Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.11.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5014 [Novinky - Predstavujeme]
Aprilia prichádza s novým motorom, radový dvojvalec má 660 kubíkov ale ponúka celých 100 koní a to pri plnení EURO5. Bude základom pre mnoho modelov a ten prvý je už na svete ľahký superšport má len 169 kg!
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2019 | Nasledujúci
V ponuke Aprilie chýbal moderný motor v strednom segmente. Má širokú ponuku malých kubatúr a potom nadupané RSV4 a Tuono ale nič medzi tým. Teraz to idú smeniť. Zobrali predné dva valce z motora RSV4 a na tom základe postavili radový dvojvalec s 270 stupňovým posunutím čapov na kľukovke. Z RSV pocháda aj ride-by-wire elektronika motora a výsledok je naozaj ohromujúci. Nový motor ponúkne 100 koní a je veľmi ľahký a kompaktný.
Prvý model s týmto motorom je superšport s tradičným označením RS. Vďaka motoru ako nosnému prvku je suchá hmotnosť stroja len 169 kg čo sľubuje neskutočne svižný a zábavný bike na ceste aj na okruhu.
RS 660 má kompletnú APRC elektroniku (6-osá IMU) z RSV4, trojité LED svetlo aj s prisvetcovaním do zákrut a integrovanými smerovkami. Pozdovozk je plne nastaviteľný, vidlica Kayaba a brzdy komplet Brembo. Prístrojovka je farebná TFT.
Tuono 660 je teraz ako koncept ale o rok ho môžeme čakať ako sériovku. Naháč odvodený z RS 660 a s dizajnom veľkého Tuona.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Aprilia |
Model: | RS 660 |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 659 ccm |
Max. výkon: | 100.0 k (73.5 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 67 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 63.93 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 169 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 183 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 229 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Poznámka: | 6-osové IMU, APRC zahŕňa ATC (trakčná), AWC (wheelie control), AEB (motor. brzda) AEM (palivové mapy), ACC (tempomat) 5 jazdných režimov (Road, Track, 3 nastavené + 2 vlastné) EURO5 |
Pridané: 06.11.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2019 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 7558 | Včera: 129332