Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na köttbullar na Husqvarne Vitpilen 701 - motorke pre ortodoxných 2/2

 Zdieľať

Pridané: 26.11.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10644 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna Vitpilen 701 2018

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Už od prevzatia sa mi pripomenul posed z malého Vitpilenu. Tu ale už pod sebou nemám mušiu váhu, vlastne počkajte, stále mám. Malý Vit mal 148 kg a veľký Vit má len 157 kg, famózne. Ťažisko je umiestnené čo najnižšie, takže hravosť a ovládateľnosť je posunutá na maximálny fun faktor.

Prvá cesta ide smerom na obchvat v BA, hneď si všímam úplne odlišné sprevodovanie od 701 Supermoto. Jednotlivé dráhy rýchlostí sú dlhšie, a teda kým sa dostanem na šiesty prevodový stupeň, tak už sú na tachometri zaujímavé čísla. Predné svetlo je LED a na obchvate si ma pekne všímajú vodiči áut a uhýbajú sa. Tí, čo sa mi neuhli, pravdepodobne nestihli ani zaregistrovať, že niečo okolo nich preletelo. Rozmery Vitpilenu 701 sú v dnešnej dobe zväčšovania všetkého unikátne. Je to akoby ste jazdili na bicykli, a to myslím v dobrom zmysle slova. S absolútnou ľahkosťou sa ovláda, vďaka hmotnosti nie je problém prekĺznuť pomedzi autá, autobusy, kamióny, ošípané... :)

Husqvarna Vitpilen 701 2018

Druhý deň sa chystám za Awiom a Herghim do Holíča. Samozrejme, vyberám si cestu cez Pezinskú Babu. Musím povedať, že teplota 12 stupňov a veterné počasie nie sú príjemná kombinácia. Na Babe ma to ale prekvapivo chytá a škriabem sa nahor ako horolezec čo si šňupol trošku „snehu“. Je sobota 11.30 a na Pezinskej Babe sú dve motorky. Asi už vážne končí sezóna. Moje dojmy z Baby sú nasledovné: brzdy Brembo majú tak silný brzdný účinok, že vám bude tlačiť mozog von z prilby. Na stlačenie prednej brzdovej páky vám bude stačiť asi aj malíček. Mimochodom, páčky sú kratučké, a ten, kto rád mení dlhé páčky za krátke, už má tento problém vyriešený. Aj tvar páčok mi vyhovuje. Ďalší poznatok je, že napriek tomu, že sedlo je tvrdšie, tak podvozok je príjemne komfortný, ale v zákrutách sa nepohupuje. Jediné, čo budete veľmi cítiť až vám cvaknú zuby, sú priečne nerovnosti. Motor ťahá ako besný, ale musím upozorniť na to, že je potrebné ho držať v otáčkach. V meste som mával bežne hodenú trojku pri rýchlosti 60 km/h, pri 50 dokonca dvojku, akonáhle chcete dať viac ako trojku, tak s Huskou to cuká a chvíľku trvá až sa pozbiera.

No v zákrutách je to iná pesnička. Počas presunu do Holíča som si s chuťou podraďoval a hral sa s plynom. Pri preraďovaní aj podraďovaní som nepoužíval spojku, aj keď som nevidel, že by mala quickshifter, ale išlo to hladko. Cestou z Holíča som si užil miestne zákruty a odpaľovacie rampy na "strelnici" (kopčeky na skákanie :) ). Cestou späť sme opäť išli cez Pezinskú a bolo mi aj ľúto, že som si nezobral kombinézu so slidermi. Vitpilen sa ochotne sklápa do zákrut a poslúcha povely, ktoré mu určí jazdec.

Odskočil som si aj do Nemecka na diaľnicu vyskúšať, kde končí maximálna rýchlosť, ale dostal som sa iba na 193 km/h, potom končila diaľnica :) No ešte kúsok by šla maximálka hore. Samozrejme, píšem o tachometrových údajoch. Odporúčanie pre čitateľov: toto doma neskúšajte, bolo to skúšané profesionálnym jazdcom na uzavretej trati.

