Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 15734 [Novinky - Predstavujeme]
Po tom, čo Suzuki výrazne inovovala svoj model V-Strom 1000, bolo len otázkou času, kedy sa istých zmien dočká aj menší brat V-Strom 650. Výsledkom je na pohľad atraktívne cestovné enduro s vypletanými kolesami s názvom V-Strom 650XT.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Po vzore väčšieho cestovného endura v ponuke Suzuki aj V-Strom 650XT dostáva nový poznávací znak, a to zobáčik v prednej časti. Suzuki sa týmto snaží vrátiť k tradícii, keď zobák použila na starom známom Bigovi.
Celkovo sa dizajn nového V-Stroma 650XT potlačil viac praktickým smerom. Hlavne kopec čiernych plastov, ktoré možno pôsobia fádne, no majú za úlohu zniesť prípadné malé nárazy a iné poškodenia tak, aby vzniknuté škrabance príliš neprekážali oku. Tak isto by ich neskoršia výmena mala bolieť peňaženku menej, než by to bolo u lakovaných dielov.
Dizajn ako taký pôsobí dosť jemne, hlavne kvôli použitiu oblých tvarov. Spojenia línií sú tiež zakončené ostrejšími oblúčikmi. V-Strom tak už na pohľad vyzerá ako motorka, ktorá má byť jazdcovým pomocníkom a nie akousi nedozretou strojovňou, ktorá má svoje vrtochy.
Už na pohľad je jednoznačné, že predná časť je prispôsobená tomu, aby sa jazdec skrytý za ňou cítil čo najlepšie. Vpredu nájdeme aj výškovo nastaviteľný veterný štít, ktorý je možné nastaviť si manuálne do troch polôh. Štít bol testovaný vo veternom tuneli, aby jeho tvar čo najviac redukoval aerodynamický hluk a zároveň aby nespôsoboval nepríjemné turbulencie, čím by bola jazda unavujúca.
Zadná časť Suzuki V-Strom 650XT je zase čisto praktickou záležitosťou. Pri jej vytváraní sa kládol dôraz na to, aby montáž prípadnej doplnkovej výbavy, ako sú kufre či rôzne tašky a vaky, bola čo najjednoduchšia. Nechýba ani poriadne široké sedadlo pre spolujazdca, no a jazdec taktiež nesedí na úzkej lavici. Sedadlo je výškovo členené a tvarované tak, aby sa spolujazdec zbytočne nešmýkal na jazdca. Pred sedadlom potom nájdeme 20 litrovú palivovú nádrž.
Prístrojová doska ostáva bez zmien. Dominuje jej veľký analógový otáčkomer, vedľa ktorého nájdeme multifunkčný LCD displej.
Suzuki V-Strom 650XT sa bude predávať vo farbách Fibroin Gray (sivá), Pearl Bracing White (biela), Triton Blue (modrá) a Candy Daring Red (červená).
Pohonná jednotka ostáva rovnaká, teda kvapalinou chladené Véčko o objeme 645 ccm. Motor bol iba mierne upravený. Zmeny majú za účel znížiť emisie a hlavne spraviť motor ešte viac užívateľsky príjemnejším.
Upravené bolo hlavne vstrekovanie paliva a riadiaca jednotka motora. Zlepšiť sa malo aj chladenie motora, za čo môže najmä úprava prúdenia vzduchu k chladičom chladiacej kvapaliny a oleja. Zmeny sa dotkli aj prevodovky, tá má mať športovejší charakter a mala by sa zredukovať aj jej hlučnosť. Prvých 5 prevodových stupňov by malo byť kratších, avšak šestka má byť pre zmenu vhodnejšia pre jazdu na diaľniciach či iných dlhých úsekoch.
O odpruženie sa na Suzuki V-Strom 650XT vpredu stará klasická vidlica s priemerom 43 mm a zdvihom 150 mm. Predpätie pružín v prednej vidlici je možné nastaviť v piatich stupňoch pomocou „ovládačov“ na vrchu vidlice. Vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku, na ktorej je možné nastaviť odskok aj predpätie pružiny pomocou hydraulického systému. Vzadu má V-Strom 650XT zdvih 159 mm.
Pre off-roadovo zameraných jazdcov je veľkým potešením použitie bezdušových vypletaných kolies. Brzdový systém bude v sérii doplnený o ABS-ko. O brzdenie sa budú starať vpredu 310 mm kotúče a dvojpiestikové strmene, zatiaľ čo vzadu nájdeme 260 mm disk a jednopiestik.
V Suzuki vkusne vylepšili svoj veľmi dobre predávaný a obľúbený model V-Strom 650. Malá, avšak výrazná zmena dizajnu prednej časti a vypletané kolesá robia z tohto modelu na pohľad skutočne nový model. Pravdou však je, že overený základ zostáva prakticky rovnaký, a popravde, potrebovala by ho Suzuki výrazne meniť?
Pridané: 18.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | V-Strom 650 XT |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm |
Max. výkon: | 69.0 k (50.7 kW) / 8800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 59.66 Nm / 6400 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 159 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 215 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1560 mm |
Dĺžka: | 2290 mm |
Šírka: | 835 mm |
Výška: | 1405 mm |
Svetlá výška: | 175 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 173962 | Včera: 227746