Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.01.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11288 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Motorka ktorá vždy chytí za srdce. Od čias prvej generácie sa dizajn takmer ani nemenil, menili sa motory, pribudli ventily, chladenie kvapilinou, ABS, elektronika. Aj dnes je ale Hypoš motorka kde nie je nič navyše ale má v sebe hyper množstvo zábavy.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto Slovakiaring: sportphoto.sk
Pozor priatelia - čítanie tohto textu so sebou nesie riziko, že sa platonicky zamilujete. Čítať u uvážením, prípadne konzultovať so svojím lekárom. Nič pre citlivejšie povahy :-)
Tak priatelia pozrite sa na to. Tomuto ja hovorím vydarený dizajn. Hore Hypermotard 1100 z roku 2007 a dole Hypermotard 950 2019. Talianská krásavica vtedy aj dnes.
Starý hypoš mal poctivý vzduchom chladený 2-ventil motor 1100 kubíkov, skvelý výkon, podvozok, brzdy a ... žiadnu elektroniku. Ani len ABS. Dnes je to už inak ale podstata zostáva zachovaná - kopa zábavy.
24.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23169 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Prvé osobné stretnutie s touto útlou Taliankou som si odbyl v Miláne 2005, keď to bol len prototyp. Potom provokovala na výstave v Bratislave, ušla pred nami na Panonii, aby sme ju mohli vyskúšať koncom sezóny na našich cestách.
Ako to už býva prinášame aj kompletný video test Hypermotarda, kde sa dozvieš všetko čo ťa zaujíma:
Čo vám poviem, lepšie miesto na zoznámenie asi ani neexistuje. Dlhonohá, štíhla a sexi Talianka a okruh. A pred mnou celý deň. Vlastne stretli sme sa už večer predtým a dali si nejaké to fotenie na okruhu pri západe slnka...
No a potom celý deň jazdenia. 200 kíl plne natankovaná, vyššie zdvihy, úplne štíhla a dlhokánske sedlo. Nový kvapalinou chladený motor 114.2 k pri 9000 ot. a 96 Nm. Čo viac si priať. Je to motorka, ktorá sa na okruhu vôbec nestratí a to platí aj pre náš Slovakiaring, ktorý je fakt rýchly. Zdvihy sú vyššie a hypoš sa teda ovláda inak ako klasický naháč či superbike.
Dlhé sedlo umožňuje jazdcovi sa pohybovať a nájsť si tú správnu polohu. Výkon sa dávkuje perfektne a náklonová elektronika dáva jazdcovi aj istotu v brzdení či vo výjazdoch. Už v druhej jazde som obrúsil aj stúpačky a radičku, keďže Ducati nedáva na stupačky hlásiče. Jazdil som viacero jázd a musím povedať že som sa ho nemohol nabažiť, nie je to najrýchlejší bike aký si môžeš na Slovakiaring vybrať, ale rozhodne jeden z najzábavnejších. A myslím si že ešte viac by vynikol na technickejších, točivejších okruhoch ako Panonia či Hungaoring.
No po našom zoznámení na ringu to nemohlo dopadnúť inak a dohadujem sa, že si ju požičiam na dlhšie. Aspoň týždeň budem chodiť s nosom hore - snáď mi do neho nenaprší :-) Napriek tomu že na cestovateľku nevyzerá beriem ju večer z ringu do Košíc - teda dosť ďaleko, chladno a ešte aj potme. Veď to poznáš keď ju miluješ nie je čo riešiť...
Nemal som veľké očakávania. Na okreskách to bol nízky prelet, potom trochu diaľnica. Pri stovke fučí tak isto ako pri 130 a moc sa to nemení ani pri 160. Tak som poriadne zaľahol, zaujal nie moc pohodlnú polohu, nech už je diaľnica za mnou. A podarilo sa. Nemá ani veľkú nádrž a tak pozorujem poctivo kontrolku rezervy (palivomer tu nehľadaj) a už po 150 km som nervózny.
Prekvapil ma aj svetlomet, je fakt v pohode, ako prišla tma tak veľmi dobre osvetľoval cestu. Diaľnica skončila a začala hlavná južná trasa, ktorú poznám na spamäť a hlavne to nie je diaľnica. Konečne sme sa s taliankou znovu bavili a nebolo to obojstranne diaľničné utrpenie. Len trochu zima. Cesta zbehla rýchlo a na moje prekvapenie aj pomerne pohodlne - mám na mysli sedadlo. Ako určite to nebude bike na ktorom pôjdeš na dovolenku, ale 200-300 km výlet dá ako malinu - hlavne keď sa vyhneš diaľnici.
Doma som ani poriadne nespal, nie preto že som prišiel neskoro. Dráždila ma Talianka v garáži. Počasie príjemné a ja som mal chuť s ňou vypadnúť do mesta a trochu sa ukázať... Ako s peknou frajerkou, poznáte to... Druhá vec je že v prilbe vás nikto nespozná a tretia že pohľad na ňu budú mať diváci väčšinou rozmazaný. Iba keď stojím na semafore o ona buráca z tých výfukov tak si ju môžu ľudia obzrieť. Púta veľa pozornosti aj keď mne trochu chýba typický štrngot suchej spojky, ktorý bol pre túto značku v nedávnej minulosti fakt typický.
Hypoš je motorka do mesta ako stvorená, malá, ľahká, obratná a k tomu vyzývavá. Nechce sa vám jazdiť plynule, stále dráždi. Predné koleso ani systém anti-wheelie neudrží stále na zemi a je to nákazlivé. 1-2-3 to je jedno ktorý kvalt stále stačí ostrejší plyn a predok sa dvíha. Že to nemá tlmič riadenia som so čudoval...
Potom som konečne vypadol z mesta do zákrut a tam je to ako dovolenka so supermodelokou na Bali. Supermodelkou nymfomankou - ktorá nemá nikdy dosť, dosť plynu, náklonu, bŕzd, stlačiť ju stehnami a nakladať. Život v jej sedle sa fakt delí na elementárne častice. Všetky starosti sú preč a existuje len jediná realita - cesta, motorka, jazdec.
Trochu som sa čudoval že nemá režim ABS, kde by sa dalo blokovať zadné koleso... Niečo ako supermoto mód. Táto motorka si to fakt pýta niekedy (rozumej skoro vždy) nájazd do zákruty šmykom... Škoda. Inak to anti-wheelie ako som spomínal má kopu roboty, ale striehne poctivo - podľa nastavenia ale vždy dovolí prednému kolesu aspoň na krátko sa odlepiť od zeme takže neuberá radosť z jazdy nejakými necitlivými zákrokmi. Tak nejako vyzerá spojenie bezpečnosti so zábavou...
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Pridané: 22.01.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119902 | Včera: 195066