Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7052 [Novinky - Editorial]
A to vôbec nepreháňam, pretože o dva týždne odlietame do Barcelony na prvé predstavenie toľko očakávaného najmenšieho GS. Zaujíma ťa na ňom niečo špeciálne? Pošli nám otázky, a my budeme dotieraví, aby sme od tých najpovolanejších dostali odpovede.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Najmenšie géesko predstavilo BMW ešte na minuloročnej výstave ECIMA v Miláne. Odvtedy sa však ešte nikomu poriadne nedostalo do rúk; trvalo takmer rok, kým prišlo na trh. A my sa naň veľmi tešíme!
Na to, že august bol dovolenkový mesiac, sa toho udialo celkom dosť. Okrem toho, že Andrea Dovizioso dvakrát famózne vyhral dve veľké ceny MotoGP (plus Brno vyhral Marquez), tak Rossi si stihol behom tréningu veľmi komplikovane zlomiť nohu. Že počas nadchádzajúceho víkendu nebude štartovať v San Marine je už jasné, ale ako sa šialený Dottore vyjadril, v Aragone už chce štartovať. Má veľmi silnú motiváciu, aktuálne je totiž štvrtý v celkovom poradí šampionátu. Držíme mu palce a prajeme uzdravenie bez komplikácií.
Keď už sme pri racingu, Slovensko sa úspešne zapísalo na ďalšom podujatí, a to Manx GP. To je niečo ako Tourist Trophy nižšej kategórie, avšak idúca sa po rovnakej trati. Reprezentoval nás Miro Laki Sloboda (laki46), a domov si priviezol rovno dve ceny - z kategórie Junior za deviate miesto a z kategórie Newcomer za tridsiate, ale z úplných nováčikov bol štvrtý! Mirovi veľmi silno gratulujeme! Popri výborných časoch muselo byť dojímavé aj to, že na ostrove Man po prvý raz v histórii zaviala slovenská vlajka.
Športovalo sa samozrejme aj v prachu, vypichnem len dve podujatia, kde nás úspešne reprezentovali Slováci: Hungarian Baja a šesťdňová. Na Baji bolo okrem Števa Svitka, ktorý ju samozrejme vyhral, aj kopec Slovákov, medzi nimi aj Awia s Kablom a Lanďalom. Z reportu je jasné, že sa im veľmi páčilo. Nuž a na šesťdňovej nás zastupovali netypicky dievčatá, ktorým sa tiež darilo, prvý raz prišli do cieľa všetky, a to na ôsmom mieste.
S endurom súvisela aj Awiova enduroškola, ktorú si pripravil pre účastníkov Honda Festu. Na trati v Liptovskom Petre chalanom (a aj jednej babe) ukázal, že nie je problém vyštverať sa na Crossrunneri čo Crosstoureri po úzkej prašnej cestičke do strmého kopca, alebo že Africa Twin s dvojspojkovou prevodovkou si hravo poradí s kamenným výjazdom do kopca. Dianie na trati som sledoval aj ja, a videl som, že všetci účastníci odchádzali spokojní, a to napriek viac ako trom hodinám jazdenia v tridsiatich stupňoch, väčšinou bez vody. Najlepšie je, že oba dni dopadli bez akejkoľvek ujmy na technike alebo zdraví.
Ďalší hajlajt bol určite test malého V-Stroma, ktorý medzi ľuďmi zarezonoval natoľko, že ich rozdelil na dva tábory - tých, ktorým sa tá motorka páči, a tých, pre ktorých je slabá a obyčajná. Okrem Jawy 350 OHC to bol jeden z najdiskutovanejších testov, aj jeden z najväčšími rozdielmi v názoroch diskutujúcich. Mimochodom, najbližšie sa chystáme zverejniť test jeho veľkého litrového brata.
Čo sa týka našej testovacej práce, nepoľavujeme ani trochu. Aktuálne sa celkom rýchlo vozíme na megasilnom BMW S 1000 XR. Ak náhodou nepôjde niekto z nás sedieť za tie neskutočne vysoké dosahované rýchlosti, tak test by sme mali zverejniť do konca septembra :) Popri tom pustíme aj testy Suzuki GSX-S750 či Yamahy Tracer 700, ale mali by sme sa zviezť aj na nových Harleyoch 2018. Plus to spomínané G 310 GS, článok s prvými dojmami by mal vyjsť v piatok 22. septembra. Iba lajtovo zopakujem výzvu z úvodu, že ak ťa na tristovkovom GS zaujíma niečo špeciálne, čo bežne nepokrývame v našich testoch, napíš nám to sem do diskusie alebo mailom na motoride@motoride.sk.
Ozaj, počuli ste, že má byť krásne babie leto? Vraj veľmi teplé a dlhé, aké tu už 60 rokov nebolo. Veru, zaslúžili by sme si ho, že?
Editoriál vychádza vždy prvý týždeň v mesiaci; vyjadruje pohľad redakcie motoride.sk na uplynulé udalosti a môže načrtávať pripravované akcie.
Pridané: 07.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 120692 | Včera: 194572