Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.06.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 12990 [Testy a predstavenia - Test]
Na "pileny" sme museli čakať príšerne dlho. Dosť sme boli nadržaní z toho, ako nás Husqvarna namotávala rôznymi videami a prototypmi, z ktorých človek najprv ani nevedel, či sú to malé štyristovky alebo veľké sedemstovky. Nakoniec dostávame oba malé "pileny" naraz. Toto je testík jedného z nich, kafáčovského bieleho Vitpilena 401.
Text: Matej Mularčík, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Začnem ako vždy dizajnom. Tu ale prichádzam na odlišné názory, niekomu sa páči a niekomu nie, zozačiatku na ňu pozerám aj ja zvláštne, ale hneď prvé čo sa mi na nej páči je zadné svetlo a to, ako svieti. Vždy sa snažím na moto nájsť veci, ktoré sa mi páčia a tak si postupne zvykám na celok. Na dizajn sa každý pozeráme subjektívne, ale mne sa štýl cafe racer páči, a tak si ma svojím vzhľadom získa. Ale čím si ma získa úplne, sú jazdné vlastnosti.
Vpredu je veľké okrúhle svetlo, ktoré je komplet led. Denné svietenie v tvare kruhu vám vytvára rešpekt na ceste a autá sa vám uhnú. Blinkre sú ledkové a veľmi pekne zapadajú. Najkrajšou časťou sú vypletané kolesá a nálepky, ktoré sú na nich, kde je nápis Vitpilen. Koncovka výfuku je na našom kúsku od spoločnosti Akrapovič a stará sa o pekný zvuk (škoda Euro normy 4, kde už db killer nie je na skrutku, ale je nalisovaný). Brzdový kotúč vpredu je poriadne veľký, 320 mm, ale vzhľadom na to, že je iba z jednej strany, tak sa nečudujem. Brzdy sú ByBre (divízia Bremba) a ja musím pochváliť ich brzdný účinok a pekný zvuk pri brzdení. Aj keď názov motorky je Vitpilen 401, tak obsah motora je 373 cm³, ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment 37 Nm a má 32 kW (44 koní). Kto si myslí, že to je málo, tak aby som to uviedol na správnu mieru, tento malý motor sa pasuje s váhou iba 148 kg bez náplní. Veľkosť palivovej nádrže je 9,5 litra, čo vám umožní dostatočne dlhý výlet bez návštevy pumpy.
Detaily, ktoré ma potešili sú napríklad podsvietené ovládače a kovové veko nádrže s nápisom Husqvarna, ktoré treba odklopiť, až potom je možné ho odomknúť kľúčikom. Zadný držiak na značku v sebe zahŕňa aj blinkre a osvetlenie čísla. Je to štýlový a funkčný doplnok a k malej Huske sa hodí. Funkčnosť má najmä takú, aby zabránil vylietavaniu bordelu na váš chrbát, lebo sedadlo je krátke. Biele plasty sú ako vždy od Husqvarny dobré najmä na údržbu, stačí zobrať handru a utrieť, pod nimi je čierny rúrkový rám. Sedadlo vyzerá na pohľad nepohodlne, ale aj keď je tvrdšie, tak je vcelku prijateľné, čo však spolujazdec asi povedať nemôže. Nečakane sa nám prihodilo, že sme sa museli viezť s Awiom dvaja a boli sme radi, že to boli iba tri kilometre. Časť pre spolujazdca je veľmi malinká a mierne nahnutá dozadu, takže sa vás spolujazdec bude držať zubami, rukavicami :)
Tachometer aj otáčkomer ukrýva v sebe displej, ktorý síce nie je farebný, ale je veľmi dobre čitateľný a prehľadný, navyše číslice otáčok sú mimo diplej vyznačené a končia číslicou 13 (paráda). Nad displejom je kontrolka neutrálu a červený indikátor, ktorý upozorňuje na preradenie na vyšší prevodový stupeň. Je to ale stroj, kde pri zvuku motora budete vedieť kedy treba radiť, nepotrebujete k tomu otáčkomer.
