Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13589 [Testy a predstavenia - Test]
Keď Triumph na jeseň vo veľkej paráde odhalil Bobbera, nebol som nadšením bez seba. Priznám sa, že Bonneville sa mi páči v jeho klasickom prevedení, no a potom tu bol krásny Thruxton, ktorý ma pri testovaní dostal. Nehovorím, že Bobber nie je pekný, ale na prvý kuk to nebola moja šálka kávy.
Výrazne to zmenilo naše stretnutie naživo, keď som si mal možnosť poobzerať detaily, ktoré sú fakt premakané, ostrovanov treba pochváliť, že si dali veru hodne záležať. O tom, že sa im toto dielo podarilo, nakoniec svedčí aj vaše hlasovanie v ankete Bike roka, kde ste Bobbera dali na najvyšší piedestál.
Do sedla som vysadol s očakávaním čo to vlastne bude. Posed taký povedal by som zaujímavý, nohy vpred. Sedlo je ale nastaviteľné, takže si ho každý jazdec môže upraviť pre svoje potreby. Prvý dobrý dojem spraví zvuková kulisa, no a hneď za tým ten motor, s neskutočným záťahom za plynom. Veľký krútiak a s ním aj ochota vyraziť vpred, a prekvapivo aj slušný hlad po otáčkach. Toto ma fakt bavilo. Aj celková ovládateľnosť stroja, ochota jazdiť aj športovejšie v zákrutách. Zaujímavé je aj zadné odpruženie, ktoré sa tvári ako hardtail a sčasti tak aj funguje, čo dáva Bobberu nezameniteľný charakter. To je aj dôvod, prečo som ho pridal do plusov. Keď ale v našej hlavnej dedine trafíte priemerné výtlky, tá istá vlastnosť sa objaví aj v mínusoch, pretože tento "hardtail" sa pokúsi premiešať vám vnútorné orgány v tele :-) Nie nie, trochu preháňam, nie je to až také zlé :-)
Dizajnové spracovanie, skrytie modernej techniky, hardtail feeling, výkon, zvuk z výfukov | hardtail feeling |
Ešte prednedávnom tu bol úplne jasný a vizuálne podobný konkurent - Harley-Davidson Seventy-Two. Ten sa však už nevyrába, najbližší súper postavený v Milwaukee je teda veľký Sportster v prevedení Forty-Eight. Ten má síce o dve stovky nižšiu cenu, ale aj nižší výkon, krúťak tiež, má aj menšiu nádrž, len päť kvaltov, a je to vzducháč. Predné koleso je o dosť balónovitejšie než má Bobber, ešte k tomu je o tri palce menšie a podstatne širšie.
Aj zvyšní dvaja konkurenti sú z amerického kontinentu, a sú to takpovediac bratranci: Indian Scout a Victory Octane. Victory je podľa zbežného prezerania údajov naladená športovejšie, pretože má 104 koní pri 8 000 otáčkach a 76 Nm pri 6 000, kým Indian má pri podobnom výkone až 97 Nm pri necelých 6 000 otáčkach. Indian má rovnaké rozmery pneumatík ako vyššie spomínaný Harley, teda balónovité šestnástky. Victory má vpredu 18-palcovú stotridsiatku a vzadu 17-palcovú stošesťdesiatku. Obe tieto motorky sú však od Bobbera drahšie o viac ako tisícku, Indian dokonca až o 1 580 éčiek. A aj keď vnímanie vzhľadu je čisto subjektívna záležitosť, myslím si, že väčšina motorkárov by sa objektívne zhodla na tom, že Bobber je krajší :)
Bez mučenia sa priznám, že s Bobberom sa mi lúčilo ťažko. Uživil by sa u mňa aj celé leto. Je to perfektne premyslená motorka, na ktorú sa človek pozerá s radosťou a s radosťou na nej aj jazdí. Vzhľadom na svoju úzku využiteľnosť (a u nás aj tvrdý podvozok) je dosť pravdepodobné, že to nebude jediná motorka v garáži svojho majiteľa.
Cena Triumphu Bonneville Bobber je 12 410 eur. Za ne je takpovediac najviac muziky, pretože americkí konkurenti ani nesnívajú o trakčnej kontrole či palivových mapách. Je to dokonca menej než za oveľa využiteľnejší Triumph Thruxton. Akože áno, vysypať takmer trinásť litrov za jednosic je asi dosť, ale táto motorka ťa bude hriať pri srdci dlhšie než akákoľvek moderná strojovňa v podobnej cene.
štýl, dotiahnuté detaily, motor, dynamika pri presunoch aj v zákrutách, širokánska ponuka doplnkov | príliš tvrdý a nenastaviteľný zadný tlmič |
Servisný interval | 16 000 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 9,1 l (2,5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | približne 110 km |
Cena motorky | 12 410 eur |
Bočné brašne (obe) | 422 - 638 eur |
Luxusnejšie sedlo | 173 eur |
Vyhrievané rukoväte | 255 eur |
Padacie rámy | 159 eur |
Páčka brzdy | 69 eur |
Stupačka | 82 eur |
Spätné zrkadlo | 64 eur |
Smerovka | 51 eur |
Svetlomet | 43 eur (bez vonkajšieho rámika a úchytu) |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a KLMwear, topánkach TCX od spoločnosti Styx, a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Harley-Davidson | Victory | Indian |
Model: | Bonneville Bobber | XL1200V Sportster Forty-Eight | Octane | Scout |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | ||
Kategória: | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1200 ccm | 1202 ccm | 1179 ccm | 1130 ccm |
Max. výkon: | 77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot. | 97.9 k (72.0 kW) / 8000 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 4000 ot. | 96 Nm / 3500 ot. | 98 Nm / ot. | |
Kompresný pomer: | 10:1 | 10,8:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 97,6 x 80mm | 88.9 x 96.8 mm | 101,0 x 73,6 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | remeň | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 90 mm | |||
Zdvih vzadu: | 77 mm | |||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 298 mm | 298 mm | |
Pneu vpredu: | 100/90 R19 | MH90-21 | 130/70-18 | 130/90-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 298 mm | ||
Pneu vzadu: | 150/80 R16 | 150/80-16 | 160/70-17 | 150/80-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 228 kg | 245 kg | 249 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 244 kg | |||
Výška sedla: | 690 mm | 710 mm | 658 mm | 635 mm |
Rázvor: | 1510 mm | 1578 mm | 1562 mm | |
Dĺžka: | 2275 mm | 2311 mm | ||
Šírka: | 880 mm | |||
Výška: | 1207 mm | |||
Svetlá výška: | 148 mm | |||
Objem nádrže: | 9.1 l | 7 l | 12.9 l | 12.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 156 km | |||
Servisný interval: | 8000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | nie | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | nie | ||
Tempomat: | za príplatok | |||
El. Podvozok: | nie | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Iná výbava: | bezkľúčové zapaľovanie | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 05/2017: 12 410 eur | Cena 05/2017: od 12 200 eur | Cena 05/2017: 13 590 eur | Cena 05/2017: 13 990 eur |
Pridané: 04.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 144859 | Včera: 161938