Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11139 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Toľko sa jej časti pomaly odhaľovali na internete, až sa zdalo, že na oficiálnom odhalení sa nepredvedie nič nové. EICMA je však za nami a Ducati 1199 Panigale je úplne odhalená.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Dizajn to je vec ktorá Talianom proste ide. Avšak jeho zhodnotenie je čisto subjektívnou záležitosťou. Mne Ducati 1199 Panigale pripadá byť neskutočne vymakaná v detailoch avšak ako celok mi akosi nesedí. Možno je príliš futuristická a možno si to chce na ňu iba zvyknúť. Ale najlepšie by bolo pozrieť si ju naživo a vyskúšať. Nebudem tu preto zbytočne písať o tvaro LED svetiel, tie si pozrite na obrázkoch, ja skočím rovno k veci.
Nová Ducati 1199 Panigale už nebude využívať rám pozváraný z trubiek. Odklon od, pre Ducati, tradičného riešenia prináša rám z liateho hliníka, ktorý bude prichytený o zadnú časť motora. Priamo o motor je prichytená aj nová zadná kyvka. Oproti predchádzajúcemu modelu 1198 je o 39 mm dlhšia a tak sa predĺžil aj rázvor na konečných 1437 mm. Nová konštrukcia rámu a kyvky dopomohla k ušetreniu piatich kíl na váhe motocykla. V konečnom súčte sa celková hmotnosť motocykla bez náplní zastavila na hodnote 164 kg.
O novom motore superquadro, ktorý je použitý na pohon Ducati 1199 Panigale, ste si mohli prečítať v tomto článku. Preto sem napíšem iba jeho výkonové parametre. Maximálny výkon 195 koní pri 10750 ot./min. a maximálny krúťak 132,3 Nm pri 9.000 ot./min. Výfukový systém už nemá koncovky pod zadným sedadlom ale končí rovno pod motorom.
O odpruženie Ducati 1199 Panigale sa vpredu stará plne nastaviteľná obrátená vidlica Marzocchi s priemerom trubiek 50mm. Nové riešenie vnútorných častí prednej vidlice šetrí bezmála jeden kilogram na hmotnosti biku. Vzadu je taktiež plne nastaviteľný tlmič avšak z dielne Sachs.
U verzií Panigale S a Panigale S Tricolore boli použité tlmiče značky Öhlins. Vpredu USD vidlica NIX30 s priemerom trubiek 43 mm a vzadu bude tlmič TTX36. Tlmiče u týchto verzií sú samozrejme plne nastaviteľné. Nastavovanie tlmičov bude riadené elektronicky systémom DES (Ducati Electronic Suspension), ktorý bude mať niekoľko prednastavených hodnôt, ale k dispozícii bude aj možnosť nastaviť a uložiť si aj vlastné hodnoty. Obe verzie S budú dovybavené tlmičom riadenia taktiež značky Öhlins.
Brzdenie je pod taktovkou firmy Brembo. Radiálne monobloky so štyrmi 30 mm piestikmi sa budú vpredu zahryzávať do kotúčov s priemerom 330 mm. Vzadu bude kotúč s priemerom 245 mm a dvojpiestikovým strmeňom. O zvýšenú bezpečnosť pri brzdení sa má postarať nový športovo orientovaný ABS systém s procesorom Bosh 9ME, ktorý bude úzko spätý s prednastavenými režimami jazdy. ABS bude možné kedykoľvek vypnúť. Štandardne však bude ABS namontované iba vo verzii Panigale S Tricolore. U ostatných verzií Ducati 1199 bude ABS za príplatok.
Rozdiely medzi verziami sa nájdu aj v použitých kolesách. U eSkových verzií to budú kované extra ľahké Marchesini s troma lúčmi rozdelenými na pri okraji kolesa, zatiaľ čo „obyčajná“ Panigale dostane 10 lúčové kolesá. Na všetkých však budú už z fabriky namontované nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP. Vzadu bude použitý nový rozmer pneumatík 200/55 x ZR17, ktorý má zabezpečiť lepší kontakt s asfaltom.
