Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.06.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6800 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Minulý týždeň sme sa zúčastnili zaujímavého testovacieho dňa v podaní Suzuki. Na jazdy po technickom polygóne bolo k dispozícii viacero modelov, a to od skútra Address 110, cez litrovú GSX-R až po veľkého Intrudera. Počasie vyšlo, čiže gumy celkom lepili, takže sme si aj dobre zajazdili.
Text: Peter Fischer
Foto: SuzukiPress, Peter Fischer
Všetko sa odohrávalo na ešte novotou voňajúcom tréningovom polygóne pri obci Zsámbék západne od Budapešti, asi 180 km od Bratislavy. Polygón sa značne podobá na ten náš pri Slovakia ringu, iba je o niečo väčší a má aj enduro okruh. Okrem skúšania absolútnej top speed sa tu dá navodiť hádam každá situácia, a to pre motorky aj autá. Na rovinke rýchleho okruhu sa tomu dá nakladať okolo 150 km/h, samozrejme v závislosti od motorky. Tento asfaltový okruh má inak veľmi pekne poskladané zákrutky, pripomínalo mi to motokárovú dráhu. Dá sa tu aj hodiť kolienko, aj sa pekne zapotiť pri preklápaní, a to všetko v relatívne nízkych rýchlostiach. Ďalšie moduly polygónu pozostávajú zo šmykľavých plôch vo viacerých rozloženiach, alebo veľkého kruhu, prípadne čistej asfaltovej plochy, na ktorú sa rozostavia kužele podľa potreby.
My sme našťastie celý program absolvovali na suchu, pretože voda na trati sa nevyskytla ani plánovane, ani neplánovane. Krátko po výdatnom obede nás čakajú zoradené veľké V-Stromy, nové SV 650 A, GSX-S 1000, zopár skútrov, ale aj Hayabusa a GSX-R 1000. Práve tú "fasujem" ako prvú, hah, a to iba v motorifliach a scramblerovských rukaviciach :) Inštruktori nás berú rovno na modul, kde sa testuje ABS. Áno, moja GSX-R je s ABS, rovnako aj ostatné stroje v našej skupine. Test je našťastie taký rozcvičkový: po ľahkom slalome sa rozbehnúť na nejakých 80 km/h a na prerušovanej šmykľavej ploche vo vymedzenom priestore naložiť plné predné brzdy. Takto si to každý z nás vyskúšal na troch-štyroch motorkách a už sme išli do ďalšej časti, kde bol pomalý a ešte pomalší slalom. Najmä ten pomalší bol dosť utiahnutý a práve tu prišli aj prvé pády. Aj tu si striedame motorky; len čo sa s nejakou zžijem a slalom zvládam, už presadám na ďalšiu a všetko sa musím učiť odznova. Inštruktori nás hneď na začiatku upozornili, že toto nebude žiadne testovanie, ale skôr predstavenie. Reálne nikto z nás nesedel na jednej motorke viac než 10 - 15 minút. V tejto časti sa krásne vykreslili rozdiely v jednotlivých typoch motoriek - je samozrejme ťažšie slalomovať na superšporte než na cestovnom endure alebo malom naháči.
Po prestávke sme sa konečne dostali aj na rýchly okruh, na ktorom sme strávili dosť času na to, aby sme sa s každou motorkou dostatočne zoznámili. Ako som spomínal, je skôr taký motokárový, čiže nemá veľkú šírku, ale má pekne technické zákruty a zopár kopčekov. Inštruktori nám niektoré pasáže naviac sťažili kužeľmi, takže jediná rovinka bola tá cieľová. Celkom pochopiteľne bol najmenší záujem o "géesixeru" a Hayabusu, lebo ostatné modely boli na túto trať vhodnejšie a jazdec si mohol viac užívať.
Nakoniec nás čakali najpomalšie moduly, a to na iných modeloch. Bol tu skútrik Address 110, nový VanVan 200, Inazuma F 250, Burgman 200 aj 650, plus lokomotíva Intruder 1800. A práve na tomto mastodontovi nám inštruktor zámerne predviedol ukážkové kolo, za čo zožal aj malý potlesk. Je tu totiž vyhýbací manéver, jazda do kruhu v oboch smeroch, osmička a podobné chuťovky. Zaujímavé bolo, že jazda do kruhu sa v oboch smeroch diala na rovnako veľkej ploche, ale neustále sa mi zdalo, že v smere doprava je tá plocha väčšia. Aj tu sa samozrejme jazdilo ľahšie na malých strojoch, a prišlo aj na ďalšie pády. Na záver sme ešte vyskúšali jazdu do veľkého kruhu s niekoľkými manévrami pomedzi kužele, a to v oboch smeroch.
Žiaľ, po celý čas sa mi nepodarilo dostať k malému V-Stromu XT, pretože na ňom jazdila iná skupina. Práve na tento model som sa najviac tešil. Vyskúšal som však obe novinky (SV a VanVan) a aj GSX-S 1000:
"Esvéčko" bolo jednou z prvých nových a moderných motoriek, na ktorej som sa kedy povozil, takže spomienky naň mám dobre uložené. Aj dnes, po trinástich rokoch, je to stále jasné SV s L-kovým motorom a okrúhlym svetlom. Do motora pribudlo zopár užitočných vecí, najmä za účelom splnenia normy Euro 4 (dve sviečky a dve škrtiace klapky na valec, desaťdierkové vstrekovače), ale napríklad aj zaujímavá funkcia dvihnutia otáčok pri púšťaní spojky (tzv. low RPM assist): keď jazdec púšťa spojku pomaly, motor automaticky ľahko dvihne otáčky, čo zjednodušuje rozjazd. Celkom poteší aj funkcia Easy start system, vďaka ktorej stačí do tlačidla štartéra ťuknúť raz, a ten točí až kým motor nenaskočí, resp. maximálne 1,5 sekundy.
