Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10651 [Technika - Dobré Rady]
Pýtali ste sa nás ako na to a tak Awia priamo z Tuniska píše: Jazda v tuniských dunách je náročná. Už jazda v piesku je náročná, duny sú potom vysoka škola.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Twin Tunisia Adventure | Nasledujúci
Na piesku to nedrží, motorka dosť pláva, predok aj zadok. Treba nabrať čím skôr rýchlosť 40 km/h a viac, potom to začne fungovať a motorka pláva na povrchu piesku. Treba mať stále zadné koleso v zábere, aby to šlo. Trakčná kontrola vypnutá. Na pieskových pistách jazdíme 50, 70, niekedy aj viac km/h. Pisty sú nepríjemné, lebo je veľa koľají v sypkom piesku, čo motorku ľahko rozhodí.
No a potom duny, malé 1 až 2 m sú ešte v pohode. Sú tu nahusto a sú dosť strmé, teda nedá sa ísť veľmi rýchlo, tak 30 - 40 km/h a aj tak sa už dosť skáče. Duna sa mení ako fúka vietor, niekde je tvrdá, na záveternej strane strmá a mäkká. Treba vedieť voliť stopu a tiež miesto kde zastaviť.
Vysoké duny 10 a viac metrov, to už je makačka, vôbec nevieš čo je na druhej strane duny, treba na plný plyn vybehnúť hore, ale nepreskočiť hranu, tam vybrať smer, ale hlavne nezísť strmo do najhlbšieho miesta. Odtiaľ by sa ťažko moto dostala von. Zle sa hľadá miesto kde sa vôbec dá zastaviť, aby sa dalo rozbehnúť. Piesok je tu často znenazdajky sypký, vie úplne zabrzdiť motorku. Je to fyzicky namáhavá jazda.
Pridané: 25.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Twin Tunisia Adventure | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 36720 | Včera: 238734