Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 102820 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Keď Sahara leží Honde Africa Twin pri nohách... - Náš dobrodružný trip Na Afrikách do Afriky prišiel do svojho cieľa. Ak ste nás sledovali máte približnú predstavu čo sme videli ale hlavne kam až sme sa s Afrikami dostali. Motorky si počínali skvele a do Afriky a na Saharu zapadli na jednotku. Máme množstvo materiálu, fotiek a videí. V LIVE sledovaní kvalita fotiek nebola najlepšia, pretože boli problémy so signálom...
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Twin Tunisia Adventure | Nasledujúci
27.02.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18802 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Nie jednu, ale rovno dve Afriky, manuál aj automat, sme zobrali na kontinent, ktorý dal tejto legende meno. Testovali sme dva týždne v reálnych podmienkach dobrodružnej turistiky, 3500 km, prejazdili hory, piesok a aj saharské duny krížom krážom. Aké je naše hodnotenie motoriek? Je lepší automat alebo starý dobrý manuál? Dokáže Africa pokoriť duny Sahary?
Náš dobrodružný trip Na Afrikách do Afriky prišiel do svojho cieľa. Ak ste nás sledovali máte približnú predstavu čo sme videli ale hlavne kam až sme sa s Afrikami dostali. Motorky si počínali skvele a do Afriky a na Saharu zapadli na jednotku.
Máme množstvo materiálu, fotiek a videí. V LIVE sledovaní kvalita fotiek nebola najlepšia, pretože boli problémy so signálom a tuniskými mobilnými operátormi. V najbližšej dobe sa samozrejme môžete tešiť na kvalitné fotky, cestopis, videá, test motoriek aj príslušenstva. Budeme na tom postupne pracovať.
Ďakujeme za podporu.
Loď meškala 10hodín. Auto nás počkalo v poriadku, motorky sme naložili rýchlo. Taliansko v pohode v Rakúsku hmly, poľadovica, šli sme pomaly. Afriky sú už v Bratislave a valíme domov. V Afrike sme najazdili cca 3500km z toho veľa mimo ciest a väčšinu mimo bežných turistických trás. Krajina je to pekná, zaujímavá, tak Africky zanedbaná a trochu špinavá. Ľudia sú ale naozaj priateľskí a prívetiví asi viac ako v Maroku či Egypte. Jazdí sa tam typicky divoko na prvý pohlad drzo, ale každý dáva pozor na každého a tak sme nevideli jedinú kolíziu. Nesieme zo sebou kopu materiálu, ktorý sa pokúsime čím skôr postupne spracovať. Ak ste nás sledovali naživo dúfam že sa vám to páčilo. Ak áno alebo i nie napíšte nám do fóra.
Ďakujeme za podporu.
Awia a Fero
Po jazde na koniec mysu Cap Bon, ktorý je len 120km od Sicílie sme v meste Kebilia našli na poslednú noc hotel a zjednali cenu. Dnes už len pohodová jazda, punske vykopávky, horúci prameň v Korbous a Tunis, konkrétne Kartágo. Teraz už sme neďaleko prístavu, minieme posledné peniaze a pôjdeme na trajekt. Odchod by mal byť o polnoci. Vonku začalo pršať a na Feriho motorke je defekt na prednom kolese. V Kartágu sme odmietli jedného sprievodcu, tak nevieme či to náhodou nie je od neho poďakovanie ;-) Už to neopravujeme, tie 2km do prístavu prejdeme, sfukuje pomaly. Sobotu nad ránom sa ozveme z Janova.
Spali sme v sedle v pohorí Zaghouan a ráno sme si vyšli aj na kopec s parádnym vyhladom. Potom rímsky Kláštor vody, pod horou zacinal akvadukt ktorý zasoboval 50km vzdialené Kartágo. Zvysky akvaduktu sme nenašli ale zato sme si pozreli amfiteáter a kapitol mesta Uthina. Obišli sme hlavné mesto Tunis a smerujeme na Cap Bon. Zajtrajší trajekt ma meškanie cca 2hod neskor, teda az o polnoci sa vyplavime. V Janove vraj v sobotu ráno.
Dnes sme sa vrátili trochu na juh do mesta Madhija, mešita nie je prístupná ale medina je zaujímavá, prešli sme ju aj s motorkami. Pláže biele, čisté, nachystane pre turistov. Omnoho lepšie ako Djerba. Potom Monastir a jeho Ribat no a teraz Souse. Tu necháme pobrežie za chrbtom a nasmerujeme do vnútrozemia na horu Djebel Zaghouan.
