Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda Fest 2013 - v sedle dvojspojkového Dávida NC700X DCT na návšteve u západných susedov

 Zdieľať

Pridané: 14.06.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9212 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Aj tento rok zorganizovala Honda stretnutie pre svojich zákazníkov a priaznivcov. Stretli sa znovu v Červenohorskom sedle v Jeseníkoch s bohatým programom, tromi dňami jazdenia a možnosťou testovacích jázd. Pozvánka sa ušla aj našej redakcii.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a Peter Vasak

Pred rokom som v sedle Hondy NC700X absolovoval turistiku v Alpách a NC-čka dostala odo mňa pomenovanie Dávid. Vznikol z toho tento test:

31.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 37070 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda NC700X v Alpách - Dávid proti Goliášom

O Dunlop Moto Tour 2012, niekoľkodňovom jazdení v Alpách som už písal. Teraz na sklonku sezóny sa vrátim ešte k motorke, na ktorej som sa do Álp vydal. Honda NC700X si zlízla nejakú tú kritiku, hlavne v oblasti malého výkonu, hneď po jej predstavení. Aká je ale skutočnosť pri nasadení v Alpách a to proti oveľa výkonnejším kolegyniam?

 

Aj preto som neváhal a neodmietol tohtoročný Honda Fest znovu v sedle NC700X, tentoraz však v striebornej farbe a automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Tento článok bude hlavne reportom z Honda Festu, ale nevynechám pár slov k eNCéčke...

 Môj verný tátoš a hotel
Môj verný tátoš a hotel

Honda Fest - pohodové turisticky orientované stretko všetkých Honďákov

Honda má na Slovensku a v Čechách bohatú históriu "značkových" stretnutí. Čo začalo pod názvom Honda Enduro Tour ako stretko prevažne jazdcov na Afrikách, Transalpoch a Varaderách, sa neskôr zmenilo na pohodovo orientované turistické stretko pre všetky motorky Honda. Počnúc skútrami cez naháče až po stále obľúbené Varaderá, Crosstourery, ba nechýbajú každoročne ani Gold Wingy. Tento rok, rovnako ako aj minulý, sme sa stretli v Červenohorskom sedle v Jeseníkoch. A prečo píšem "sme sa stretli?" No pretoŽe každoročne Honda pozve okrem širokej verejnosti na akciu aj niektorých svojich dílerov ale aj motonovinárov, ktorým zapožičia testovacie stroje. Na jednom mieste sa tak v jednom čase stretne celá modelová ponuka značky Honda a každý si môže vyskúšať do sýtosti čo len chce.

Reportáž z minulého ročníka:

25.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7913 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Honda Fest 2012 - 3 dni v sedle - Červenohorské sedlo, Jeseníky

Po štvorročnej prestávke pripravila Honda opäť festival pre priaznivcov a majiteľov tejto značky. Tentoraz v Jeseníkoch a s podtitulom 3 dni v sedle.

 

3 dni v sedle

Akcie nesie podtitul 3 dni v sedle. Začínala v stredu 5. 6. prvou etapou a končila v nedeľu individuálnym odchodom domov. Centrom počas všetkých týchto dní bol Hotel Červenohorské sedlo, kde mali účastníci pohodlné ubytovanie, raňajky a fajnové večere, ako aj sprievodný večerný program.

Na jednotlivé výjazdy sa štartovalo spoločne o 10:00. Kto však chcel mohol vyraziť aj individuálne. V brožúre, ktorú dostal každý účastník, bola mapka ale aj podrobný itinerár celého výjazdu. Dĺžka výjazdov bola od 192 km do 222,5 km a itinerár obsahoval aj množstvo tipov na miesta kde sa zastaviť, ako hrady, zámky, jazkyne, múzeá a podobne, ale aj tipy, kde sa dobre najesť či natankovať. Proste full-servis. Každý si prišiel na svoje.

Honda Fest 2013 - itinerár
Honda Fest 2013 - itinerár
Honda Fest 2013 - itinerár
Honda Fest 2013 - itinerár

Raňajky v Čechách, obed v Poľsku...

Oblasť Jeseníkov okrem toho, že je príjemne hornatá, je aj neďaleko poľských hraníc. Aj preto sa netreba čudovať, že trasa výjazdov smerovala aj týmto smerom. Počasie počas celého festu bolo totálne na jednotku a to napriek vrcholiacim záplavám. Pri príchode, resp. takmer každý večer zahalila hotel v nadmorskej výške 1065 m hmla, ale stačilo zísť niekoľko serpentín dole a tam vládlo ideálne motorkárske počasie.

 Ranná hmla nás neodradila, všade naokolo vládlo ideálne počasie
Ranná hmla nás neodradila, všade naokolo vládlo ideálne počasie

Honda Fest 2013
Honda Fest 2013
Honda Fest 2013
Honda Fest 2013

Naše výjazdy sme začali každý deň v skupine, ale postupne sme sa vždy akosi oddelili. Odbočili sme napríklad pozrieť jaskyňu na Špičáku a bolo to. Potom v menšej skupinke sme sa už pohodovo potulovali po okolí. Užili sme si do sýtosti zákrut, ale aj ciest rôznej kvality. Hlavne v Poľsku to boli miestami trochu rozbité asfaltky, ale nič, čo by cestné endurá, NC-čka či GoldWing neprešiel. Príjemným prekvapením boli mestečká Zloty Stok alebo centrum mestečka Ladek-Zdrój, kde sme si príjemne posedeli a pochutnali na skvelom obede. Platiť sa dalo kartou, takže sme sa vôbec nemuseli unúvať a výmenou eur za zloté.

