Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.11.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 12682 [Testy a predstavenia - Test]
Výborne povozeníčko. Ľahký, skvele ovládateľný stroj s výborným podvozkom, mi pocitovo veľmi pripomínal mašinky od MV Agusty. Záťah aj prejav motora je síce o trochu civilizovanejší, ale aj tak je to bajk plný emócií. Pekelné brzdy, posed "dopredu", tvrdý podvozok a ten nasrdený rev motoru, keď sa šplhá do otáčok si pýta od jazdca, aby našiel svoje limity.
Čo mi vadilo, bola až veľmi jemná prevodovka, niekedy som vôbec necítil, že som preradil, k celkovo drsnému prejavu mi proste nesedela. Čili tatarák so šľahačkou mi tiež nesedí. Inak palec hore, výborný bajk na bláznenie od anglánov. Kto vyčíta MVA spoľahlivosť, má myslím o chrobáka naviac.
motor, brzdy, podvozok | už by si zaslúžil prepracovať dizajn |
Hlavný a najpriamejší konkurent je samozrejme MV Agusta Brutale 675. Rovnaký objem aj koncepcia motora, ale Talian je predsa len divokejší (aj výkonnejší), rýchlejšie ide do otáčok, je pocitovo ešte o chlp agilnejší (ešte kratší rázvor). Triumph sa ale nedá zahanbiť, emócie ktoré vám dokáže sprostredkovať sú taktiež pekne horúce, váhou sú si veľmi podobní a do karát mu hrá o skoro 1000 eur nižšia cenovka (cena v akcii ešte nižšia) a povestná britská spoľahlivosť.
Japonská konkurencia ponúka osvedčené štvorvalce, ktoré ponúkajú výbornú spoľahlivosť, dravý dizajn a poväčšine nižšie ceny. Taká Kawa Z800 má síce o 7 koní vyšší výkon, ale potrebuje k nemu aj väčší objem. Cca 40 kg rozdiel v neprospech Zeda sa Kawa snaží vykompenzovať väčším krútiakom, ale agilitu Streeta mať nemôže. Už obstarožná GSR 750 čaká na nástupcu a Streetovi môže konkurovať snáď len priaznivou cenovkou, poprípade vyšším krútiakom, vyplývajúcim z väčšieho objemu. Nová Honda CB650F je motorka s celkom iného súdka. Je skôr pre umiernenejších jazdcov, výkon má položený nižšie, takže nenúti jazdca točiť do neba. Cenovo je tiež umiernená.
Trochu netradičný Japonec – Yamaha MT-09 je síce objemovo ďaleko, ale je to taktiež radový 3-valec a jeho poslanie je taktiež robiť zlo a radosť svojmu páničkovi. Všetky hlavné parametre (vrátane váhy) majú vyššiu číslovku – až na cenu, tá je o niečo málo nižšia, než objemovo menší Street.
No a potom tu máme V2 Talianov Shiver a Monster, ktorí za menej alebo viac peňazí isto tiež vyrobia veľa úškrnov na jazdcovej tvári. Záleží potom už na preferencii koncepcii motora, peňaženke a na renomé a kvalite tej ktorej značky.
Malý Street je motorka pre ľudí, ktorí sa proste radi bavia. Nehľadajú univerzála, za čo najmenej peňazí, s čo najmenšou spotrebou a najlacnejším servisom, ale motorku, na ktorú keď vysadnú, chcú zažiť radosť z motorkovania sa v rezkom tempe. Musí byť obratná, musí mať štýl, nízku hmotnosť a nebolo by od veci keby aj “išla“. Street samozrejme zvládne denné jazdy do práce, pri trocha sebazaprení aj dovolenky k moru alebo do Álp. Ale jeho primárny účel je vás čo najrýchlejšie doviesť k zákrutám, kde si poradí aj s trochu horším povrchom a dávať mu tam poriadne za uši čo sa mu zmestí, alebo skôr čo vy dokážete.