Včera sme si stihli ešte pozrieť Kairouan, veľkú mešitu, ktora je po Mekke, Medine a Jeruzaleme najuctievanejšia. Dokona 7x návšteva tejto mediny sa vraj vyrovná púti do Mekky, ktorú má každý moslim raz za život absolvovať. Potom sme sa túlali medinou, pozreli si studňu kde ťava poháňa staroveké čerpadlo na vodu, ďalšie mesity a veľké nádrže na vodu. Spali sme neďaleko Monastiru.
Je to náročné, už jazda v piesku je náročná, a duny sú vysoka škola.
Na piesku to nedrží, moto hodne pláva predok aj zadok. Treba nabrať čím skôr rýchlosť 40 km/h a viac, potom to začne fungovať a moto pláva na povrchu piesku. Treba mať stále zadné koleso v zábere, aby to šlo. Trakčná kontrola vypnutá. Na pieskových pistách jazdíme 50, 70, niekedy aj viac km/h. Pisty su nepríjemné, lebo je veľa koľají v sypkom piesku, čo moto ľahko rozhodí.
No a potom duny, malé 1 až 2 m sú ešte v pohode. Sú husto a dosť strmé, teda nedá sa ísť veľmi rýchlo, tak 30 - 40 km/h a aj tak sa už dosť skáče. Duna sa mení ako fúka vietor, niekde je tvrdá, na záveternej strane strmá a mäkká. Treba vedieť voliť stopu a tiež miesto kde zastaviť.
Vysoké duny 10 a viac metrov, to už je makačka, vôbec nevieš čo je na druhej strane duny, treba na plný plyn vybehnúť hore, ale nepreskočiť hranu, tam vybrať smer, ale hlavne nezísť strmo do najhlbšieho miesta. Odtiaľ by sa ťažko moto dostala von. Zle sa hľadá miesto kde sa vôbec dá zastaviť, aby sa dalo rozbehnúť. Piesok je tu často z nenazdajky sypký, vie úplne zabrzdiť motorku. Je to fyzicky namáhavá jazda.
O motorkách napíšem nabudúce.
Amfiteáter v El Djem (UNESCO) - Vraj 2-hý najväčší v rímskej ríši po amfiteátri v Ríme. Zachoval sa neskutočne, aj preto je zapísaný v Unescu.
Dnes sme opustili duny, cez Douz a soľné jazero Chott el Fejaj, ktoré malo i vodu (nebola to fatamorgana tentoraz) sme sa pustili do hôr.
Parádne scenérie, niekoľko priesmykov, najvyšší cez 1000m. Spíme v olivovom háji už na pobreží pri meste Sfax. Zajtra El Djem a veľké koloseum.
Včera nebol mobilný signál tak doposielame správu: Sahara nás znovu prekvapila. I keď bola nádherná hviezdna noc nad ránom sa privalila hustá hmla. Navhli nám veci i stany. A tak som sa rozhodol ze si pôjdem zabehať, krásnych 10 stupňov, hmla a cca 10 odbehnutych km po dunách.
Potom sa vyčasilo a mi sme vyrazili smerom na stolovú horu Timbaine. Šli sme s nabalenymi motorkami hlboko do dún až na dohľad k hore.
Tam na vysokej dune sme dopili poslednú kvapku vody a rozhodli sa jazdenie v dunách ukončiť a vrátiť sa pekne pomaly na sever. Vodu sme zakúpili v miestom púštnom cafe pri vojenskej pevnosti a spíme skoro na rovnakom mieste ako včera. Ráno pôjdeme do Douz a na sever...
Chalani nemaju signal, cez sms pisu: sme ok. Jazdili duny pri Timbaine, spia v dunach, zajtra rano idu do Douz a na sever.
Dnes rano sme si pozreli časť ostrova Djerba. Hnala nás skor zvedavosť ako vyzerá vykvet tuniskej turistiky mimo sezónu. Hotely prázdne, mnohé zavreté na uliciach bordel... Masovy turizmus ;-) Ale našli sme otvorené Cafe na pláži, dali kávičku a dokonca za 4 dinare kupili aj pivo. Bude nam vecer na dune chutiť. Z Djerby sme sa vratili do kopcov Daharu a na Matmatskej vrchovine si pozreli tradičné berberske podzemne domy. Mame dosť času ideme si pojazdiť do dún, kde chceme znovu prespať.
P.S. Ferimu sfúkla posteľ, dnes si teda kúpil novú original berber karimatku. Veziem mu ju na motorke, pozrite foto.
