Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.03.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 5806 [Šport - Rally]
V našom tíme budú dve motorky vybavené Tripmastrom AST druhej generácie. Zásielka už dorazila!
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Za projektom AST stojí Bronislav Tyf Haluza (samozrejme nie len). Na počiatku bola myšlienka jednoduchého a lacného počítadla pre motocykle. Dnes už AST existuje vo viacerých variantoch a dá sa povedať, že je v zabehnutej produkcii. My sme sa rozhodli pre AST so štyrmi tlačidlami priamo na zariadení. V ponuke je aj zariadenie bez tlačidiel a zariadenie s mnohými ledkami, fungujúce ako plnohodnotný palubný počítač. Možnosti variovania sú už pri objednávke AST značné.
AST2 štvortlačítková verzia aj s príslušenstvom |
Zásielka od Tyfa dorazila prvotriedne zabalená, so všetkým potrebným príslušenstvom:
Podrobný a hlavne praktický manuál |
AST je veľmi odolné zariadenie, aspoň tak sa javí ihneď po uchopení do rúk. Už z poťažkania je zrejmé, že jeho váha je nadpriemerná vo vzťahu k porovnateľným zariadeniam (370 g). Je to v dôsledku kovovej konštrukcie. Každopádne AST pôsobí dojmom, že bude schopné prežiť aj niektoré motorky. Rovnaké je to aj s diaľkovým ovládačom.
Diaľkové ovládanie AST |
Manuál ma prekvapil. Na prvý pohľad je zrejmé, že ho robil praktický človek pre praktických ľudí. AST malo byť jednoduchou „hračkou“ pre endurákov. Svojím spôsobom ním zostalo, ale posunulo sa do nečakanej úrovne. Tyf v rámci vývoja AST intenzívne komunikoval s motokomunitou a snažil sa vyhovieť všetkým možným požiadavkám a pripomienkam. Tak vzniklo zariadenie, ktoré má množstvo funkcií a možností, ale napriek tomu zostalo jednoduché. Vysvetlím na príklade: AST má 6 základných režimov, ale môžete si nastaviť, že budete mať k dispozícii len 1, alebo 3 alebo 4. Vďaka veľkým možnostiam nastavenia si teda môžete niektoré možnosti odstaviť a tak zjednodušiť pavúka celkového menu. Potom sa budete preklikávať už len tými možnosťami, ktoré chcete reálne využívať.
Zadná strana s konektormi |
- vzdialenosti Total a Part, ktoré sa korigujú súčasne a nulujú každé zvlášť,
- meranie času jazdy,
- meranie celkových odjazdených km,
- priemerná rýchlosť,
- možnosť nastavenia koeficientu korekcie.Veľký displej |
Som presvedčený, že vývoj AST bude pokračovať. Pre rally účely je potrebné ísť smerom k znižovaniu váhy a zrejme aj zmenšovaniu rozmerov (avšak nie displeja!). Váha nie je až tak podstatná z hľadiska celkovej váhy stroja, ale skôr z hľadiska celkovej váhy kokpitu, ktorý je najvzdialenejším miestom na motorke a podlieha silným odstredivým silám. Tieto sily a z nich prameniace preťaženie násobí každý gram navyše.
Josipa a Doda čakajú inštalácie AST-éčok na montážne hrazdy. Následne by sme ich mali reálne odskúšať na tímovom sústredení aj v simulovanej rally etape. Chceme všetku navigačnú techniku poriadne nastaviť a odladiť. Praktické skúsenosti teda prinesieme asi o mesiac a pol.
Pridané: 06.03.2014 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59639 | Včera: 119235