 Ako sme zablúdili do mestečka Zloty Stok
Ako sme zablúdili do mestečka Zloty Stok

Honda Fest 2013
Honda Fest 2013
Honda Fest 2013
Honda Fest 2013

Do Poľska sme potom po dobrých skúsenostiach zablúdili aj ďalší deň. Tentoraz sme sa túlali po tých najtenších "šedivých" cestičkách po úplnom vidieku na česko-poľskom pohraničí. Obed sme si dopriali pri Otmuchowskom jazere, kde teplomer začal atakovať neuveriteľnú tridsiadku. Proste a jednoducho totálne motorkárska pohodička. Každý výjazd sme plánovali tak, aby sme sa vrátili do hotela do 17:00, odkedy boli motorky (vrátane mojej NC700X DCT) k dispozícii na testovacie jazdy.

 Centrum Ladek - Zdrój
Centrum Ladek - Zdrój

Večerný program

Každý večer bola v hoteli pripravená večera s možnosťou výberu z piatich jedál. Tu treba povedať, že bol problém si vybrať, lebo jedno jedlo bolo lepšie ako druhé. Ryby aj české špeciality, stroganov či guláš alebo staročeský knedlík. K tomu dobré pivečko od Gambrinusa či z Plzne... No nesťažoval sa nik.

Honda Fest 2013
Honda Fest 2013
Honda Fest 2013
Honda Fest 2013

Večer sa okrem predstavenia etapy na ďalší deň premietali zaujímavé fotky alebo bola pripravená nejaká krátka prezentácia - napríklad interkomov značky Interphone a podobne. Potom už obvykle nastúpila nejaká kapela a začala sa hudobno-tanečná zábava.

 Spoločná fotka - vidíme sa o rok!
Spoločná fotka - vidíme sa o rok!

Môj verný spoločník - Honda NC 700 X DCT

 NC 700 X a vojesnké múzeum - opevnenie U besídky, Králiky
NC 700 X a vojesnké múzeum - opevnenie U besídky, Králiky

Už pred rokom počas jazdenia na NC-éčku v Alpách som sa netajil svojim nadšením pre toto netradičné vozítko. Neskutočne praktická s odkladacím priestorom namiesto nádrže, ľahko ovládateľná a extrémne skromná motorečka. Možno extra neohúri, ale v žiadnom prípade nesklame. Oproti tej z Álp som ale tentoraz sedel na verzii s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT druhej generácie. Tu musím povedať, že tieto verzie majú motor s mierne vyšším výkonom 38,1 kW, takže v tomto prípade som v sedle "Dávida" mal na súboj s "Goliášmi" o 3 kW viac :-)

Automata DCT druhej generácie som už chválil. Aj keď motorkár pravdepodobne radšej siahne po manuále, automat nemusí byť zlý, ak funguje dobre a pozorne "načúva" tomu, čo jazdec potrebuje. V tomto prípade je tomu tak. DCT radí rýchlo a presne (v pomalších rýchlostiach niekedy trochu hlučne), ale hlavne podľa potreby je ochotný rýchlo podradiť aj o dva stupne. Treba to ale motorke dať jasne najavo poriadným pootočením plynovej rukoväte.

Väčšinou som jazdil v režime D pre bežnú kľudnú jazdu, ktorý udržuje nízke otáčky pre prejazdy mestečkami či dedinkami. Akonáhle sa ale pred nami otvorili zákruty, preklikol som do režimu S a užíval si športovú jazdu. Podobne ako v Alpách, ani teraz som nemal problém udržovať tempo s oveľa výkonnejšími strojmi ako Varadero či Crosstourer. Vďaka automatu som už ale nemusel riešiť obmedzovač otáčok tak ako v Alpách. Jazdy som si užil do sýtosti a najviac ma potešilo vždy tankovanie keď som na 9 litrov paliva prešiel 220 km. A koľko zožrali "Goliáši"? No menej to nebolo určite :-)

Úprimne sa priznám, že DCT má po víkende tak rozmaznalo, že sa mi na motorku s manuálom už ani nechcelo :-) Vadila mi jedine slabá ochrana pred vetrom. Vo vyšších rýchlostiach na mňa poriadne fúkalo. To mi až tak nevadilo ako cintorín mušiek na plexi mojej prilby, ktorý som musel každý večer čistiť.

Plusy a mínusy

dobre pracujúca automatická prevodovka DCT, praktický odkladací priestor, cena, vynikajúca spotreba, ľahkosť ovládania a dynamika nízke plexi - slabá ochrana pred vetrom

Čo by ťa mohlo zaujímať

Honda NC700X DCT 2013

Servisný interval 12 000km
Spotreba 3,58 l/100km
Objem nádrže 14.1 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 295 km
Cena motorky (verzia DCT vrátane ABS) 7 590,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 120,36 EUR
Kufor topcase 152,88 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 612 EUR
Príplatok ABS v sérii
Vyhrievané rukoväte 350,06 EUR
Turistické plexi 173,76 EUR
Tankvak nie
Padacie rámy nie
Ochrana motora nie

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 21,65 EUR
Stupačka 66,86 EUR
Spätné zrkadlo 71,81 EUR
Smerovka 53,03 EUR
Svetlomet 282,62 EUR
Foto:
 Honda NC 700 X 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NC 700 X
Rok:2013
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:670 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:60 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:73 x 80mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:153 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:214 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1540 mm
Dĺžka:2210 mm
Šírka:830 mm
Výška:1285 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.58 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 295 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS)

Pridané: 14.06.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 172786 | Včera: 230456