Mame resty za včerajšok. Pozreli sme si Ksar Hadada ktorý sluzil tiež ako mesto pri natáčaní StarWars. Pekne zachovaný aj vďaka tomu. Potom už smer more, kde nas s tmou zastihol aj dážď. Spali sme na pláži.
Túlame sa pohorím Dahar a obzeráme ksary... Opevnené stavby, slúžili ako sklady i obidlia.
Ksar Ouled M’hemed (pri Ksar Jlidet) Tunisko
Allah sa už včera asi nemohol pozerať na zablatene motorky tak na nás poslal dážď. Už neprší tak dúfam že to tak zostane. Namazali sme reťaze a vyrážame poobzerať Ksary v pohorí Dahar.
No znie to neuveriteľne ale i v púšti prší. Počas prvých kvapiek sme opustili Ksar Ghilane a šli na juh, najprv krížom, potom širokou pistou popri ropovode až na najjužnejší bod, kde začína vojenská oblasť. Odtiaľ na západ krajinou nikoho. Ak by ste raz chceli vidieť veľké nič tak príďte sem, jedno pekné tu je. ;-) Nestretli sme skoro nikoho, iba valili po udrncanej kamenistej ceste kilometre v daždi. Potom sa ukázal aj asfalt a odbočka na Tataouine na zemi. Dážď neustával a tak sme našli hotel Gazelle v meste, žiadne kempovanie dnes. Radšej si oddýchneme po dunovych jazdách a zajtra pozrieme Ksary na okolí. Dúfam ze už bez dažďa! ;-)
No a keďže máme wifi malá video ochutnavka:
Dnes sme si doobedu ešte pojazdili naľahko po dunách. Trochu pracovali, točili videá. Už sme pobalený nájdený a ideme na juh a potom Tataouine. Spat chme v púšti tak neviem ci bude signál na správu večer.
Dnes poobede poctivý dunový výlet podľa Bebovho webu. I ked pistu sme netrafili tak sme sa motali dunami menšími uz od začiatku. Potom cca 20km fakt namakaneho dunoveho poľa oz campu Zmela. Duny 20m vysoké medzi nimi niekedy hlboké jamy, ktoré sme volali studňa. Jazdiť sa dá ale boli sme už naľahko a bol to rozdiel. Dali sme 100km výlet za pol dňa ale sme fakt unavený, bolia ruky, nohy, mozole i duša ;-)
Duny sú tu ale iné ako v Maroku, iný piesok. Od stolovej hory El Mida sme šli naopak a museli sme na duny vychádzať strmou stranou. Zaberák hlavne na ruky. Ako bonus na záver už pred ksarom sme nabehli takmer po tme do blata. Kto by to bol čakal že? Motorky sú zablatené, jak so slovenského endura. Dáme plechovku, slaninu a ideme spať.
Sme v oáze Ksar Ghilane. Jazdíme si veselo, po piste to je nuda tak priamo cez duny. Uz sa našli aj poriadne vysoké kúsky aj s poriadne sypkým pieskom. Parádička. Ubytovali sme sa, zložime veci a ideme naľahko do dún.
Sme asi 20km pred Ksar Ghilane. Cesta bola fajnova. Prvých 40km po pevnosť po pieskových pistach sme dali bez prestávky. Motorky sice plávajú ako o život ale keď dáš kraula a otvoríš plyn aspoň na 70kmh+ tak to ide. Za Cafe pri majáku sa cez pistu začali prelievať duny. A tak sme zistili, ze cez duny lepšie ako po piste, i začala sranda ;-) Smiešne to bolo i obsahu našich kufrov ;-) O tom ale neskôr. Miestami sme sa nechali uniesť dunami a vybehli ďaleko mimo pistu. Z najvyššej duny, pekný výhľad. I tak nás napadlo, že by nam bolo skoda späť v Ksar Ghilane. Asi 20km pred oázou sme vybehli na najvyššiu dunu na okolí a rozbili bivak. (I otvorili plechovku plnú slunka ;-)) Tak sme otvorili kufre, Ferimu prdlo pivo čo si viezol z rodnej hrudy a mne fľaša vody zaliala tele objektiv a roztrhnuty Vifon a vysypaný šumivý multivitamin ;-) A tak sušime veci po kriakoch ;-) Feri sem tam blúdi po púšti a hľadá škorpióny a hady, ale zatiaľ ponáhľal len ťavy... Vychutnávame si noc v tisíc hviezdičkovom hoteli pod Saharskym nebom. Afriky plávajú na jednotku s hviezdičkou a to i nabalené. Dnes 270 km z toho 80 asfalt, celkovo 1153km.
