Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12393 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Keď BMW predstavilo model superšportu S1000RR poháňaný výkonným radovým štvorvalcom, azda každý očakával príchod streetfighter-u odvodeného práve od tohto motocykla. BMW očakávaný krok urobilo a do roku 2014 vypúšťa novinku, naháč BMW S1000R.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Pri pohľade na BMW S1000R je cítiť značnú podobnosť s modelom superšportu S1000RR z ktorého eRko vychádza. Vizuálne teda v konkurencii ostatných naháčov S1000R vyniká. Môže za to najmä predná maska s dvojicou asymetrických svetlometov. Žiabre na pravom boku a väčší otvor na ľavom sú zase dedičstvom od BMW S1000RR. Redukovaná kapotáž vystavuje na obdiv o čosi viac z techniky ukrytej v BMW S1000R. Zadná ostro tvarovaná a ľahko pôsobiaca časť je v kontraste s masívnejším predkom motocykla.
BMW S1000R bude dostupné vo farbách Racing Red (červená), Frozen Dark Blue Metallic (modrá) a Light White (biela).
Radový štvorvalec modelu BMW S1000R vychádza z pohonnej jednotky modelu S1000RR. Pre potreby BMW S1000R bol však motor mierne prerobený tak, aby zapasoval do charakteru výkonného naháča. Motor BMW S1000R preto oproti superšportu dosahuje nižšie hodnoty maximálneho výkonu. Konkrétne ide o hodnotu 118 kW pri 11.000 ot./min. Krútiaci moment 112 Nm je rovnaký ako u RR-ka avšak jeho maximálna hodnota sa dosahuje o 500 ot./min. skôr, teda pri 9.250 ot./min. Naviac má naháč oproti superšportu upravenú krivku nárastu krútiaceho momentu tak, že v spektre otáčok po hodnotu 7.000 ot./min. dosahuje minimálne o 10 Nm viac.
Pre posilnenie motora v nízkych a stredných otáčkach bola upravená hlava valcov. Zmenené sú sacie a výfukové kanály, upravené boli aj ventily. BMW S1000R taktiež využíva nový systém elektronického manažmentu motora BMS-X, ktorý podporuje použitie systému ride-by-wire s názvom E-Gas. Prevodovka je manuálna 6 stupňová a je možné ju dovybaviť systémom quickshifter (Gear Shift Assistant).
Súčasťou štandardnej výbavy bude u BMW S1000R dvojica palivových máp a systém ASC (Automatic Stability Control) ktorého súčasťou je aj Race ABS.
Štandardne budú teda dostupné palivové mapy Rain a Road. Road poskytne ako ináč plný výkon s ostrou reakciou na plyn, zatiaľ čo Rain príde s obmedzeným výkonom 100 kW a maximálnym krútiacim momentom 104 Nm, pričom bude aj reakcia motora na otočenie plynovou rukoväťou miernejšia.
Pri dokúpení Riding mode Pro jazdec dostane možnosť použitia ďalších dvoch palivových máp s názvami Dynamic a Dynamic Pro. Súčasťou Riding mode Pro je aj kontrola trakcie DCT (Dynamic Traction Control) ktorá nahrádza systém ASC oproti ktorému má integrovaný snímač náklonu. Pri zvolení mapy Dynamic sa preladia aj ostatné elektronické systémy. Race ABS bude zasahovať až na samotnej hranici šmyku, vypne sa kontrola dvíhania zadného kolesa pri brzdení a prenastaví sa aj citlivosť systému DCT. Režim Dynamic Pro sa dá aktivovať iba zasunutím konektora. V tomto režime je rekacia motora na otočenie plynom ešte ostrejšia. Zároveň sa vypína aj kontrola dvíhania zadného kolesa pri brzdení, deaktivuje sa aj systém antiwheelie a Race ABS dovolí pustiť zadné koleso do šmyku.
Súčasťou príplatkovej výbavy bude aj tempomat.
Rovnako ako motor, aj odpruženie vychádza pri BMW S1000R vychádza z modelu S1000RR. Rovnaký je aj rám zo zliatiny hliníka vážiaci 11.98 kg. Aj vďaka ľahkému rámu je hmotnosť BMW S1000R s plnou nádržou 207 kg. Zmenená je však geometria modelu S1000R, ktorý má rázvor o 22 mm dlhší než S1000RR. Zmeny majú zabezpečiť lepšiu stabilitu a trakciu na ceste.
Predné odpruženie je ako na susperšporte zabezpečené USD vidlicou s priemerom 46 mm. Na vidlici je možné nastaviť kompresiu a odskok. Prepätie pružiny sa dá nastaviť iba ak je BMW S1000RR vybavené príplatkovou výbavou DDC (Dynamic Damping Control). Zdvih vidlice je 120 mm. Vzadu je centrálna tlmiaca jednotka na ktorej je možné nastaviť predpätie pružiny a kompresiu. Jej zdvih je tak isto 120 mm.
Za príplatok je dostupný systém Dynamic Damping Control (DDC), ktorý bol predstavený na modeli HP4. Elektronicky ovládané odpruženie upravuje nastavenie tlmičov v závislosti od danej situácie. Systém automaticky reaguje na zmeny jazdných podmienok ako je brzdenie, zrýchlenie či náklon motocykla. Nastavenia systému DDC sú synchronizované so zvelenými režimami jazdy (Rain, Road, Dynamic, Dynamic Pro).
Z hľadiska bezpečnosti bude tlmič riadenia súčasťou BMW S1000R už v štandardnej výbave rovnako ako aj systém Race ABS.
Samotné brzdenie zabezpečia brzdy Brembo. Celý brzdový systém je prevzatý z modelu BMW S1000RR. Vpredu preto nájdeme dvojicu 320 mm kotúčov a radiálne montované štvorpiestiky, zatiaľ čo vzadu sa nachádza 220 mm kotúč a jednopiestik. Brzdový systém je vybavený pancierovými brzdovými hadicami.
Vďaka použitiu Race ABS sa pri brzdení prednou brzdou automaticky aktivuje aj zadná brzda, no pri samostatnom brzdení zadnou sa predná brzda sama neaktivuje. V spojení s jazdnými režimami sa prenastavuje aj citlivosť ABS-ka. Race ABS je možné aj úplne vypnúť.
BMW vývojom modelu S1000R spravilo logický krok a prinieslo tak na trh ďalší výkonný streetfighter. Naháč S1000R má svoje základy v superšporte BMW S1000RR, ktorého odkaz hrdo nesie aj vo svojom dizajne. Nechýbajú ani moderné technológie a špičkové komponenty, čím sa stáva BMW S1000R s kontroverzným dizajnom jedným z top modelov vo svojej kategórii.
Pridané: 18.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | S1000R |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 207 kg |
Výška sedla: | 814 mm |
Rázvor: | 1439 mm |
Dĺžka: | 2057 mm |
Šírka: | 845 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s |
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 243 km |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16307 | Včera: 204053