Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Advertisement

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

S4RT ide na Saharu

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: Včera Autor: Landal
Čitatelia: 2787 [Šport - Rally]

LIVE: Jazda púšťou a vzduchový filter - Problémom pre vzduchový filter nie je jazda v skupine, nakoľko vanúci vetrík efektívne čistí stopu pred jazdcom. To čo zanáša filter je neustály preklz kolesa na návejoch a dunách, často spôsobujúci pieskový kúpeľ celej motorky.

Seriál článkov - Slovak 4 Rally Team 2018:

Novinky RSS

Jazda púšťou a vzduchový filter - 15.10.2018 20:48

Problémom pre vzduchový filter nie je jazda v skupine, nakoľko vanúci vetrík efektívne čistí stopu pred jazdcom. To čo zanáša filter je neustály preklz kolesa na návejoch a dunách, často spôsobujúci pieskový kúpeľ celej motorky.

Jazda púšťou a vzduchový filter - S4RT ide na Saharu
Jazda púšťou a vzduchový filter - S4RT ide na Saharu

Ideš, ideš, a zrazu s boríš a boríš - 15.10.2018 20:42

Na niektorých miestach aj zdanlivo pevná náveterná strany duny nedrží a moto sa do nej borí. Tak už nezostáva len odľahčiť zadok, tlačiť a tlačiť až kým sa to chytí a pokračovať. Horšie je, keď sa zaborí predok - chyba jazdca a neodľahčenie predku. To potom jazdec raz-dva letí cez rajdy.

Ideš, ideš, a zrazu s boríš a boríš - S4RT ide na Saharu
Ideš, ideš, a zrazu s boríš a boríš - S4RT ide na Saharu
Ideš, ideš, a zrazu s boríš a boríš - S4RT ide na Saharu
Ideš, ideš, a zrazu s boríš a boríš - S4RT ide na Saharu
Ideš, ideš, a zrazu s boríš a boríš - S4RT ide na Saharu
Ideš, ideš, a zrazu s boríš a boríš - S4RT ide na Saharu

Čítanie dún a plyn - 12.10.2018 22:15

Dnes už môžem trochu veselšie písať o jazdení v dunách.

Prvý kontakt so skutočnými dunami bol krutý. Dunový pás pri camp Zmela som prešiel do jeho stredu, tam som sa zasekla tak, že som potom asi hodinu bojoval len o návrat do campu, úplne vysilený, na smrť vysmednutý, vypotený do sucha... Vedel som čo chcem robiť, ale nedokázal som to uskutočniť. To bolo v utorok.

V stredu sme celý deň jazdili púšťou. Nie po šotolinách, ale po nepoškvrnenej púšti. Tisíc rôznych typov dún, rôzne kombinácie, cely deň učenia.

Vo štvrtok sme opäť skončili pri camp Zmela a len tak skusmo som vbehol do dunového poľa za kempom. A zrazu to bolo úplne inak. Zrazu som videl cestu. Vedel som kadiaľ mám ísť. Videl som náveternú a záveternú stranu dún, videl som líniu hrebeňov dún po ktorej sa dá ísť, vedel som držať kurz a obchádzať kypré dolíčky medzi dunami. Zrazu som jednoducho videl a čítal to, čo som pred dvomi dňami nevidel.

Zlepšil som prácu s ťažiskom a pochopil, že plyn musím dávať aj pri výjazde na dunu aj pri zjazde z duny. Pri zjazde je kľúčové ťažisko dať dozadu (zadok tak moc dozadu nad blatník ako sa len dá).

Samozrejme saltíčko cez rajdy sa podarí stále. Púšť je krásna, veľká a mocná. Vždy keď si poviem, ako pekne mi to už ide, hodím tlamu.

Čítanie dún a plyn - S4RT ide na Saharu

Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - 10.10.2018 16:35

Ideme púšťou na juh. Paľba ako oči, spestrujeme si to jazdou mimo cesty, zabávame sa v malých návrhoch. Cedula na camp Zmela, tak reku dáme čaj a ideme ďalej. Lenže veľké duny boli tam! Úroveň kempu by zahanbila väčšinu slovenských zariadení. Chladené pivo! Jazdíme v dunách do úplného vyčerpania, potom obed a návrat. Deň na ktorý sa nezabúda!

Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu

Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - 10.10.2018 16:33

Ideme púšťou na juh. Paľba ako oči, spestrujeme si to jazdou mimo cesty, zabávame sa v malých návrhoch. Cedula na camp Zmela, tak reku dáme čaj a ideme ďalej. Lenže veľké duny boli tam! Úroveň kempu by zahanbila väčšinu slovenských zariadení. Chladené pivo! Jazdíme v dunách do úplného vyčerpania, potom obed a návrat. Deň na ktorý sa nezabúda!

Odoslané z iPhonu

Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu
Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu
Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu
Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu
Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu

Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - 10.10.2018 09:13

Ideme púšťou na juh. Paľba ako oči, spestrujeme si to jazdou mimo cesty, zabávame sa v malých návrhoch. Cedula na camp Zmela, tak reku dáme čaj a ideme ďalej. Lenže veľké duny boli tam! Úroveň kempu by zahanbila väčšinu slovenských zariadení. Chladené pivo! Jazdíme v dunách do úplného vyčerpania, potom obed a návrat. Deň na ktorý sa nezabúda!

Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu

Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu
Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu
Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu
Tréning v dunovom páse pri Camp Zmela - S4RT ide na Saharu

Už si užívame duny :-) - 08.10.2018 21:31

Dnes dopoludnia sme dorazili do Ksar Ghilane. Prekvapila nás kvalita ciest naprieč Tuniskom. Až po Gabes bola diaľnica a aj potom bola cesta až do oázy úplne v pohode.

Ubytovali sme sa napokon v penzióne s uzavretým dvorom priamo pri termálnom jazierku. Rozhodla zjednaná cena 150 DN (cca 50 EUR) za 3 osoby na noc s raňajkami.

Apropo to jazierko, to je kapitola sama o sebe. Po tréningu v dunách si vezmeme plechovku pivka a skončime do prijemne teplého jazierka. Skvelé osvieženie pre spoteného a pieskom obsypaného jazdca.

Počasie je vynikajúce. Nebo čisté a pocitovo 25 stupňov.

Prvé skúsenosti s dunami sú krásne. Môžme trénovať u nás doma piesky koľko chceme ale toto je iné. Už máme za sebou prvé zapichnutia predku za hranou duny a salto cez rajdy. Ale to si musí človek vyskúšať sam. Naučiť sa čítať línie prechodov dún je veľká zábava.

Jedlo priamo v Ksar Ghilane je výborne, porcie veľké a cenovo za 12-15 DN (4-5 EUR).

Zajtra skúsime výlet k Veľkému východnému Ergu.

Už si užívame duny :-) - S4RT ide na Saharu
Už si užívame duny :-) - S4RT ide na Saharu
Už si užívame duny :-) - S4RT ide na Saharu
Už si užívame duny :-) - S4RT ide na Saharu
Už si užívame duny :-) - S4RT ide na Saharu

Na hranici úplatky ale sme v Tunise! - 07.10.2018 18:00

Napriek tomu, že papiere boli OK, na hranici si vypýtali úplatky. Vyrážame smer juh cca 600 km.

Na hranici úplatky ale sme v Tunise! - S4RT ide na Saharu
Na hranici úplatky ale sme v Tunise! - S4RT ide na Saharu
Na hranici úplatky ale sme v Tunise! - S4RT ide na Saharu

Luxus na trajekte - 07.10.2018 10:00

Wifi na trajekte je grátis len na 15 minúť. Platené dáta sú drahé ako šľak (100 mega za 5 eur). Takže skúsim aspoň rýchlo pár viet.
Trajektová kabína pre troch je čistý luxus, z hľadiska priestoru aj vybavenia. Všetko funguje, všetko čisté. Trajekt je vyťažený tak odhadom na 50%. Strava je tu celkom uchádzajúca a ceny na trajekte sú ako hociktorom turistickom stredisku.
V Janove bolo včera veterno, pršalo a bolo chladno. Ako sa blížime k Tunisku úplne ustal vietor, obloha je čistá a je krásne teplo. Asi o tretej by sme mali pristávať v prístave. Uvidíme či budeme mať chuť sa zdržať v hlavnom meste alebo pálime rovno na juh (tipujem to druhé).

