Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Royal Enfield Continetal GT 650 - klinec trafený presne po hlavičke 2/2

 Zdieľať

Pridané: 18.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15010 [Testy a predstavenia - Test]

Prečo top jazdenie sezóny?

Priznám sa že to prekvapilo aj mňa. Od tejto motorky som toho veľa nečakal aj keď som bol na ňu zvedavý. Výsledok bol však neskutočný. Ťažko sa mi to formuluje ale bola to motorka, ktorú som si požičal na "deň-dva" a zostala u mňa skoro týždeň. Telefonoval som a vyhovoril sa na zlé počasie, že nemám prácu hotovú a pritom som v tej búrke s krúpami aj jazdil. A viete čo bolo mi to jedno. Prejazdil som o dosť viac kilometrov ako som myslel. Jazdil som sám aj vo dvojici, jazdil som večer len tak po meste a užíval si zvuk toho motora medzi historickými stavbami v centre mesta, ráno som šiel na ňom na kávu - do vedľajšieho okresu. A potom som ho len tak niekde odstavil a kochal sa pohľadom...

Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka

Konkurencia

Konkurenciu Royal má ale oproti všetkým konkurentom má veľkú výhodu a to cenovku takmer o 3 tisícky nižšiu. Ale to nie je zďaleka jediná jeho výhoda. Parádny retro potenciál má Kawasaki W 800 s podobným motorom a parametrami. Motor má kráľovský hriadeľ a vyšší krútiak, má LED svetla no Kawa je aj ťažšia. Nemôžeme vynechať anglického súpera Triumph Bonneville T100, ktorý z väčšieho motora doluje aj vyšší výkon aj krútiak, jeho motor však už chladí kvapalina a je aj ťažší. Štýlovo sú to ale ako bratia. Krásnu klasiku majú v ponuke aj taliani Moto Guzzi V7 III Racer. Aj Racer je trochu silnejší, má kardan, motor so super chariznou a krásny dizajn. A trošku modernejšia a výkonnejšia je Ducati Scrambler Café Racer 2019 zo spomínaných bikov najvyšší výkon, moderná výbava, športový potenciál, 17 palcové kolesá, nízka hmotnosť ale najvyššia cena. Ducati je už o 4 600 EUR drahšia ako Royal Enfield.

Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka

Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Radosť pozerať - Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka

Záver

Royal Enfield Continetal GT určite nie je najlepšia motorka na svete. Veľmi totiž záleží čo od motorky chcete. Ak však hľaďáš čistú radosť s jazdy na motorke, bez všakovakých príkras. Jazdu kde na teba fúka vietor (lebo to je to prečo jazdíš na motorke) kde ťa nezaujíma tvoj mobil či ti niekto volá a ani či ťi lajkol tvoju nepodstanú fotku tak v tomto prípade má Royal motorku, ktorá to nemá k dokonalosti fakt ďaleko.

Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka

Bez sračiek naokolo, motor, rám, brzdy - klasika jak remeň so skvelou charizmou. To je Royal Enfield Continetal GT 650 ak ti sadne nebudeš z neho chcieť zliezť. Odvezieš aj frajerku, môžeš na ňom chodiť do roboty a kľudne aj na dovolenku. A to všetko za cenovku, ktorej je ťažko uveriť: 6 990 EUR.

Plusy, mínusy

čistý krásny retro dizajn, kvalitné spracovanie, moderný motor bez kompromisov s charizmou, zážitok z jazdy, skvelá cena menšia nádrž, tyčka bočáku schovaná pod stupačkou

Video

Video: Najlepšia jazda roka? Royal Enfield Continetal GT 650 - neskutočne vydarená klasika

Video: Predstavenie: Znovuzrodenie Royal Enfield - Classic 500, Himalayan a Continetal GT 650 Twin 2019

Video: ROYAL ENFIELD 650 dvojvalce Interceptor a Continetal GT 2018

Video: Royal Enfield Twins

Video: MR History: Royal Enfield Bullet 500 - najdlhšie vyrábaná motorka na svete

Pozadie / Wallpaper:

Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka
Royal Enfield Continetal GT 650 - top jazda roka

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť K-moto Košice. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Royal Enfield Continetal GT 2019 Kawasaki W 800 2019 Triumph Bonneville T100 2019 Moto Guzzi V7 III Racer 2019 Ducati Scrambler Café Racer 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:Royal EnfieldKawasakiTriumphMoto GuzziDucati
Model:Continetal GTW 800Bonneville T100V7 III RacerScrambler Café Racer
Rok:20192019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaKlasikaNaháč
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:648 ccm773 ccm900 ccm744 ccm803 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 7250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot.55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot.51.7 k (38.0 kW) / 6200 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:52 Nm / 5250 ot.62.9 Nm / 4800 ot.80 Nm / 3230 ot.60 Nm / 5000 ot.67 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:9.5:18.4:111:111:1
Vŕtanie x Zdvih:78 mm x 67.8 mm77 x 8384.6 x 80 mm80 x 74 mm88 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)OHC (2V)Desmodromický rozvod (2V)
Chladenie:vzduchomvzduchomkvapalinouvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:110 mm130 mm120 mm130 mm150 mm
Zdvih vzadu:88 mm105 mm120 mm96 mm150 mm
Brzdy vpredu:kotúčovájedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembojednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm310 mm320 mm330 mm
Pneu vpredu:100/90-18100/90-18M/C 56H100/90-18110/90 18120/70 ZR17
Brzdy vzadu:kotúčovákotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm270 mm255 mm260 mm245 mm
Pneu vzadu:130/70-18130/80-18M/C 66H150/70 R17130/80 17180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:213 kg180 kg
Hmotnosť s náplňami:198 kg221 kg209 kg196 kg
Výška sedla:793 mm790 mm790 mm770 mm805 mm
Rázvor:1398 mm1465 mm1450 mm1463 mm1436 mm
Dĺžka:2122 mm2135 mm2090 mm2090 mm
Šírka:744 mm925 mm715 mm875 mm
Výška:1024 mm1120 mm1100 mm1066 mm
Svetlá výška:174 mm130 mm150 mm
Objem nádrže:12.5 l15 l14.5 l21 l13.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.3 l/100km3.83 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 261 kmcca 283 kmcca 198 km
Servisný interval:1200012000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Cena 6/2019: 6 990 EURKlasický dvojvalec rozvod kráľovským hriadeľom
Dva modely W800 Street a W800 Cafe (s kapotážou)
Cena 08/2019: Street: 9 795 EUR, Café 10 595 EUR
Cena 07/2019: cca 10 235 EURVzadu dva plne nastaviteľné tlmiče Ohlins
Cena 10/2019: 10 990 EUR
Cena 10/2019: 11 590 EUR

<

Pridané: 18.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 31956 | Včera: 171530