Sadám si na Vitpilen a najprv mám pocit, že sedím príliš vysoko vzhľadom na rozmery motorky, ktorá je aj pre menších jazdcov, veď je možné ju jazdiť na vodičák skupiny A2. Časom si nájdem tú správnu pozíciu. Stupačky sú mierne posunuté dozadu, čo mi vyhovuje, vzhľadom na to, že som na tento typ motorky dosť vysoký (184 cm).
Moja prvá cesta je, ako som už vyššie spomínal, vo dvojici s Awiom, lebo ideme ešte po Svartpilena. Po troch kilometroch zastavujem a Awia vystupuje iba tak, že sa zošmykne smerom dozadu :) Vymeníme si poznatky z tejto krátkej jazdy, zasmejeme sa a ideme už na dvoch Huskách smerom do centra Bratislavy. Spolu sa prepletáme medzi autami a veľmi nás to baví. Nízka hmotnosť je výborná pre manévrovateľnosť medzi autami. Zastavujeme v meste kvôli foteniu, aby sme nafotili obe krásky spolu. Domov už ideme každý svojou cestou. V meste je s Vitpilenom obrovská zábava. Aj v zápche je vďaka svojim kompaktným rozmerom ako myšička, každou skulinkou sa prederie. Už keď sa mi zdá, že nie je kade prejsť dopredu, tak to miesto sa predsa len nájde a kým vodič žmurkne, tak som preč. Záťah motora je pozoruhodný, v mestskej premávke mi vôbec nechýba výkon a cítim sa ako na veľkej motorke. Jednovalec síce má rád preraďovanie, ale nie je na tom až tak, že by nedokázal potiahnúť na ktoromkoľvek prevodom stupni, dokonca ani nevibruje pri zaradenej šestke pri stúpajúcej rýchlosti zo 60 km/h smerom hore. Brzdy fungujú veľmi precízne, brzdím len pomocou jedného prsta, super. Zadná brzda má citlivo nastavené ABS a nedá sa urobiť ani malinký flek, čo je škoda vzhľadom na typ mašinky, ale zas pre bezpečnosť je to lepšie.
Vychádzam z mesta a pozerám, že niekde okolo 7 tisíc otáčok mi začne blikať červená kontrolka na preradenie, kontrolujem si to, zaradená je šestka a idem niečo okolo 130 km/h. Neskôr som skúšal koľko asi tak vytiahne, blížilo sa to až k 160 km/h, samozrejme na uzavretom letisku :) Vzhľadom na to, že motorka je skôr určená do mesta a priľahlé oblasti, tak mi to aj stačí. Už keď sa pozriete na vzhľad a celkový dizajn, tak vám bude jasné, že bude najlepšie vyzerať odparkovaná pred kaviarňou. Ja ale nie som ten typ a radšej jazdím, a preto ju skúšam aj mimo mesto. Dá sa s ňou aj bezpečne predbiehať pri výjazdoch mimo mesto, a na chvíľu sa dostávam aj na diaľnicu a ani tu sa nestrácam, len sa cítim ako nahý, ale to je iba subjektívny pocit, vzhľadom k rozmerom stroja podo mnou.
Najviac ma ale očarí jazda v meste a v premávke, ktorá je v Bratislave neustále zhustená. Ľahko sa všade preštrikuje, aj motor a jeho výkon je nadmieru postačujúci. Malý Vit má obuté Metzeler M5, ktoré zvládajú aj športovejšie využitie. V meste vám pomáhajú pri myšičkovaní. Podvozok je športovo ladený, čiže tvrdší, ale aj na moje vlastné prekvapenie filtruje jamy veľmi slušne a nevykopne vás zo sedadla.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Pridané: 12.06.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 272941 | Včera: 129880