Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM 1050 Adventure 2015 - Oranžový mix chutí 3/3

 Zdieľať

Pridané: 03.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 18903 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

S 1050 som sa už stretol v Slovinsku. Už tam príjemne prekvapila. Aj keď môjmu srdcu by bola bližšie keby ju v KTM postavili ako offroad v duchu nasledovníka 990 Adventure. 1050 je nasmerovaná inak, má to byt poctivé oranžové dobrodružstvo za prijateľnejšiu cenu. Takže ani v Mattighofene sa nevyhli šetreniu. Drobnosti ako nelakovanú podsedlovku a podobne neriešim, ale mrzí ma tá predná vidlica. Oproti väčším sestrám je nenastaviteľná a menšieho priemeru (43mm namiesto 48) a iný je aj zadný tlmič. Toto veru u KTM v minulosti nebývalo, poriadne USD od WP mal každý model.

KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015

Motoricky je 1050 na nerozoznanie od väčšej sestry v pásme do cca 6000 otáčok, teda tam kde jazdíte najčastejšie. Výkon je zvolený šalamúnsky na rovných 70kW aby sa dala z 1050 odvodiť aj škrtená 35kW verzia. Takže mladý jazdy s čerstvým vodičákom A2 si budú môcť tiež zadovážiť KTM adventúru. To je rozhodne plus. 1050 jazdí skvele, nemyslím že motoricky viac treba. Dobre fungoval aj mnou ofrflaný podvozok a k brzdám sa nič ako pochvala už dať ani nedá.

KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015

KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015

Výsledný pocit je že KTM 1050 Adventure vôbec nie je žiadny „odfláknutý“ bike. Motoricky mi nič nechýba, v otáčkach kde sa bežne jazdí je porovnateľná z 1190, podvozkovo je naozaj dobrá, nastavenie tlmičov aj tak 90% jazdcov nemení, brzdy sú prémiové. Zvyšok celku je viac menej prevzatý z 1190 a rozhodne nedýcha lacnotou. Kto chce mať za čo najlepšiu cenu Adventure od KTM, nemá čo riešiť. Škoda, že aj cenovku sa im nepodarilo stlačiť ešte trochu nižšie.

skvelý motor, zábava z jazdy ako na väčšej setre, brzdy, prístrojovka, režimy jazdy, cena najlepšia z KTM Adventure modelov šetrenie na podvozku - nenastaviteľná vidlica, nenastaviteľná výška sedla, obmedzovač pri 8500 ot, otáčkomer do 12000 ot., riaditka nízko pre jazdu v stupačkách

Konkurencia

Koho ku Káti postaviť? V ponuke KTM sa tvári ako entry model do rady Adventure a je to skutočne jej postavenie. Iné značky však majú ako vstupné modely do danej kategórie, motorky s nižším objemom motora, ale KTM 1050 Adventure môže konkurovať aj tým, ktoré sú v ponuke ako top. Takže opäť púšťam z rúk stroj, ktorý bude konkurentom väčšiemu počtu motoriek,nakoľko je opäť tak nejak na pomedzí ponúk.

Najväčšia dilema by bola zrejme medzi Káťou a Suzuki V-Strom 1000 (malé "stromčeky" sú predsa trošku mimo), aj keď veľký Strom je v ponuke Suzuki top. Podobné výkonom a obe predsa len trošku menej off-roadovo zamerané, ale dá sa s nimi všetko ak človek chce. Obe v sérii chabo chránené, hlavne ich motor a obe s ABS a kontrolou trakcie. Suzuki však má nastaviteľný podvozok a aj lepšiu cenovku, kde si za ušetrených 710,-EUR môžete hravo zadovážiť poriadnu ochranu motorky. Určite však odporúčam osobne ohmatať obe, aby si človek urobil lepšiu predstavu o ich charakteroch, lebo práve to môže rozhodnúť.

Pri porovnaní s BMW neviem kam Káťu zaradiť, či k BMW F700GS, ktoré má liate kolesá, menšiu nádrž, menej výkonu a rozhodne nižšiu cenu (9.150,-EUR), alebo k BMW F800GS, ktoré je v sérii určite viac Adventure než KTM 1050 Adventure a stojí taktiež menej (11.050,-EUR), ale ani jedno z nich neposkytne na ceste toľko zábavy ako rakúska motorrada. A Rakúšanka by sa nemusela hanbiť ani pri BMW R1200GS (v základnej výbave), aj keď oproti tomuto modelu má stáť jej sestra KTM 1190 Adventure.

