Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.06.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9424 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Aj tento rok zorganizovala Honda stretnutie pre svojich zákazníkov a priaznivcov. Stretli sa znovu v Červenohorskom sedle v Jeseníkoch s bohatým programom, tromi dňami jazdenia a možnosťou testovacích jázd. Pozvánka sa ušla aj našej redakcii.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a Peter Vasak
Pred rokom som v sedle Hondy NC700X absolovoval turistiku v Alpách a NC-čka dostala odo mňa pomenovanie Dávid. Vznikol z toho tento test:
31.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 38059 [Testy a predstavenia - Test]
O Dunlop Moto Tour 2012, niekoľkodňovom jazdení v Alpách som už písal. Teraz na sklonku sezóny sa vrátim ešte k motorke, na ktorej som sa do Álp vydal. Honda NC700X si zlízla nejakú tú kritiku, hlavne v oblasti malého výkonu, hneď po jej predstavení. Aká je ale skutočnosť pri nasadení v Alpách a to proti oveľa výkonnejším kolegyniam?
Aj preto som neváhal a neodmietol tohtoročný Honda Fest znovu v sedle NC700X, tentoraz však v striebornej farbe a automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Tento článok bude hlavne reportom z Honda Festu, ale nevynechám pár slov k eNCéčke...
Môj verný tátoš a hotel |
Honda má na Slovensku a v Čechách bohatú históriu "značkových" stretnutí. Čo začalo pod názvom Honda Enduro Tour ako stretko prevažne jazdcov na Afrikách, Transalpoch a Varaderách, sa neskôr zmenilo na pohodovo orientované turistické stretko pre všetky motorky Honda. Počnúc skútrami cez naháče až po stále obľúbené Varaderá, Crosstourery, ba nechýbajú každoročne ani Gold Wingy. Tento rok, rovnako ako aj minulý, sme sa stretli v Červenohorskom sedle v Jeseníkoch. A prečo píšem "sme sa stretli?" No pretoŽe každoročne Honda pozve okrem širokej verejnosti na akciu aj niektorých svojich dílerov ale aj motonovinárov, ktorým zapožičia testovacie stroje. Na jednom mieste sa tak v jednom čase stretne celá modelová ponuka značky Honda a každý si môže vyskúšať do sýtosti čo len chce.
25.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8365 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Po štvorročnej prestávke pripravila Honda opäť festival pre priaznivcov a majiteľov tejto značky. Tentoraz v Jeseníkoch a s podtitulom 3 dni v sedle.
Akcie nesie podtitul 3 dni v sedle. Začínala v stredu 5. 6. prvou etapou a končila v nedeľu individuálnym odchodom domov. Centrom počas všetkých týchto dní bol Hotel Červenohorské sedlo, kde mali účastníci pohodlné ubytovanie, raňajky a fajnové večere, ako aj sprievodný večerný program.
Na jednotlivé výjazdy sa štartovalo spoločne o 10:00. Kto však chcel mohol vyraziť aj individuálne. V brožúre, ktorú dostal každý účastník, bola mapka ale aj podrobný itinerár celého výjazdu. Dĺžka výjazdov bola od 192 km do 222,5 km a itinerár obsahoval aj množstvo tipov na miesta kde sa zastaviť, ako hrady, zámky, jazkyne, múzeá a podobne, ale aj tipy, kde sa dobre najesť či natankovať. Proste full-servis. Každý si prišiel na svoje.
Oblasť Jeseníkov okrem toho, že je príjemne hornatá, je aj neďaleko poľských hraníc. Aj preto sa netreba čudovať, že trasa výjazdov smerovala aj týmto smerom. Počasie počas celého festu bolo totálne na jednotku a to napriek vrcholiacim záplavám. Pri príchode, resp. takmer každý večer zahalila hotel v nadmorskej výške 1065 m hmla, ale stačilo zísť niekoľko serpentín dole a tam vládlo ideálne motorkárske počasie.
Ranná hmla nás neodradila, všade naokolo vládlo ideálne počasie |
Naše výjazdy sme začali každý deň v skupine, ale postupne sme sa vždy akosi oddelili. Odbočili sme napríklad pozrieť jaskyňu na Špičáku a bolo to. Potom v menšej skupinke sme sa už pohodovo potulovali po okolí. Užili sme si do sýtosti zákrut, ale aj ciest rôznej kvality. Hlavne v Poľsku to boli miestami trochu rozbité asfaltky, ale nič, čo by cestné endurá, NC-čka či GoldWing neprešiel. Príjemným prekvapením boli mestečká Zloty Stok alebo centrum mestečka Ladek-Zdrój, kde sme si príjemne posedeli a pochutnali na skvelom obede. Platiť sa dalo kartou, takže sme sa vôbec nemuseli unúvať a výmenou eur za zloté.