Ducati 1199 Panigale bude pretkaná elektronikou. O systéme DES som písal vyššie a okrem neho na tejto motorke nájdete aj systém RbW (Ride-by-Wire), DTC (Ducati Traction Control), EBC (Engine Brake Control), DQS (Ducati Quick Shift) a pri verzii S Tricolore aj DDA+ (Ducati Data Analyzer+).
DTC trakčnú kontrolu bude možné nastaviť do ôsmich stupňov. EBC sa postará o optimálne dávkovanie plynu spolu so systémom RbW. Berie do úvahy otáčky motora, zaradený rýchlostný stupeň, stupeň otvorenia plynu a mnoho ďalších údajov pomocou ktorých optimalizuje výkon motora. DSQ umožní radenie rýchlostných stupňov pod plynom a DDA+ vám za pomoci GPS-ka zaznamená všemožné údaje o vašej jazde na motorke.
Samozrejmosťou sú aj voliteľné režimy jazdy. Ducati 1199 Panigale ponúka tri prednastavené palivové režimy. U verzií eS zmena režimov jazdy znamená aj zmenu nastavenia tlmičov pomocou systému DES. Režim Race ponúka plný výkon motora s ostrou odpoveďou na zatiahnutie plynovej rukoväte. Ak je prítomný aj systém ABS redukuje sa jeho činnosť na minimum. Rovnako aj systémy DTC a EBS zasahujú do jazdy iba v najnutnejších prípadoch. Režim Sport/Road využíva taktiež plný výkon motora avšak s miernejšou reakciou na ťahanie plynu. Režim Wet využíva výkon iba 120 koní.
Informácia o jazde sa jazdec na Ducati Panigale dozvedá z TFT (Thin Film Transistor) displeja. Ukazatele na ňom sa menia v závislosti od nastaveného režimu jazdy. Pri režimoch Wet a Sport/Road sa v strede poľa zobrazuje veľká číslica ukazujúca aktuálnu rýchlosť motocykla. V režime Race sa kolónky s číslami poprehadzujú a do popredia sa dostane informácia o čase na kolo. Nechýba ani indikátor správneho preradenia a zaradeného stupňa.
Oproti Ducati 1199 Panigale bude na eS verziách dodatočný „aero“ kit, ktorý pozostáva zo širšej prednej časti motocykla a má zabezpečiť lepšiu aerodynamiku. Predný blatník bude na oboch z karbónu. Verzia S Tricolore dostane okrem iného farebného prevedenia, systému ABS a DDA+ v základe aj race výfuk z katalógu Ducati Performance.
Cena novinky ba mala byť 19.190 € pre Ducati 1199 Panigale, verzia Panigale S ba mala stáť 23.990€ a Ducati 1199 Panigale S Tricolore sa ukáže s cenovkou okolo 28.990€.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Ducati | Ducati | Ducati |
Model: | 1199 Panigale | 1199 Panigale S | 1199 Panigale S Tricolore |
Rok: | 2012 | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | ||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec do L (4T) | dvojvalec do L (4T) | dvojvalec do L (4T) |
Objem: | 1199 ccm | 1199 ccm | 1199 ccm |
Max. výkon: | 194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot. | 194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot. | 194.5 k (143.0 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 132 Nm / 9000 ot. | 132 Nm / 9000 ot. | 132 Nm / 9000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 112 x 60.8 mm | 112 x 60.8 mm | 112 x 60.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 ZR17 | 200/55 ZR17 | 200/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 164 kg | 164 kg | 166.5 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg | 188 kg | 190.5 kg |
Rázvor: | 1437 mm | 1437 mm | 1437 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l | 17 l |
info & foto: www.ducati.com
Pridané: 13.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 94035 | Včera: 232494