Podobne hravo som sa cítil aj na Honde VFR800X Crossrunner, ktorá bola na asfalte lepším povozením. Za Hondu, aj napriek menšiemu objemu motora, hovorí výkon a cenovka 11.900,-EUR. Za KTM to je však Adventure duch, ktorý do Hondy až tak nevstúpil, ale to zrejme ani nebol cieľ. Ďalšou vecou, ktorá je za KTM, je citeľne väčšie pohodlie pri cestovaní. No a keď sme pri Honde musíme spomenúť novinku Honda CRF1000L Africa Twin o ktorej vieme zatiaľ len prvé oficiálne info.

Keď už sme pri konkurentoch na 17 palcových kolesách, uvažoval by som čisto teoreticky aj nad Kawasaki Versys 1000, Triumph Tiger 1050 Sport a Apriliou Caponnord 1200. Každá je iná, ponúka iný zážitok z jazdy a má inú výbavu za inú cenu, avšak predsa len sa v na seba v určitom svetle podobajú.

A pri tému Triumph sa ešte zastavím, i keď je to skoro to isté ako BMW. Základom je tu však model Tiger 800 XR za 9.800,-EUR, ktorý má rovnaký výkon ako KTM 1050 Adventure. Má aj ABS aj kontrolu trakcie, no KTM je predsa len z iného súdka. Porovnávať Káťu ďalej s celou radou Tigrov 800 to by bolo na veľmi dlho, Angláni vedia byť za lepšiu cenu dostupný s výrazne lepšou výbavou ale... No a ani tu, ako pri BMW, by som sa s KTM 1050 Adventure nezľakol ani najväčšieho Tigra s prívlastkom Explorer.

Záver

Oranžoví mix chutí, tak to je podľa mňa KTM 1050 Adventure. Áno viem si na nej predstaviť aj inú kombináciu komponentov, ale na druhej strane mi je jasné, že potom by aj cena bola ako pri jej väčších sestrách. Avšak zábava akú poskytuje v kombinácii s pohodlím a možnosťou hravo zdolávať aj cesty, ktoré nemajú asfaltový koberec, sú kombináciou, ktorá môže osloviť viacerých.

KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015

Plusy a mínusy

Motor, Dobrý mix rôznych vlastností motorky, Brzdy Veterný štít, Chabá ochrana motora, Ovládanie palubného počítača

Video

Video: KTM 1050 Adventure 2015

Pozadie / Wallpaper:

KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 1050 Adventure 2015

Servisný interval 15.000 km
Spotreba 6 l/100km
Objem nádrže 23 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 330 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2.500 ot. (4 st.) / 3.500 ot. / 5.000 ot.
Cena motorky 12.700,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 82.60 EUR
Kufor topcase 469.44 EUR
Nosič bočných kufrov v sérii EUR
Bočné kufre 2x469.44 EUR
Turistické plexi 125.37 EUR
Tankvak 148.53 EUR
Padacie rámy 260.34 EUR
Ochrana motora 268.02 EUR
Vyhrievané rukoväte 208.06

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 45.36 EUR
Stupačka 97.02 EUR
Spätné zrkadlo 42.12 EUR
Smerovka 16.20 EUR
Svetlomet 338.64 EUR
Pomocný rám 727.56 EUR

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM Adamoto Košice. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM Latitude a prilbách Touratech Aventuro Carbon.

