Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 10183 [Novinky - Predstavujeme]
Honda dokazuje, že sa nebojí vypustiť do sveta biky doslova vyzerajúce ako z budúcnosti. Honda NM4 Vultus nie výnimkou a aj keď jej základ je nám už viac menej známy, jej zovňajšok inšpirovaný motocyklami z kreslených japonských rozprávok/filmov prinesie minimálne veľkú pozornosť.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Honda vytvorila model NM4 Vultus ako dôkaz toho, že kráča neustále vpred a nebojí sa inovácii aj v oblasti dizajnu. Či bude Vultus krokom vedľa, alebo sa idea futuristicky vyzerajúceho biku ujme, uvidíme až časom. Každopádne tu máme motocykel, ktorý čo sa výzoru týka, doslova priletel z budúcnosti, alebo skôr vyletel z televíznej obrazovky? Japonské anime rozprávky/filmy slúžili ako inšpirácia pri vzniku dizajnu Hondy NM4 Vultus. Nuž za zovňajšok tohto biku by sa zrejme nehanbil ani Batman.
Líder projektu Honda NM4 Vultus Keita Mikura: "Honda je veľká spoločnosť. Vyrábame všetky druhy motocyklov. Je preto skvelé ak občas spravíme stroj, ktorý proste chceme spraviť a nie stroj, ktorý by sme skrátka mali spraviť. Honda NM4 Vultus vznikla z našej vášne pre motocykle. Chceli sme vytvoriť čosi špeciálne, nie iba čosi zo sveta motoriek, ale čosi skutočne unikátne čo sa vo svete len tak nevidí, niečo čo upúta ako nič iné. Naším zámerom bolo vytvoriť motocykel, z ktorého budete mať pocit, že pochádza naozaj z filmového plátna."
Prvý pohľad na NM4 Vultus značí, že pochádza z modelu CTX700 avšak jej dizajn je o dosť hranatejší a futuristickejší. Motorka s masívnou prednou časťou je na pohľad pomerne široká dlhá a nízka. A nie len na pohľad, veď jej šírka v oblasti spätných zrkadiel, ktoré sú integrované v prednej kapotáži je 933 mm.
Najzaujímavejšia je bezpochyby práve predná časť. Kombinácia hranatých výbežkov na ktorých konci sú smerovky a "utopený" predný oblý LED svetlomet (všetky svetlá na NM4 Vultus sú LED) z ktorého akoby vystupoval plochý čelný štít skrátka vyzerajú tak, akoby sa chystali zožrať vlastné predné koleso. V prednej časti sa aj nachádza netradične umiestnený integrovaný úložný priestor. K dvojici odkladacích miest sa dostanete, ak pristúpite k motorke spredu, kde sa otvárajú smerom dopredu dve odklápateľné "veká". Ľavý je uzamykateľný, má objem jeden liter a je v ňom aj 12V zásuvka. Otvára sa za pomoci kľúča v zapaľovaní. Pravý úložný priestor je pre zmenu neuzamykateľný a pojme 3 litre batožiny. Za príplatok sú k dispozícii aj zadné kufre, ktoré by mali pasovať k futuristickému dizajnu.
Zaujímavo riešené je aj sedadlo spolujazdca. To slúži pri jazde sólo ako opierka pre jazdca usalašeného pomerne nízko na svojom sedadle vo výške 650 mm. Opierku je možné nastavovať vo viacerých smeroch, avšak ak príde na rad nutnosť previezť ešte jednu osobu, operadlo sa premení na zadné sedadlo.
Hranaté sú aj panely prístrojovej dosky. Tá pozostáva z troch častí. V pravej a ľavej sú bežné výstražné kontrolky a v strednej časti nájdeme displej, ktorému dominuje digitálne zobrazená aktuálna rýchlosť. Pod ňou sú v tvare písmena U zobrazené údaje o množstve paliva v 11.6 litrovej nádrži a otáčky motora. Nechýba ani zobrazenie zaradeného stupňa, hodinky a údaje palubného počítača. NM4 Vultus však aj tu prináša čosi, čo štandardne na iných motorkách nenájdeme. Obrysy panelov prístrojovky menia svoju farbu podľa zvoleného režimu jazdy. V neutrále je to biela farba, režim D je modrý, režim S ružový a pri manuálnom radení tlačidlami príde na rad červená farba. Naviac si jazdec môže zvoliť (pri každej farbe) z piatich rôznych sýtosti farby.
Základ biku je už ale dobre známy. NM4 Vultus je postavený na základe rady NC s novým motorom o objeme 745 ccm a výkonom 40.3 kW pri 6250 ot./min. a max. krútiacim momentom 68 Nm pri 4750 ot./min. Rovnaká je aj prevodovka DCT, ktorá ma pri tejto novej generácii motora predĺžené prevodové stupne. Tento motor spolu s prevodovkou DCT sme už mali možnosť tohto roku otestovať. Rovnaké sú aj jednokotúčové brzdy s ABS v sérii. O brzdenie sa starajú 320 a 240 mm kotúč s dvoj a jedno piestikovými strmeňmi. Rozdielne sú kolesá, v tomto prípade päticou zdvojených lúčov na ktoré sa obúvajú pneumatiky o rozmeroch 120/70-18 vpredu a 200/50-17 vzadu.
24.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28048 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.
18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 39650 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.
Ťažko povedať, či sa motorka akou je Honda NM4 Vultus presadí na inom než ázijskom trhu. Základ pozostávajúci z úsporného motora a automatickej prevodovky DCT nám už je dobre známy. Či však (na teraz) divoký dizajn niekoho zaujme natoľko, aby si túto motorku zadovážil je otázne. Každopádne by som rád absolvoval fotenie na tomto zaujímavom stroji a bol by som veru zvedavý na pohľady okoloidúcich ľudí :-)
Pridané: 23.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | NM4 Vultus |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm |
Max. výkon: | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická 6 stupňová dvojspojková |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 100 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 200/50-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 245 kg |
Výška sedla: | 650 mm |
Rázvor: | 1645 mm |
Dĺžka: | 2380 mm |
Šírka: | 933 mm |
Výška: | 1170 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 11.6 l |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81949 | Včera: 132917