aj so slušnou elektronickou výbavou. Všetky tri modely majú cenu ako cez kopirák, rozdiely sú iba v stovkách eur.
Nový Tracer 9 má všetky predpoklady stať sa jedným z najúspešnejších modelov nielen vo svojej kategórii, ale pritiahnuť k sebe aj záujemcov o oveľa väčší stroj. Ponúka veľmi slušný výkon a výbavu v kompaktnom tele, ktoré mu dáva neobyčajnú obratnosť. A to za cenu 10 690 eur, čo je teda že všetky klobúku dole. Takpovediac „plná“ verzia GT má potom cenovku 12 790 eur - keď sa vyššie pozrieš, čo všetko za ňu dostaneš, je to viac ako dobrá ponuka.
nízka hmotnosť, skvelá ovládateľnosť, športový motor, moderná elektronická výbava, voliteľne aj elektronický podvozok, pocit z ovládania o číslo menšej motorky s výkonom litra | zamerenie iba na cestu |
Spotreba | 5 l/100 km (ofic. údaj) |
Objem nádrže, z toho rezerva | 18 l (3,5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 290 km |
Cena | 10 690 eur, verzia GT 12 790 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Na akciu nás pozvala spoločnosť Yamaha Motor Europe N. V., o. z. SK. Redaktor Motoride.sk jazdil v oblečení 4SR, Klim a prilbe Touratech.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | BMW | Triumph |
Model: | Tracer 9 | Tracer 9 GT | F 900 XR | Tiger 850 Sport |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 889 ccm | 889 ccm | 895 ccm | 888 ccm |
Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 85.0 k (62.5 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. | 93 Nm / 7000 ot. | 92 Nm / 6500 ot. | 82 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 | 13:1 | 11.27:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm | 78 x 62.1 mm | 86 x 77 mm | 78 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 170 mm | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 137 mm | 172 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70-17 | 100/90-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 265 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55Z R17 M/C (73W) | 180/55-ZR-17 | 150/70R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 192 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 213 kg | 219 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 810 mm | 825 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1500 mm | 1500 mm | 1521 mm | 1556 mm |
Dĺžka: | 2175 mm | 2175 mm | 2160 mm | 2215 mm |
Šírka: | 885 mm | 885 mm | 860 mm | 830 mm |
Výška: | 1430 mm | 1430 mm | 1235 mm | 1410 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 18 l | 18 l | 15.5 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5 l/100km | 4.2 l/100km | 5.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 270 km | cca 270 km | cca 276 km | cca 288 km |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB | el. podvozok KYB, bočné kufre | nastaviteľný útlm USD vidlica a tlmič | podvozok MARZOCCHI, nastaviteľné predpätie vzadu |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 6/2021: 10 690 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 6/2021: 12 790 eur EURO 5 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena 6/2021: od 10 960 eur | Cena 6/2021: od 10 995 eur |
Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57776 | Včera: 145216