Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW K1600 Grand America - luxusný grand-tourer nielen na americké cesty 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.03.2019 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9706 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Grand America je veľký luxusný cruiser, ktorého hlavným cieľom je svoju posádku rozmaznávať. Tým ďalším je už presun z bodu A do bodu B, svižne ale pohodlne. Motor má neskutočnú sila ale hlavne krútiaci moment a hladký chod - takpovediac elektromobilový - má jemnú reakciu na plynový rukovať. Nekoná sa žiadne cukanie ani nič podobné čo spolujazdec len ocení. Až sa mi to niekedy zdalo nezáživné a málo športové... Toto ale dosť mení mód Dynamic, ktorý otvorí športový potenciál motora a aj keď na to Grand America nevyzerá tak z výfuku sa ozve poriadny rev (viď video 8:00 min) a motor spolu s quickshifterom zrýchľuje tento kolos naozaj pekelne.

BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty

Napriek 360+ kg živej váhy je tento stroj pekne ovládateľný. Ťažisko je totiž nízko (vrátane sedla jazdca) Dalo sa prepchať aj mestskou premávkou a problémom nie sú ani rýchle predbiehacie manévre či svižná jazda v zákrutách. Motor dopĺňajú skvelé brzdy. Často mi stačilo brzdiť iba jedným prstom prednej brzdy.

nízke sedlo, pohodlie, bohatá výbava, audiosústava, motor, brzdy a podvozok elektronicky obmedzená maximálka

BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty

Konkurencia

Najpriamejšími konkurentmi sú podľa mňa najbližší súrodenci Grand Ameriky, či už osekanejší Bagger , alebo luxusnejšie vyzerajúce GT a GTL. Ceny majú veľmi podobné, a technické údaje sú ako cez kopirák; skutočne záleží iba na tom, aké trasy chce majiteľ jazdiť.

BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty

Pochopiteľne, sú tu aj rivali z iných stajní, a to najmä nová Honda Gold Wing a s prižmúrenými očami asi aj Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited alebo Indian Roadmaster. Nový Gold Wing je skutočne o dosť športovejší než jeho predchodca, a so svojimi 125 koňmi sa dynamicky približuje k bavoráku. Má aj podobné zavesenie predného kolesa, aj štýlovo je omnoho "európskejší", s cenou o niečo vyššou. Ponúka sa aj s dvojspojkovou automatizovanou prevodovkou, a tradične aj vo verzii s airbagom. Má megaobrovskú farebnú TFT prístrojovku. Electra Glide je iná šálka kávy - je to stroj s modernou elektrovýbavou, ale v klasickom balení. Infotainmentom z môjho pohľadu poráža Hondu aj BMW, pretože jeho farebný TFT displej je dotykový a superintuitívny, ale štýlovo a dynamicky je niekde úplne inde. A to s cenou rovnakou ako má Honda, teda vyššou než BMW.

Záver

Necelých 27 tisíc eur bude musieť zaplatiť nadchádzajúci majiteľ za BMW K1600B Grand America. Podotýkam, že v tom je už dosť bohatá výbava, a nič by sa nestalo, ak by si tento majiteľ už nič nedokúpil (okej, bolo by škoda nedať si tam quickshifter, stojí 429 eur). Potom stačí už len vyraziť aj s prítulkyňou na druhý koniec Európy. Šťastnú cestu!

BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty

BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty

Plusy, mínusy

motor, brzdy, základná aj príplatková výbava, rešpekt v sériovej výbave otváranie zadného kufra, chýbajúci odkladací priestor vpredu, pre niekoho aj obmedzená maximálka

Video

Video: Luxusný šesťvalec BMW K1600 Grand America

Video: BMW K 1600 B 2018 - oficiálne video

Pozadie / Wallpaper:

BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty
BMW K1600 Grand America - luxusný garnd tourer nielen na americké cesty

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video : Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW motorrad. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV a Touratech.

Foto:
 BMW K 1600 Grand America 2019 Honda GL 1800 Gold Wing Tour 2019 Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited 2019 Indian Roadmaster 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaHarley-DavidsonIndian
Model:K 1600 Grand AmericaGL 1800 Gold Wing TourElectra Glide Ultra LimitedRoadmaster
Rok:2019201920192019
Kategória:Chopper/CruiserCestovnáCestovnáChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:šesťvalec (4T)šesťvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1649 ccm1833 ccm1868 ccm1811 ccm
Max. výkon:160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot.126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:175 Nm / 5250 ot.170 Nm / 4500 ot.164 Nm / 3000 ot.161.6 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:12.2:110,5 : 19,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:72 mm x 67.5 mm73 x 73 mm101.0 x 113.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)OHV (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a olejomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová + spiatočkamanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanremeňremeň
Zdvih vpredu:115 mm119 mm
Zdvih vzadu:125 mm114 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17130/70 R18130/80B17 65H130/90B16 73H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:320 mm316 mm300 mm
Pneu vzadu:190/55-ZR17200/55 R16180/65B16 81H180/60R16 80H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:399 kg
Hmotnosť s náplňami:364 kg365 kg414 kg
Výška sedla:780 mm745 mm740 mm673 mm
Rázvor:1618 mm1695 mm1668 mm
Dĺžka:2560 mm2475 mm2600 mm2656 mm
Šírka:1000 mm925 mm1000 mm
Výška:1440 mm1340 mm1491 mm
Svetlá výška:130 mm140 mm
Objem nádrže:26.5 l21.1 l22.7 l20.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:162 km/h180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.2 s
Spotreba paliva:5.7 l/100km5.6 l/100km6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 348 kmcca 282 kmcca 260 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiza príplatok
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sériinie
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Audio systém:áno, v sérii
Spiatočka:áno, v sérii
Iná výbava:bočné kufre
Poznámka:
Poznámka:Cena od: 26 632 eur (3/2019)Cena: 29 900 eur (5/2018)
(základná verzia bez kufra a plexi: 23 900 eur)
Cena 7/2017: od 26 520 eur

<

Pridané: 22.03.2019 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 300289 | Včera: 222296