Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.07.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5512 [Novinky - Oznam]
Len pred niekoľkými dňami Ducati predstavila poslednú a slušne našlapanú verziu 1299 Panigale R pod názvom Final Edition, čo spolu s rôznymi klebetkami okolo nového motora V4 úplne jasne naznačuje, že čoskoro sa dočkáme nového a v istom zmysle aj revolučného modelu od Ducati.
Už aj šéf Ducati Claudio Domenicali o ňom celkom otvorene hovorí. Pri predstavení 1299 Panigale R Final Edition v USA ho vyspovedali chalani zo stránky Asphalt & Rubber, a povedal im veci, z ktorých si vieme utvoriť predstavu nielen o novom V4 modeli, ale aj ďalšom smerovaní Ducati (tu treba podotknúť, že nedávno celú Ducati kúpil americký Harley-Davidson).
Zozačiatku bola Ducati známa ako producent jednoduchých jednovalcových motocyklov, dnes má zas v každom modeli výhradne 90-stupňový dvojvalec s desmodromickým ovládaním ventilov. Nemusíme sa báť, že by všetky tieto dvojvalce boli nahradené V4 motorom, pretože ten by mal byť podľa Claudiových slov vyhradený len pre prémiovú triedu. Pripomeňme, že Ducati používa V4 motor iba v MotoGP, kde od roku 2003 nazbierala obrovské množstvo skúseností. Domenicali doslova povedal: "myslíme si, že by bola škoda, keby sme všetko, čo sme sa za tento čas naučili, neukázali naším zákazníkom."
Priamo o novom motore Domenicali povedal: "je to úžasný motor, a niektoré jeho charakteristiky zostávajú neprekonané. Na druhej strane, pomer medzi hmotnosťou, výkonom a krútiacim momentom nášho nového V4 je prvotriedny."
Z rozhovoru vyplýva, že sa môžeme tešiť na niekoľko technických a technologických špecialitiek, aj keď ich Domenicali priamo nepotvrdil. Nepovedal ani to, aké odstupy pálenia motor bude mať, ale možné je aj to, že Ducati sa bude snažiť čo najviac zachovať dvojvalcový charakter, a teda poradie môže byť aj také, že páliť budú dva valce naraz: "na V4 máme špeciálne poradie pálenia, robí to z neho niečo medzi véčkovým dvojvalcom a véčkovým štvorvalcom."
Do úvahy samozrejme prichádzajú aj viaceré objemové varianty, keďže V4 motor sa bude dať použiť ako platforma. Na otvorenú otázku, či ho uvidíme napríklad v triede menších superšportov, však Domenicali celkom otvorene odpovedal, citujem: "“uhh… nie”. Jeho cena a konštrukcia je vraj príliš vysoká na to, aby sa objavil v lacnejšej triede. Inak by bolo potrebné pýtať si za malý superšport o 80 % vyššiu cenu.
Každopádne, máme sa na čo tešiť. Ducati predstaví nový V4 superbike s veľkou pravdepodobnosťou na novembrovej výstave EICMA v Miláne.
Zdroj: Asphalt & Rubber
Pridané: 11.07.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 100860 | Včera: 166064