Ako sme zablúdili do mestečka Zloty Stok |
Do Poľska sme potom po dobrých skúsenostiach zablúdili aj ďalší deň. Tentoraz sme sa túlali po tých najtenších "šedivých" cestičkách po úplnom vidieku na česko-poľskom pohraničí. Obed sme si dopriali pri Otmuchowskom jazere, kde teplomer začal atakovať neuveriteľnú tridsiadku. Proste a jednoducho totálne motorkárska pohodička. Každý výjazd sme plánovali tak, aby sme sa vrátili do hotela do 17:00, odkedy boli motorky (vrátane mojej NC700X DCT) k dispozícii na testovacie jazdy.
Centrum Ladek - Zdrój |
Každý večer bola v hoteli pripravená večera s možnosťou výberu z piatich jedál. Tu treba povedať, že bol problém si vybrať, lebo jedno jedlo bolo lepšie ako druhé. Ryby aj české špeciality, stroganov či guláš alebo staročeský knedlík. K tomu dobré pivečko od Gambrinusa či z Plzne... No nesťažoval sa nik.
Večer sa okrem predstavenia etapy na ďalší deň premietali zaujímavé fotky alebo bola pripravená nejaká krátka prezentácia - napríklad interkomov značky Interphone a podobne. Potom už obvykle nastúpila nejaká kapela a začala sa hudobno-tanečná zábava.
Spoločná fotka - vidíme sa o rok! |
NC 700 X a vojesnké múzeum - opevnenie U besídky, Králiky |
Už pred rokom počas jazdenia na NC-éčku v Alpách som sa netajil svojim nadšením pre toto netradičné vozítko. Neskutočne praktická s odkladacím priestorom namiesto nádrže, ľahko ovládateľná a extrémne skromná motorečka. Možno extra neohúri, ale v žiadnom prípade nesklame. Oproti tej z Álp som ale tentoraz sedel na verzii s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT druhej generácie. Tu musím povedať, že tieto verzie majú motor s mierne vyšším výkonom 38,1 kW, takže v tomto prípade som v sedle "Dávida" mal na súboj s "Goliášmi" o 3 kW viac :-)
Automata DCT druhej generácie som už chválil. Aj keď motorkár pravdepodobne radšej siahne po manuále, automat nemusí byť zlý, ak funguje dobre a pozorne "načúva" tomu, čo jazdec potrebuje. V tomto prípade je tomu tak. DCT radí rýchlo a presne (v pomalších rýchlostiach niekedy trochu hlučne), ale hlavne podľa potreby je ochotný rýchlo podradiť aj o dva stupne. Treba to ale motorke dať jasne najavo poriadným pootočením plynovej rukoväte.
Väčšinou som jazdil v režime D pre bežnú kľudnú jazdu, ktorý udržuje nízke otáčky pre prejazdy mestečkami či dedinkami. Akonáhle sa ale pred nami otvorili zákruty, preklikol som do režimu S a užíval si športovú jazdu. Podobne ako v Alpách, ani teraz som nemal problém udržovať tempo s oveľa výkonnejšími strojmi ako Varadero či Crosstourer. Vďaka automatu som už ale nemusel riešiť obmedzovač otáčok tak ako v Alpách. Jazdy som si užil do sýtosti a najviac ma potešilo vždy tankovanie keď som na 9 litrov paliva prešiel 220 km. A koľko zožrali "Goliáši"? No menej to nebolo určite :-)
Úprimne sa priznám, že DCT má po víkende tak rozmaznalo, že sa mi na motorku s manuálom už ani nechcelo :-) Vadila mi jedine slabá ochrana pred vetrom. Vo vyšších rýchlostiach na mňa poriadne fúkalo. To mi až tak nevadilo ako cintorín mušiek na plexi mojej prilby, ktorý som musel každý večer čistiť.
dobre pracujúca automatická prevodovka DCT, praktický odkladací priestor, cena, vynikajúca spotreba, ľahkosť ovládania a dynamika | nízke plexi - slabá ochrana pred vetrom |
Servisný interval | 12 000km |
Spotreba | 3,58 l/100km |
Objem nádrže | 14.1 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 295 km |
Cena motorky (verzia DCT vrátane ABS) | 7 590,- EUR |
Nosič kufra topcase | 120,36 EUR |
Kufor topcase | 152,88 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 612 EUR |
Príplatok ABS | v sérii |
Vyhrievané rukoväte | 350,06 EUR |
Turistické plexi | 173,76 EUR |
Tankvak | nie |
Padacie rámy | nie |
Ochrana motora | nie |
Páčka brzdy | 21,65 EUR |
Stupačka | 66,86 EUR |
Spätné zrkadlo | 71,81 EUR |
Smerovka | 53,03 EUR |
Svetlomet | 282,62 EUR |
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | NC 700 X |
Rok: | 2013 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 670 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 153 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1540 mm |
Dĺžka: | 2210 mm |
Šírka: | 830 mm |
Výška: | 1285 mm |
Svetlá výška: | 165 mm |
Objem nádrže: | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 3.58 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 295 km |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS) |
Pridané: 14.06.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 143637 | Včera: 237210