Sme v Douz, veľká oáza. Máme za sebou 180km z toho 100 mimo asfalt. Túlali sme sa pistami okolo jazera, naháňali voľne žijúce ťavy. Niekedy tvrdá pista, inokedy piesok alebo pieskové blato. Zatočili sme aj smerom k jazeru, a keď som si dal priadne tanečné číslo v blate tak sme zabočili znovu na juh. Boli aj pekne duny ale to naj nás čaká teraz. Ideme do Ksar Ghilane, samozrejme krížom ;-)
V noci fajna zima, isto pod 10C, vstali sme pred vychodom slnka. Ako výjde teplota rýchlo stúpa. Zbehli sme do Nefty natankovať a zameniť peniaze, lebo sa chystáme offroadom prejsť okolo solbeho jazera Chott el Djerid až do Douz.
Solne jazero Chott el-Gharsa a Mos Espa mestečko StarWars. Z Tamerzy sme si to namierili smerom na Tozeur, ale to by sme neboli my, aby sme nevydumali skratku. Pekne doprava do solneho jazera a 40 km po pistach. Niekedy tvrdo, naložene kilo dvadsať, inokedy mokro a opatrne no a zvyšok piesok. Potom prvé duny a to sme si užívali my a aj Afriky! Tá motorka je tu proste doma! Cez duny sme aj prišli do mestečka StarWars - Mos Espa. Aj na nás divne pozerali, lebo turisti prídu väčšinou z juhu po asfalte ;-) Pozreli sme si ešte prekvapivo zachované kulisy pri západe slnka, nakupili škorpióny, hady a náramky, spôsobili jednu bitku mladých šarvancov, keď som im začal rozdávať nálepky a zbehli do Nefty po zásoby. Bivakujeme poctivo v púšti, pod stanom piesok, hviezdna obloha nad nami. Tá pravá africká pohoda...
Kaňon Mides a Tamerza. Dorazili sme k prvým oázam. Ako prvý kaňon Mides už na Alžírskych hraniciach. Všade datľové palmy a medzi nimi asi 100m hlboký kaňon. Na jeho dne teraz malý potôčik a tieň. Podobná je Tamerza, tu je však aj vodopád. Tu aj sedíme a čakáme na obed. V diaľke už volajú soľné jazerá...
Konečne púštny svet. Od rána smerujeme na Rommelovu cestu. Mesto Gafsa sme obišli fajn skratkami, pistami pomedzi kaktusy, olivovniky, smetiská a cez piesočné wadi. Prešli sme si Romelovu cestu a vratili sa späť. Obed a fičíme na západ do oáz Tamerza a Mides.
Dobré ránko, po fajnych raňajkách vyrážame na juh. Za sebou uz necháme mokré a studené kopce Atlasu a dostaneme sa dnes k soľným jazeram, datľovým palmám a oázam.
Dnes sa pohybujeme v Alžírskom pohraničí, čo znamená veľa vojakov, veľa kontrol, veľa Hummerov s guľometmi na strechách. Kontroly ale sú v úplnej pohode a v priateľskej atmosfére.
Cez Le Kef sme prišli pod Stolovú horu - Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - normálne tam vedie upravená skoro asfaltka zo severu, no my sme si to dali pekne z juhovýchodu po fajnovej kamenistej a poriadne strmej piste. Taká krása že sme si to dali rovnako aj dole. Stolová hora inak parádna, šli sme pešo hore, výhľad ďaleký, smerom na západ Alžírsko...
Potom sme zbehli na juh, za mesto Kasserine a tesne pred zapadom slnka sme nasli hotel v Thelepte. Dnes tak mame sprchu, večeru ale hlavne wifi. ;-) A tak si môžete pozrieť aj 360-stupňové foto...
