Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 28053 [Testy a predstavenia - Test]
Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.
Keď v roku 2012 Honda predstavila kríženca motorky a maxiskútra s názvom Integra, pohľady na daný stroj boli rôzne. Sám som bol zvedavý čo z takejto kombinácie môže vzísť, ako sa to bude správať na ceste a či takýto stroj vôbec má svoj zmysel. A bol som veru prekvapený, keď sa mi pod ruky dostala prvá verzia Hondy Integra. Čo sa však zmenilo na novinke oproti predchodcovi? Je jasné, že hrubá stavba a vlastne celkový pocit z Integry ako takej sa nejako výrazne zmeniť nemohol, no isté zmeny cítiť bolo.
Honda Integra skrátka klame telom. Na pohľad to je maxiskúter, no rám, motor, podvozok, plnohodnotná automatická 6-stupňová prevodovka DCT a bohužiaľ aj menší odkladací priestor, sú už zo sveta motorkového.
Ako však podhodiť výpočet zmien oproti predchodcovi bez toho, aby som skrátka prekopíroval odstavce z testu Honda NC750X – praktický crossover? Veď vlastne sa jedná o ten istý stroj, iba ináč oplastovaný. Teda povedzme si to polopate, poriadne oplastovaný! Motor nabral rovnako na objeme, rovnako stúpol aj výkon a rovnako sa predĺžili aj prevodové stupne v prevodovke. Elektronika ovládajúca prevodovku DCT je čuduj sa svete tak isto rovnaká ako v celej inovovanej rade NC750. Radšej sa teda zameriam na pocity z jazdy a ako na mňa nová Integra v Grécku zapôsobila.
18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 39641 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.
Predsa len sa však nájdu zmeny, ktoré si zaslúžia spomenúť samostatne. Zdá sa vám, že nová Integra pôsobí na pohľad akosi ľahšie? No nie je to len farbami, ktoré vo verzii Special Edition so zlatými kolesami vyzerajú ozaj športovo, resp. decentne v čiernej matnej. Pozornému oku neujde zmena v tvarovaní prednej časti. Z bočnej línie sa vytratila vystupujúca časť, ktorú nahradila priehlbina. Estetické zmeny sa dotkli aj časti Integry pod sedadlom jazdca. Výsledok posúďte sami, podľa mňa fajn.
Predná časť však nepôsobí odľahčene len kvôli estetickým zmenám. Pri bočnom pohľade vidieť, že z Integry trochu ubudlo. Vzniklo tak viac priestoru pre kolená, konkrétne posun o 8 cm a rozšíril sa aj priestor pre nohy zväčšením spodnej plochy Integry. Za takéto načúvanie Hondy zákazníkom dávam jednoznačné plus. Čo sa mi ale nepáčilo, bolo novo tvarované sedadlo. Na predchodcovi som mu vytkol, že aj keď jeho uloženie vo výške 790 mm nie je nijako extrémne vysoké, nižšie postavy kvôli jeho šírke majú problém s dosiahnutím na zem. Nové tvarovanie tento neduh rieši (zúženie o 4 cm), ale sakra ja chcem to staré, široké, pohodlné. Niežeby to nové s protišmykovou úpravou pohodlné nebolo, práve naopak, no na starom sa mi hovelo lepšie.
Posed a všetko ostatné po starom. Pohodlne maxiskútrovo. Čo ma ale na Integre vždy dostane, je ten pocit z jazdy. Nuž, asi zniem akoby som sa chystal opisovať orgazmy z KTM 1290 Super Duke. Ale keď ono je to také, sedíš si v tom ako v kresle a ide to do zákrut ako seriózna motorka. Koho by to nepotešilo? Vždy som bol ten typ človeka, ktorý sa snažil pôsobiť štýlom ja nič ja muzikant a nakoniec hard rock. Viem, trošku preháňam :-)
Skrátka do zákrut ide lepšie než praktický crossover, len sa nie je o čo oprieť nohami. To mi fakt chýba pri ostrejšej jazde, ktorú Integra zvláda, síce nie ako streetfighter, ale na to ako vyzerá, by človek čakal nejaké to šuchtanie sa okolo a dosť. Veru radosť z jazdy je väčšia ako na „IKSKU“, nechápem však prečo. Pritom je to papierovo ťažká motorka/skúter aj napriek úspore 2 kg použitím hliníkovej kyvky. Do zákrut sa ale zloží s istotou väčšou než náprotivok testovaný taktiež v Grécku.