Husqvarna Vitpilen 701 2018

Veľmi som bol ale zvedavý na chovanie sa v meste počas plnej premávky. Ráno štartujem a vyrážam do práce, a ihneď po príchode do Bratislavy mám pocit, že mám skúter a nie motorku. Tá ovládateľnosť je priam neuveriteľná, to s akou istotou môžete ísť dopredu v zápche, vám vyrazí dych. Počas jazdy rozmýšľam, kde sú zápchy. Všade naokolo, ale vás sa to ani len nedotkne. Keď sa vyskytne situácia, kde je potrebné brzdiť, tak brzdy to zvládnu skôr ako si to vy predstavujete a to isté platí aj o ťahu motora, otočením plynu ste zrazu sám na ceste a autá na semaforoch len rozlišujú práve zelenú farbu. Musím priznať, že som sa bál tých prevodov, ale keď sa zmierite s tým, že 5ku a 6ku v meste radiť nebudete, tak to ide hladko. Áno, aj štvorka je výnimočná, ale sem tam ju buchnete, aby si motor nachvíľu odkašľal.

Samostatnou stránku je podvozok, to akú vám dáva istotu v zákrutách, alebo pri vyhýbacích manévroch, je priam dych vyrážajúce. Ja som si myslel, že počas takejto teploty (pod 10 stupňov) si už jazdu tak neužijem ako v lete, ale mýlil som sa. Tam kam chcete ísť Vit ochotne ide a je len na vás, čo si dovolíte a kam ho až položíte. Medzi nohami cítiť stabilitu, ktorá vyráža z tejto sedemstojednotky. Raz keď budem veľký a budem mať veľkú garáž, tak si viem predstaviť, že bude súčasťou mojej zbierky. Okrem iného aj vzhľad je pre mňa dokonalý, ale to je už subjektívny pohľad a buď sa vám páči alebo nie.

dizajn, brzdy, podvozok, ťah motora zle čitateľný otáčkomer, údaje na budíkoch sú miniatúrne

Husqvarna Vitpilen 701 2018

Konkurencia

Vitpilen je sám o sebe tak trochu zjav, čiže nemá nejakých extra konkurentov. Som rád že môžem vôbec písať v množnom čísle, aj keď, hehe, obaja konkurenti pochádzajú z rovnakej fabriky a majú rovnaký motor: KTM Duke 690 a Husqvarna 701 Supermoto. Výkony, krúťaky a aj ich priebehy sú na všetkých troch motorkách v podstate rovnaké, hmotnostné rozdiely sú iba v niekoľkých kilách. Nie je žiadnym tajomstvom, že značku Husqvarna vlastní KTM, a že Husky sa vyrábajú v jej továrni v Rakúsku. Všetky tri spomínané motorky preto majú takmer rovnaký technický základ.

Odhliadnuc od toho, že Duke 690 je dosť vyhranená motorka, z tejto trojice je takpovediac najobyčajnejšia, a keďže aj najpredávanejšia, tak rovno aj najlacnejšia - vychádza o takmer 1 700 eur menej než Vitpilen. Duke je zároveň využiteľnejší, lepšie zvláda spolujazdca alebo aj turistiku. Ako jediný má peknú TFT prístrojovku.

No a 701 Supermoto, ktoré sme spomínali už vyššie, je už dosť ortodoxná motorka. Dá sa povedať, že jej chýba taká každodenná užívateľská stránka, pretože jazdca veľmi provokuje; ideálne keby do práce chodil 50 kilákov cez horský priechod a v koženej komboške a topánkami s drevenými slajdrami. Stále je však lacnejšia než Vitpilen, a to o necelú tisícku.

