Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách 2/2

 Zdieľať

Pridané: 25.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10648 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách

Vaše otázky

Na niektoré vaše otázky, ktoré ste nám posielali pred akciou, sú odpovede v texte na predošlej strane. Na ďalšie som sa spýtal predstaviteľov BMW priamo na akcii, resp. slovenského importéra:

1. Dočkáme sa aj adventure verzie G 310 GS?

Nad takouto variantou v BMW ešte oficiálne neuvažovali. (Poznámka autora: jedna vec je obsah toho, čo oficiálni predstavitelia povedia alebo môžu povedať, druhá vec sú ich neverbálne reakcie a reč tela. V tomto prípade som si takmer istý, že hrubé plány verzie adventure majú ak nie nachystané, tak aspoň načrtnuté a pripravené v zálohe - rozhodnutie bude záležať pravdepodobne na kombinácii dopytu a reakcie konkurencie, v tomto prípade najmä KTM.)

2. Prečo je výkon nižší v porovnaní s Kawasaki Versys-X alebo KTM 390 Duke?

Práve pre čo najširšie zapadanie do rôznych globálnych kategorizácii vodičských oprávnení pri zachovaní iba jednej verzie motocykla. (Poznámka autora: pri spomenutí Kawasaki alebo KTM sa páni z BMW tvárili, akoby tieto mená počuli po prvý raz. KTM im pravdepodobne ako reálnym motorkárom leží v žalúdku, a tiež by možno mali radšej dvojvalec ako Kawasaki, ale v tomto prípade diktovala čo najširšia globálna využiteľnosť.)

3. Kedy prídu prvé kusy na Slovensko?

Produkcia v Indii sa začína v priebehu októbra, na Slovensko by mali prvé kusy G 310 GS prísť koncom októbra. Globálny dopyt je aktuálne vyšší než kapacita výroby. (Poznámka autora: čoskoro to bude rok, odkedy bolo G 310 GS predstavené. Sklz vo výrobe nastal z dôvodu nastavovania správnej výstupnej kvality v indickej fabrike. To isté platilo minulý rok aj pre model G 310 R.)

4. Pôsobí G 310 GS naživo dospelým dojmom alebo je to skôr stroj pre násťročných? Zvolil by si ho na dochádzanie do práce (cca 30 km)?

Tu si dovolím odpovedať priamo ja: G 310 GS je menšia než Kawasaki Versys-X 300 a Honda CRF 250 Rally. Napriek tomu som sa so svojimi 188 cm na nej necítil prerastený. Viem si predstaviť, že by som sa na nej necítil stiesnene ani keby som mal viac ako 100 kg. Na dochádzanie by som si ju určite zvolil, pretože bola stvorená najmä pre túto činnosť.

Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách

Konkurencia

Tento rok sme sa povozili na dvoch rivaloch z tejto triedy: Kawasaki Versys-X 300 a Honda CRF 250 Rally. Patrí sem aj nová Suzuki V-Strom 250, ktorá však do Európy ešte nedorazila.

Kawasaki ťaží najmä z toho, že má dvojvalcový motor a oveľa väčšiu stavbu než BMW. Je skutočne pripravená na dvoch jazdcov a tri kufre. Naopak, výkonovo najslabšia Honda CRF 250 Rally je so svojimi 21/18 vypletanými kolesami a mäkučkým podvozkom určená najmä pre jazdu do terénu a (alebo) sólo. Najmenšieho V-Stroma sme ešte ani nevideli, ale z jeho dvojvalcového motora a 17-palcových kolies sa dá dedukovať najcestnejšie zameranie zo všetkých spomínaných.

G 310 GS je niekde akoby v strede z tejto štvorice: podvozok síce má endurácky mäkučký a vpredu devätnástku, ale odlievanú, a s bočnými kuframi sa tu už nedá rátať. Najlepšie však je, že cena GS nie je nijako extra nadstrelená. Bez ohľadu na zopár drobných stojí rovnako ako Kawasaki a Honda. Suzuki má už tradične cenovku nastavenú nižšie, a to o päť stoviek.

Do tabuľky v závere pridávam aj G 310 R, aby sa vám ľahšie porovnávali rozdiely s G 310 GS.

Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách

Záver

5 800 eur. Toľko stojí G 310 GS, teda najdostupnejšia vstupenka do rodiny kultových GS. Podľa mňa je to rozumnejšia voľba než F 700 GS, ale to samozrejme závisí od preferencií záujemcu. Ak aj odhliadneme od motorky ako takej, tento záujemca za svoje peniaze dostane protihodnotu v písmenách GS na nádrži a najmä logu BMW na bočných plastoch. A to priťahuje pohľady bez rozdielu modelu. Pochvaľujem endurácky podvozok a motor, ktorý akoby ani nebol jednovalec.

So auf wiedersehen, kleinste GS, hádam sa budúci rok uvidíme na slovenských cestách :)

Plusy, mínusy

motor, odpruženie, cena, vstupenka do rodiny GS pre niekoho možno menej dotiahnuté detaily, veľmi jemné hľadanie neutrálu

Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách

Video: BMW G 310 GS 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW G 310 GS 2018

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 3,9 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 11 l (1 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 255 km
Otáčky motora pri 130 km/h 8 000 ot.
Počet dealerstiev na Slovensku 4 (BA, BB, ZA, KE)
Cena motorky 5 800 eur

Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Peter Fischer, Günter Schmied

Na akciu nás pozvala spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktor jazdil v oblečení REV'IT, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Kawasaki Versys-X 300 2017 Honda CRF 250 Rally 2017 Suzuki V-Strom 250 2017 BMW G 310 R 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWKawasakiHondaSuzukiBMW
Model:G 310 GSVersys-X 300CRF 250 RallyV-Strom 250G 310 R
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroEnduroCestovné enduroNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)radový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:313 ccm296 ccm249.4 ccm248 ccm313 ccm
Max. výkon:34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:28 Nm / 7500 ot.27 Nm / 10000 ot.22.6 Nm / 6750 ot.23.4 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:10.6:110.6:110.7: 111,5:110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:80.0 x 62.1 mm62.0 x 49 mm76 x 55 mm53,5 x 55,280.0 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm250 mm140 mm
Zdvih vzadu:180 mm265 mm131 mm
Brzdy vpredu:jedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm290 mm256 mm300 mm
Pneu vpredu:110/80 R 19100/90 - 19M/C 57S3.00-21 51P110/80-17M/C 57H110/70 R 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70 R 17130/80 - 17M/C 65S120/80-18M/C 62P140/70-17M/C 66H150/60 R 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:169.5 kg157 kg188 kg158.5 kg
Výška sedla:835 mm895 mm800 mm785 mm
Rázvor:1420 mm1445 mm1425 mm1374 mm
Dĺžka:2075 mm2210 mm2150 mm1988 mm
Šírka:880 mm900 mm790 mm896 mm
Výška:1425 mm1295 mm
Svetlá výška:270 mm160 mm
Objem nádrže:11 l17 l10.1 l17.3 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:143 km/h120 km/h145 km/h
Spotreba paliva:3.33 l/100km3 l/100km3.5 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 247 kmcca 252 kmcca 370 kmcca 247 km
Servisný interval:10 000 km5000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:za príplatokáno, v sériiza príplatok
Iná výbava:podvozok KYB, 12 V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 5 800 eurCena 9/2017: 5 795 eurCena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur)Zabudované nosiče bočných kufrov
Cena 9/2017: 5 290 eur
Cena 11/2017: 4 800 eur

<

Pridané: 25.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 873 | Včera: 160833