A čo je najlepšie, vlastne prvotne som sa bál, že to Integru v daný deň úplne pochová, je veľký štít, kapotáž atď. Skrátka to pohodlné, čo ma teoreticky vo vetre malo ešte viac rozhádzať, ma proste dobre ochránilo. Vlastne som sa na Integre cítil vyslovene pohodlne aj v miestach, kde som na NC750X mal sto chutí vystúpiť a povedať dosť, toto je o hubu.
Popisovať znova detailne zmeny medzi starým a novým motorom (a prevodovkou DCT) je asi zbytočné. No paralelný dvojvalec v kombinácii s DCTčkom a telom Integry dáva jazdcovi úplne iný pocit z jazdy. Ten motor sem proste pasuje, určite vyrobili najprv Integru až potom ostatné NC-éčka. Nový, nazvime to "lenivší“ mód D na prevodovke je v spojení s maxiskútrovým zovňajškom ideálny. Tu už človeka nič neláka ísť nejako agresívnejšie. Skrátka užiť si okolie, dopraviť sa z bodu A do bodu B, čosi preniesť, vybaviť... Úplne kľudne, pohodlne bez stresu. Aj brzdy vnímam úplne ináč. Tu sa nesťažujem vôbec na nič. Tak to môže byť, stačí to a basta.
A keď ma ktosi natoto, alebo ak treba dohnať skupinu testovačov, prásknem tam mód S a ono to ide. Síce sedím ako na rýchlom gauči, čo z pocitu „racera“ dosť uberá, no za rezanie zákrut sa netreba vôbec hanbiť. Istota pri rýchlej jazde je znásobená pohodlím. Tlmiče sú o čosi mäkšie než na X-ku avšak menšie zdvihy robia tiež svoje a s Integrou som sa do zákrut púšťal ešte odhodlanejšie.
Potešil malý odkladací priestor na mobil či peňaženku v oblasti kolena, ale oproti iným maxiskútrom je priestor pod sedadlom žalostne malý. To však Integre s prehľadom odpustím, lebo daňou za to sú super jazdné vlastnosti. Veď dokúpime topcase a bočáky nech ani frajerke neorafe bordel nohy.
Spotreba, tá je tiež fajn. Pri jazde s plynom väčšinou na doraz priemerka 4,6 litríka na stovku. Viac sa už asi nedá, pri tom vetre, fotení, točení videa... Skrátka si stačí prirátať 2 deci k spotrebe ako mala Honda NC750X.
Do mesta to zrejme nebude totál brutál ideál. Oproti drobným 50-tkám a 125-kám je Integra veľká a ťažká. Teda pojem ťažká berme s ohľadom na poskytnutú istotu pri presunoch mimo mesto a istotou v zákrutách aj pri vyšších rýchlostiach. Na Integre by som v pohode denno denne (za priaznivého počasia) dochádzal z Trebišova do Košíc (cca 50 km). Sám neviem, či mám Integru v hlave porovnávať s motorkami alebo skútrami. No v meste sa preplieta pohodlne. DCT tam seká rýchlosti tak, že o tom jazdec zamyslený nad peknou gréckou pumpárkou ani nevie. A či beží motor? Hmm, otáčkomer čosi ukazuje tak asi hej.
Tak sa nehnevajte, že sekciu konkurencia vynechám. Rozdiely oproti maxiskútrom sú zrejmé a sám si nie som istý, či Integra tvorí konkurenciu strojom z danej kategórie. Integra je proste čosi medzi, buď niekto tento koncept chce alebo nie a bodka. A nezabudnime sem tam očistiť a namazať reťaz.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, plusy a mínusy, video a technické parametre.
Pridané: 24.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 220737 | Včera: 112797