Spali sme pri Tabarke, ráno stretli deti cestou do školy a potom sme si pozreli rimske pamiatky Bulla Regia. Mali sme to aj s výkladom. Viac poslem večer, pretoze teraz sme našli hotel a je tu wifi. Pridam potom aj info a zvyšku dňa. Zatiaľ pár foto... ;-)
Cap Engela, Cap Serrat, Tabarka. Dnes sme Afriky hrdo zaviezli na najsevernejší bod Afriky nazývaný mys Cap Engela. Je to taký Africký Nordkap, akurát tu nie je tolko turistov... Napr dnes len dvaja ;-) Ale zato sme si to šupli pekne az k monumentu - mape Afriky z nerezu s vyznačeným miestom mysu - rovno na masinach. Afrikam pieskové pisty zatial nevadia i s batožinou. Aj ked treba povedať že sme zabalený naľahko. Potom sme prechadzali okolo jazera Ichkeul, ktoré je známe ako prvá zastávka vtákov migrujucich z Európy do teplých krajín. Teraz tu už neboli a tak sme pokračovali na ďalší mys - Cap Serat. Ten bol zaujímavý hlavne asi 3km dlhým pieskovým vyjazdom ktorý končil na vysokom kopci s vojenským radarom. Výhľad super, jazda este lepšia ;-) Tak sme prišli do Tabarky, dali domácu stravu, našli miesto na stany dali domácu a... Ideme späť. Skoro sa stmieva uz 17h treba rano skoro vyraziť. ;-)
Včera sme sa cez všetky formality dostali do Tunisu až po polnoci. Dali sme si cca 60km a zakončili nočnou jazdou po piesku na pláži pri Raf Raf. Spali sme ale pod olivovnikom na kopci. ;-) Ľudia sú tu príjemný ako sme čakali, počasie tiež cca 19, trochu spŕchlo. Boli sme potom na pláži pri vojenskej základni kde maju vraky lodí asi ako terče. Príjemná jazda po piesku, obehli sme vojenský Hummer a pohoda. Sme v Bizerte, dáme si obed a pôjdeme na Cap Angela, najsevernejší mys Afriky.
Asi tak za hodinu pristaneme v meste Tunis. Je otázne ako dlho bude trvať vylodenie a formality. Ideme na to ;-)
Stretli sme chalanov zo Saudskej Arábie a Kuvajtu. Mesiac cestujú po Európe (8800km) a smeruju do Tunisu a potom Maroko. My sa ozveme o 24 hodín ;-)
Dorazili sme v pohode s veľkou casovou rezervou. Už sme zaparkovali, videli Ikeu. McDonald ;-) Vyložili sme motorky, nabalili batožinu a už sa túlame po meste. Našli sme pizzeriu a ideme sa najesť. Pôjdeme potom do prístavu overiť odchod. Trajekt by mal byť posunutý az na 22:30.
Ranná kávička, čaj a výhľad v 360 stupňovej foto. Do Janova menej ako 100 km.
Cesta do teplých krajín vedie cez zasnežené hory ;-)
Po nalozeni motoriek a dokupeni zasob chalani vyrazili, aktualne su uz v Rakusku.
Od štvrtej sedíme v aute a valíme smer hlavné mesto. Čaká nás pomerne dosť práce, pripraviť motorky ale hlavne naložiť ich na viac ako 1000km cestu do Janova.
Navyše prisla teraz SMS, trajekt posunutý na neskôr:
CAMBIO OPERATIVO - ATTENZIONE. Caro cliente, GNV Le comunica che la partenza Genova-Tunisi del 15/11/17 ore 18:00 stata posticipata alle ore 22:30. PRESENTAZIONE AL CHECK-IN ENTRO LE ORE 19:30. Informazioni al no. 010 2094599. MODIFICATION OPERATIONELLE - ATTENTION. Cher client, GNV desire Vous communiquer que le depart Genova-Tunisi du 15/11/17 a 18:00 heures a ete retarde a 22:30 heures. CHECK-IN AU PLUS TARD A 19:30 HEURES. Renseignements au no. 00390102094599.
Tak ako je u nás zvykom, aj túto cestu sa budeme snažiť priblížiť vám úplne naživo. Všetko bude záležať aj na technických možnostiach, dostupnosti signálu a dát. Môžete sa tešiť aj na 2 - 3 správy denne, a verím, že aj dosť fotografií. Nebude chýbať ani mapa s našou polohou.
Sledovať nás môžete aj cez RSS.
11.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13887 [Mototuristika - Afrika - Plánované]
LIVE: Nálepky akcie dnes prišli - Afriky ich zajtra dostanú - Balíme o 100 šesť ;-) Zajtra skoro ráno vyrazíme do Bratislavy, kde nás čakajú naše mašinky.
Dva motocykle Honda CRF1000L Africa Twin 2017 na tento naozaj odvážny test mala odvahu zapožičať Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Výpravy sa zúčastnia dva motocykle s manuálnou a automatickou prevodovkou DCT v sériovom prevedení a s originálnym príslušenstvom Honda. Komunikátory zapožičala firma RECALL s.r.o. motointercom.cz, akčné kamery zapožičal CONAN s.r.o. - garmin.sk. Pneumatiky Mitas, oblečenie Klim a Difi, prilba Touratech.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 208 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Rázvor: | 1575 mm |
Dĺžka: | 2335 mm |
Šírka: | 875 mm |
Výška: | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Automatická prevodovka: | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 9/2017: 12 790 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
Pridané: 14.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Twin Tunisia Adventure | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26173 | Včera: 137509