Nalodení na trajekte - 06.10.2018 14:50

Na cestu do auta sme nabalili značné množstvo Burka (familiárne pomenovanie pre burčák) a samozrejme aj neskoršie štádiá tejto skvostnej produkcie. Dvaja kerujeme, zvyšok sa len zabáva.

Burko spôsobuje, že prvý krát stojíme už po 100 km a potom prakticky na každej benzínke. Nálada super, vyrazili sme prijateľne, takže naťahovanie cesty nám nevadí.

O štvrtej ráno mi Mišo klepe na rameno: "Laňďal, máme problém...". Mišo si totiž z nudy začal čítať lístok na trajekt, a z toho zistil, že trajekt neodchádza o 18:00 ako sme si mysleli, ale o 15:00, a na check-in sa netreba dostaviť 2 hodine pred ako sme si mysleli, ale 4 hodiny pred. Takže o štvrtej ráno sme boli v stave, že ak by sme išli všade rýchlosťou 105 km za hod a nestáli ani minútu, ledva by sme to stihli. Všetci vytriezveli ako šmahom ruky. Nastupujeme na núdzový režim, ideme "čo to dá". V tomto prípade je to ale práve tých 105 km/hod., nakoľko Multivan s cca 2,5 tonami za sebou proste viac ísť nemôže (vozík sa neprijateľne rozkýva).

Lenže sme netušili, že v noci je 99% talianskych benzínok zavretých, a to vrátane tých diaľničných. Dochádza nám nafta a musíme zísť z diaľnice. Z času, ktorý sme nemali, strácame pol hodinu.

Napokon všetko dobre dopadlo, v prístave sme zaparkovali 3 hod. pred odchodom lode a hravo zvládli papiere. Procedúra prebieha z check-inu, ktorý je veľmi formálny (treba rezerváciu na trajekt + pas), následne sme vyplnili tlačivko pre cudzineckú políciu, dostali od nich pečiatku, išli čakať do auta, a keď prišiel čas, nalodili sa na trajekt. Na trajekte potom už len kontrola pasov na recepcii.

Zajtra o tomto čase by sme mali mať na obzore brehy Afriky.

Nalodení na trajekte - S4RT ide na Saharu
Nalodení na trajekte - S4RT ide na Saharu
Nalodení na trajekte - S4RT ide na Saharu
Nalodení na trajekte - S4RT ide na Saharu

Vyrazili sme! - 05.10.2018 17:38

Po 7 hodinách balenia a nakladania sme konečne komplet. Aspoň si to myslíme. Trajekt odráža zajtra o šiestej večer.

Vyrazili sme! - S4RT ide na Saharu

Odchod na cestu na juh - 05.10.2018 15:58

V piatok 05.10.2018 vyrazíme smerom na juhovýchod a pôjdeme, poplávame a zase pôjdeme, až sa zastavíme tam, kde už bude len piesok, piesok a stále len piesok.

Čaká nás cesta do Janova na trajekt, potom dole na juh cez celé Tunisko, až do oázy Ksar Ghilane. Tam zakotvíme takmer na týždeň a budeme sa venovať púšti. Teda jazdeniu v púšti, aby som bom presný.

Ak Vás to bude zaujímať, môžete nás sledovať v tomto vlákne.

V piatok 05.10.2018 vyrazíme smerom na juhovýchod a pôjdeme, poplávame a zase pôjdeme, až sa zastavíme tam, kde už bude len piesok, piesok a stále len piesok.

Čaká nás cesta do Janova na trajekt, potom dole na juh cez celé Tunisko, až do oázy Ksar Ghilane. Tam zakotvíme takmer na týždeň a budeme sa venovať púšti. Teda jazdeniu v púšti, aby som bom presný.

Ak Vás to bude zaujímať, môžete nás sledovať v tomto vlákne.

Pridané: Včera Autor: Landal pošli na vybrali.sme.sk

Seriál článkov - Slovak 4 Rally Team 2018:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Zazimujte si motorku

Cassida-apex-06-2018

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2018 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10199 | Včera: 157434