Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15009 [Testy a predstavenia - Test]
Nedávno som prezradil že jeden test sme si odložili na "zimné" obodobie a aj to, že to bolo najlepšie zvezenie sezóny. Tak a tu ho máme priatelia. Tento kafáč ma naozaj prekvapil a nenechal chladným a tak si myslím, že mu toto označenie patrí právom. Dámy a páni predstavujem Vám Royal Enfield Continetal GT 650.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Príbeh značky Royal Enfield je vskutku zaujímavý. Úspešná anglická značka otvorila pobočku v Indii a tam rozbehla produkciu svojich modelov pre obrovský trh. Potom však prišli ťažké časy na domácom trhu, keď anglické značky nepodchytili včas čoraz silnejšiu japonskú konkurencia a Royal podobne ako ďalšie anglické značky skrachoval. V Indii však prežil ako samostatná firma a v posledných rokoch sa Indovia snažia o návrat do Európy (a sveta). V roku 2017 otvorili v Anglicku dizajnové a vývojové centrum a výsledkom aj ich práce je napríklad nový dvojvalcový motor na ktorý sa pozeráme aj v modely Continetal GT.
Ako to už býva u nas zvykom detailný test vám prinášame aj formou videa:
Nový motor má dokonale spracovaný klasický vzhľad. Motor typickej anglickej školy je však úplne nový a moderný vrátane prevodovky a spojky s anti-hopom. Výkon je nastavené presne na vodič´ky A2 teda 35 kW teda 47,6 k pri 7100 ot ale podstatnejší je krútiak 52 Nm / 5250 ot. Kľukovka má tradičný posun o 270 stupňov, chladenie zabezpečuje olej a vzduch. Motor má vstrekovanie, spĺňa EURO normy a má prekne zamaskované všetky moderné vecičky ako lamda sondy či katalyzátor a vstreky.
Okolo tohto motora Royal postavil dva modely Interceptor a Continental GT 650. V oboch prípadoch je to pekne do detailov prepracovaná klasika a my sme sa pozreli bližšie na Royal Enfield Continetal GT.
Okolo motora je postavený trubkový rám klasickej kolískovej konštrukcie. Podvozok je vidlica a vzadu dvojica tlmičov dokonca e expanznými nádobkami. Nastaviteľné je však len predpätie pružín vzadu. Kolesá majú na klasiku ten správny rozmer 18-palcov.
Dizajn dotvára nádrž, rovné sedlo, klasické svetlo, ktoré nielen že nie je LED ale nemá ani číru optiku. Podobné svetlo je aj vzadu. Priestor okolo motora je vzdušný - ponad prevodovku je vidieť dokonca na druhú stranu, výhľad nekazia žiadne hadice či káble. Všetko je pekne prepracované, schované pod kastlíkmi, dizajnovo čisté a na mnohých dieloch nájdete aj logo Royal Enfield.
Prístrojovka je dvojica budíkov, ktorých pohon síce nie je mechanický ale vyzeráju skvele. Navyše je tam aj LED displej a tak sa tam dajú zobraziť základné veci ako tripy, celkové km ale poteší aj palivomer, ktorý nie je v takomtom segmene vôbec bežný.
Riaditka sú uchytené na predstavcoch rovno na vidlici napriek tomu nie je posed nijako agresívne sklonený dopredu. Na druhej strane je tu priestor pre doladenie a prrípadnu úpravu pre budúceho majiteľa.
Komu sa retro biky páčia ten si Royal už určite všimol a pravdepodobne niekde aj poobezeral. Je to kus motorky, ktorý za to stojí no to najlepšie príde keď sa na ňom odvezieš.
Po naštartovaní sa ozve pekný bublavý zvuk dvojvalca z dvojice výfukov. Napriek tomu že je to séria je to fakt pekný zvuk a zároveň je počuť istý potenciál ak by s izvolil nejaké ladené rúry. Royal si pekne pradie veľmi vyrovnane bez nejakých rušivých vibrácii. Keď vysadneš zistíš že posed je veľmi príjemný uhol kolien nie je extra ostrý a riaditka sú pomerne vysoko. Posed je ako na pohodlnom mestskom naháči a začínaš tušiť že toto bude motorka aj na každý deň.
Spojka ide veľmi ľahúčko aj keď je mechanicka lanková. Prevodovka radí jemne a presne ako japonec. Ako sa rozbieham automaticky mi naskakuje podvedome úsmev na tvári. Vibrácie motora sú jemné ale sú tam. Je to ten typ motorka, ktorého chod vnímaš celým telom. Nepotrebuješ otáčkomer na to aby si vedel ako na tom motor je - či si pradie blahom, alebo sa trápi a chcel by podradiť. Je to presne to čo mám rád, že ak sedlám retro motorku, tak nechcem mať pod riťou motor, ktorý ma život aj charizmu. A toto je vec, ktorá sa nie vždy konštruktérom podarí.
Po meste jazdí Continetal GT s gráciou akú si tieto dve písmenká zaslúžia. Podvozok ochotne a presne zvláda mestské nerovnosti. Svojho jazdca nevyklepe a nevytrestá a znovu sa potvrdzuje tá časť o motorke aj na každý deň. Motor je skôr o krútiaku ako o vytáčaní a tak v meste maká ochotne na všetkých kvaltoch a dá sa krásne jazdiť na kochačku a užívať si tie pohľady ľudí.
Ja som sa ale v meste dlho nezdržoval a vyrazil som aj do obľúbených zákrut. Najprv opatrnejšie a neskôr vskutku svižne. Royal je presne taký ako má byť. Ak ho pritlačíš na hranu dostaví sa mierne zavlnenie a cítiš ako motorka s tebou komunikuje. Podvozok ale nie je vyslovene uhúpaný a blatovo mäkký. Športová jazda ma bavila čoraz viac. Neuveriteľne krásne radila prevodovka a to aj bez spojky a ocenil som aj anti-hop pri prudkých podradeniach. Motor má dobrý záťah takže výjazdy zo zákrut sú parádne. Brzdy sú rovnako ako celá motorka na prvý omak retro, ale inak moderné, dostačujúco silné a o bezpečnosť sa aj tu stará ABS.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Prečo top jazdenie sezóny, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 18.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 28868 | Včera: 290591