Foto:
 KTM 1050 Adventure 2015 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2015 BMW F 700 GS 2015 Triumph Tiger 800 XR 2015 Honda Crossrunner 2015 Triumph Tiger Sport 1050 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMSuzukiBMWTriumphHondaTriumph
Model:1050 AdventureV-Strom 1000 ABSF 700 GSTiger 800 XRCrossrunnerTiger Sport 1050
Rok:201520152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1050 ccm1037 ccm798 ccm799 ccm782 ccm1050 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.
Max. krútiaci moment:107 Nm / 5750 ot.103 Nm / 4000 ot.77 Nm / 5300 ot.79 Nm / 7850 ot.75 Nm / 8500 ot.104 Nm / 4300 ot.
Kompresný pomer:13.0:111.3:112:112.0:111.8:111.7:1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 63 mm100 x 66 mm82 mm x 75.6 mm74 x 61.9 mm72 x 48 mm79 x 71.4mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:185 mm170 mm180 mm145 mm140 mm
Zdvih vzadu:190 mm170 mm170 mm148 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm300 mm308 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R19110/80-R19110/80-R19 59 H100/90-ZR19120/70-R17M/C120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:267 mm260 mm265 mm255 mm256 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70 R17150/70-R17140/80-R17 69 H150/70-ZR17180/55-R17M/C180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg186 kg188 kg
Hmotnosť s náplňami:235 kg228 kg209 kg213 kg242 kg235 kg
Výška sedla:850 mm865 mm820 mm810 mm815 mm830 mm
Rázvor:1560 mm1555 mm1562 mm1530 mm1475 mm1540 mm
Dĺžka:2285 mm2280 mm2215 mm2190 mm2150 mm
Šírka:865 mm880 mm829 mm870 mm835 mm
Výška:1410 mm1215 mm1350 mm1360 mm1310 mm
Svetlá výška:220 mm165 mm165 mm
Objem nádrže:23 l20 l16 l19 l20.8 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:192 km/h
Spotreba paliva:5.5 l/100km4.5 l/100km5.4 l/100km5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 266 kmcca 288 kmcca 283 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériinieáno, v sériinie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienienie
LED denné svetlá:áno, v sériinieáno, v sérii
El. Podvozok:nienienie
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokicov sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2015 12 700,-EURCena 04/2014: 11990.-€Cena 02/2015 9 800,00 €Cena 05/2015 11 900,00 €Cena: 02/2013 11 440 EUR
Foto:
 KTM 1050 Adventure 2015 KTM 1190 Adventure ABS 2015 BMW R 1200 GS 2015 Triumph Tiger 1200 Explorer 2015 Kawasaki Versys 1000 2015 Aprilia Caponord 1200 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMBMWTriumphKawasakiAprilia
Model:1050 Adventure1190 Adventure ABSR 1200 GSTiger 1200 ExplorerVersys 1000Caponord 1200
Rok:201520152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1050 ccm1195 ccm1170 ccm1215 ccm1043 ccm1197 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.137.4 k (101.0 kW) / 9000 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:107 Nm / 5750 ot.125 Nm / ot.125 Nm / 6500 ot.121 Nm / 6400 ot.102 Nm / 7500 ot.116 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13.0:112.5:110.3 :112 : 1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 63 mm105 x 69 mm101.0 x 73.0 mm85 x 1.477 x 56 mm106 x 67.8
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardankardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:185 mm190 mm190 mm190 mm150 mm167 mm
Zdvih vzadu:190 mm190 mm200 mm194 mm150 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm305 mm305 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R19120/70-19120/70-ZR19110/80 R19120/70ZR17M/C120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm268 mm276 mm282 mm250 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70 R17170/60-17170/60-ZR17150/70 R17180/55ZR17M/C190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg212 kg
Hmotnosť s náplňami:235 kg230 kg238 kg259 kg250 kg
Výška sedla:850 mm860 mm850 mm837 mm845 mm840 mm
Rázvor:1560 mm1560 mm1507 mm1530 mm1520 mm1565 mm
Dĺžka:2210 mm2248 mm2240 mm2240 mm
Šírka:953 mm962 mm895 mm
Výška:1450 mm1410 mm1400 mm1456 mm
Svetlá výška:220 mm220 mm150 mm
Objem nádrže:23 l23 l20 l20 l21 l24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.6 l/100km5.4 l/100km6.1 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 308 kmcca 277 kmcca 245 kmcca 286 km
Servisný interval:15 000km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Tempomat:nienieza príplatokáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
El. Podvozok:nieáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Iná výbava:V sérii: LED smerovky, vypletané kolesá, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí.za príplatok vypletané kolesá, LED smerovky
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2015 12 700,-EURPrvý motocykel so systémom MSC – Motorcycle Stability Control, CABS (Cornering ABS) fungujúcom v zákrutách.

Servisný interval 15 000 km
Cena 02/2014: 13950.- EURTrakčná kontrola (3 režimy), ABS (vypínateľné), Tempomat v sérii
servisný interval až 16 000 km (alebo jeden rok)
Cena 05/2012: 13 360,00 €
Cena 05/2015 11 495,00 €Cena 08/2013: 14.890,- EUR

<

Pridané: 03.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122645 | Včera: 178230