motor, podvozok, brzdy, veľmi zábavná motorka | horšie späťáky, nádobka chlad. kvapaliny pod motorom, slabšie diaľkové |
Servisný interval | 10.000 km |
Spotreba | 5.3 l/100km |
Objem nádrže | 17.4 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 246 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2500 ot.(6st) / 4500 ot.(6st) / 6800 ot.(6st) |
Cena motorky | 8.590,- EUR bez doplnkov |
Text: Martin Kňaze - matox, datadive
Foto: Juraj Odin Klačko
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR. Prilbu AGV poskytla spoločnosť Kawasaki U.M.S., s.r.o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | MV Agusta | Kawasaki | Honda |
Model: | Street Triple R | Brutale 675 | Z800 | CB650F |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 675 ccm | 675 ccm | 806 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot. | 114.9 k (84.5 kW) / 12500 ot. | 112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot. | 87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 9750 ot. | 71 Nm / 10600 ot. | 83 Nm / 8000 ot. | 63 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 | 11.9:1 | 11.4 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 52.3 mm | 79 x 45.9 mm | 71 x 50.9 | 67 x 46 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm | 125 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 123 mm | 137 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | štvor kotúčová 4 piestik radiálna | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 | 120/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 250 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 R17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-17 | 180/55-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 163 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 183 kg | 229 kg | 206 kg | |
Výška sedla: | 820 mm | 812 mm | 834 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1380 mm | 1445 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2055 mm | 2030 mm | 2100 mm | 2110 mm |
Šírka: | 740 mm | 900 mm | 800 mm | 775 mm |
Výška: | 1110 mm | 1050 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | |
Objem nádrže: | 17.4 l | 17.5 l | 17 l | 17.3 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 225 km/h | |||
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | 4.7 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 246 km | cca 276 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | nie | |||
Palivové mapy: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | nie | |||
El. Podvozok: | nie | nie | ||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena s ABS k 10/2015: 8 983,- EUR | Cena 10/2015 10 590,-Eur | Cena 10/2015 8 295,- € Cena 10/2015 8 795,- € s ABS | Ceny 10/2015: 6990,- € S ABS 7590,- € |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Suzuki | Yamaha | Aprilia | Ducati |
Model: | Street Triple R | GSR 750 | MT-09 | Shiver 750 | Monster 821 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 675 ccm | 749 ccm | 847 ccm | 749.9 ccm | 821.1 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot. | 107.4 k (79.0 kW) / 10200 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 96.6 k (71.0 kW) / 9000 ot. | 111.9 k (82.3 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 9750 ot. | 80 Nm / 9000 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 82.5 Nm / 7000 ot. | 89.4 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11:1 | 12,8:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 52.3 mm | 78 x 59.1 mm | 92 x 56.4 mm | 88 x 67.5 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm | 137 mm | 120 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 130 mm | 130 mm | 152 mm | |
Brzdy vpredu: | štvor kotúčová 4 piestik radiálna | dvojkotúčová, dvojpiestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 298 mm | 320 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 245 mm | 245 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 R17 | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 | 190/55-17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 211 kg | 189 kg | 179.5 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 183 kg | 188 kg | |||
Výška sedla: | 820 mm | 785 mm | 815 mm | 810 mm | |
Rázvor: | 1410 mm | 1440 mm | 1440 mm | ||
Dĺžka: | 2055 mm | 2075 mm | 2120 mm | ||
Šírka: | 740 mm | 815 mm | 800 mm | ||
Výška: | 1110 mm | 1135 mm | 1135 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 109 mm | |||
Objem nádrže: | 17.4 l | 17.5 l | 14 l | 15 l | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 246 km | ||||
Servisný interval: | 10 000km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | nie | ||||
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
Tempomat: | nie | ||||
LED denné svetlá: | nie | ||||
El. Podvozok: | nie | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena s ABS k 10/2015: 8 983,- EUR | Ceny 10/2015: 7 290,- Eur S ABS 7 690,- Eur | Cena 10/2015: S ABS - 8.690,-Eur Bez ABS - 7.890,-Eur | Ceny 10/2015: S ABS - 8.700,-Eur V akcii - 6.999,-Eur | Cena 10/2015: 821 - 10.490,-Eur 821 Dark - 9.990,-Eur 821 Stripe - 11.290,-Eur |
Pridané: 23.11.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 228631 | Včera: 137886