Užívateľsky najviditeľnejšou zmenou je pravdepodobne nový kompletne LCD prístrojový panel, pochádzajúci z GSX-S 1000. Má veľmi logické a intuitívne rozloženie zobrazovaných údajov, pôsobí moderne. Poteší aj sériové ABS, zadné svetlo kompletne z LED, prípadne ponuka originálneho príslušenstva, v ktorej sú aj oku lahodiace štýlové prvky ako prešívané sedlo, kryt prístrojovky, bočný plastík s číslom, či klin pod motor.
Z jazdného hľadiska môžem potvrdiť, že SV si zachovalo svoju kultivovanosť a agilitu, a vďaka 90-stupňovému véčku aj štýl, veď takých motorov je dnes čoraz menej. SV pôsobí oproti svojmu predchodcovi samozrejme o dosť modernejšie; nie je to revolučný skok, skôr iba taký faceliftingový. Majiteľ predošlého modelu SV tu bude určite hneď doma. V teste ABS som na SV nespozoroval nič nezvyčajné, rovnako aj na rýchlej trati sa s ním jazdilo veľmi dobre.
Na túto novinku som bol veľmi zvedavý, pretože odkedy sa dostala do rúk novinárom, počúvam na ňu iba samé chvály. My už sme ju testovali, ale išla mimo mňa, takže teraz na ňu sadám úplne prvý raz. Prvý dojem? Veď to je streetfighter! Malá prístrojovka je ponorená dole, riadidlá široké a pevné, posed športový, dizajn nasrdený, vpredu radiálne uchytené Brembá, hmmm... A aj sa tak s prižmúrením oka správa - zvuk klasický štorvalcový, obratnosť špičková. Pripomeniem, že aj GSX-S 1000 má funkcie Low RPM assist a Easy start, navyše niekoľkostupňovú kontrolu trakcie a samozrejme ABS.
Na všetkých vyššie spomínaných moduloch polygónu sa GSX-S 1000 cítilo perfektne, ľahko sa s ňou prepletalo pomedzi kužele, aj keď je určená na vyššie rýchlosti a oveľa širší rádius. Uznávam, že už po niekoľkých stovkách metrov som pochopil, prečo sa každému jazdcovi GSX-S 1000 páči. Je to nezákerná klasická motorka v modernom a trochu drsnom štýle, vďaka širokým riadidlám a centralizácii hmotnosti aj veľmi britko ovládateľná. Nezabúdajme, že sa vyrába aj v polokapotovanej verzii F, ktorá je o niečo vhodnejšia na cestovanie.
Aj veľkého Stroma sme už testovali a mám naň iba dobré spomienky. Preto som si tu zopár kolečiek pobehal aj na ňom, a musím povedať, že mi tu sedel asi najviac. Možno preto, že som na tento typ motoriek najviac zvyknutý, ale určite aj preto, že svojím motorom, obratnosťou a posedom je najuniverzálnejší zo všetkých strojov, na ktorých sme tu dnes jazdili. Musím vypichnúť výborné, ale skutočne výborné brzdy (radiálne uchytené Tokico) a priateľský motor.
Krátko som pojazdil aj na novinke VanVan 200, oboch Burgmanoch a Inazume F 250, ale boli to doslova iba desiatky metrov, čo na žiadny opis nestačí. Páni zo Suzuki sa vyjadrili, že podobné akcie sa budú opakovať, prípadne si niektoré modely budeme môcť vyskúšať v domácom teste.
Spoločnosti MSC – Suzuki Slovensko, o. z. každopádne ďakujeme za pozvanie na túto príjemnú akciu a tešíme sa nabudúce!
Text: Peter Fischer
Foto: SuzukiPress, Peter Fischer
Účasť a dopravu zabezpečila spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.. Redaktor Motoride.sk oblečený vo 4SR, obutý v čižmách TCX od spoločnosti Styx, s prilbou AGV od firmy Motostore.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Suzuki |
Model: | SV650 | V-Strom 1000 ABS | Van Van 200 |
Rok: | 2016 | 2015 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 | |
Kategória: | Naháč | Cestovné enduro | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | 1037 ccm | 199 ccm |
Max. výkon: | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. | 16.32 k (12.00 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8100 ot. | 103 Nm / 4000 ot. | |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 11.3:1 | 9.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 mm x 62.6 mm | 100 x 66 mm | 66.0 mm x 58.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/80-R19 | 130/80-18M/C 66P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 260 mm | |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 150/70-R17 | 180/80-14M/C 78P |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 228 kg | 128 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 865 mm | 770 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1555 mm | |
Dĺžka: | 2140 mm | 2285 mm | 2140 mm |
Šírka: | 760 mm | 865 mm | 865 mm |
Výška: | 1090 mm | 1410 mm | 1125 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 165 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 13.8 l | 20 l | 6.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 3.84 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 269 km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||
LED denné svetlá: | nie | ||
El. Podvozok: | nie | ||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 3/2017: 6 390 eur | Cena 04/2014: 11990.-€ |
Pridané: 07.06.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 116783 | Včera: 153752