Pokiaľ by niekto trval na takomto modernom kafáčovskom štýle a exotickosť ho nezaujíma, pre toho sú tu dva obyčajnejšie kúsky, oba s L-kovým dvojvalcom a takmer rovnakým výkonom - Suzuki SV650X a Ducati Scrambler vo verzii Café Racer. Kým Ducati vyjde o 1 100 éčiek viac než Vitpilen (fúha!), Suzuki má s prižmúrenými očami takmer polovičnú cenu Ducati :)

Husqvarna Vitpilen 701 2018

Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018

Záver

V nadpise píšem, že Vitpilen je pre ortodoxných. Nemusí to tak byť, on dokáže povoziť aj začiatočníka, ale nesmie prekročiť zhruba 5 000 otáčok. Lenže bolo by nepochopiteľné, keby začiatočník vysypal za takúto motorku 10 150 eur. Slovom desať tisíc sto päťdesiat. Za to by si mohol kúpiť radšej tri a pol kusa PCX alebo takmer dve celé CB500F :) Už len tým, ako má Vitpilen nastavenú cenu, a najmä aký znak má na nádrži, je predurčený pre takých, čo vedia čo chcú. Že im záleží aj na estetike, majú vyhranený vkus, a neboja sa rýchlosti a trochu sparťanskosti. (Dôležitý dodatok: ale nechce sa im obliekať do kombošky, pretože inak by si kúpili 701 Supermoto.)

Ak je pre teba všetko čo sme popísali vyššie málo, tak už asi vieš, že aj vrabce na streche čvirikajú o ešte väčšom Vitpilene. Pravdepodobne bude mať dvojvalec zo Super Duke, čo je celých 1 301 kubíkov objemu. A možno aj cez 180 koní :)

Plusy, mínusy

má štýl, má gule, je neopozeraná, je rýchla, je ľahká Mínusy? Aké mínusy?

[videoKod XXX]

Pozadie / Wallpaper:

Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018
Husqvarna Vitpilen 701 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Husqvarna Vitpilen 701 2018

Servisný interval 10 000 km
Objem nádrže 12 l
Počet dealerov na Slovensku 2 (Bratislava, Horná Streda)
Cena motocykla 10 150 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Koncovka Akrapovič 884,28 eur
Tankvak 163,15 eur
Bočné tašky 441,66 eur
Spätné zrkadlá na konce rukovätí 175,14 eur
Vypletané kolesá 1277,76 eur
Padáky do osky pr. kolesa 48,24 eur
Štýlové sedlo 146,58 eur
Husqvarna konfigurátor

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 76,14 eur
Stupačka 55,44 eur
Spätné zrkadlo 42,96 eur
Smerovka 39,60 eur
Svetlomet 648,24 eur

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 80 kg)
Ďalšie názory: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg) a Matej Mularčík (183 cm, 86 kg)
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE s. r. o. Redaktori jazdili v oblečení 4SR a Rev'it, prilbách Touratech a AGV, a používali chrbtový chránič Forcefield od spoločnosti Styx.

Foto:
 Husqvarna Vitpilen 701 2018 KTM 690 Duke 2018 Husqvarna 701 Supermoto 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaKTMHusqvarna
Model:Vitpilen 701690 Duke701 Supermoto
Rok:201820182019
Kategória:NaháčNaháčSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:692.7 ccm690 ccm692.7 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / ot.73.4 k (54.0 kW) / 8000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:72 Nm / 6750 ot.74 Nm / 6500 ot.71 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:12.6:112.7:1692.7
Vŕtanie x Zdvih:105 x 80105 x 80,0 mm105 x 80 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:135 mm135 mm215 mm
Zdvih vzadu:135 mm135 mm250 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/70-17120/70 R 17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:150/60-17160/60 R 17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:148.5 kg145 kg
Hmotnosť s náplňami:157 kg
Výška sedla:830 mm835 mm890 mm
Rázvor:1357 mm1466 mm
Svetlá výška:140 mm192 mm270 mm
Objem nádrže:12 l14 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 km
Servisný interval:10 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:za príplatokáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP, TFT prístrojovka
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: 10 150 eurCena 10/2018: 8 529 eurCena 03/2019: 10 050 EUR

<

Pridané: 26.11.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 2769 | Včera: 198226