Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cesta na Rally Albania 2014 – Úpravy kátéemky III. časť

 Zdieľať

Pridané: 08.04.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 4438 [Šport - Rally]

Tak sme sa šťastne dostali k momentu, kedy je oranžová kráska „almost ready to race“.

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Milión drobností

Hrubá robota bola už spravená, a teraz to vyzeralo, že stačí doklepnú pár drobností, a je vymalované. No prdlajs! Ten kolotoč „orezať-obrúsiť-navariť-ohnúť-vyskúša“ sa zdal nekonečný. O dotiahnutie vizuálnej stránky sa postaral Stano Petrek, momul-ov brat. Vyrobil veľmi utrafený štít a motorka konečne vyzerá ako má. Teraz sa dalo pokračovať novým lakom na nádrž a celú kapotáž. K tomu sa viaže „vtipná historka z natáčení...“

 Sériovka vs. tuning
Sériovka vs. tuning

Nový šat

Lakujem v sobotu večer a v nedeľu chcem ísť fotiť a trochu pojazdiť. Keď mám poskladané, prichádza momul a obi1. Momul ma provokujem, vraj: „Choď si to rýchlo odfotiť, lebo už nikdy nebude taká pekná ako teraz.“ Presne to isté mám aj v pláne. Pádim na umyvárku a odtiaľ rovno na ľúčku porobiť pekné foto.

 Keď sa Laňďal hrá na lakýrnika
Keď sa Laňďal hrá na lakýrnika

A keď je dofotené, tak už len odložiť foťák a ešte sa trochu prevetrať. Veď je to radosť, teraz keď je moto poskladaná a tak krásne funguje. Vybieham na poľné cesty celý nabudený... Trvalo to asi 3 minúty offroadu, kým som sa poriadne zrúbal. Taký dlhý „slajder“ som už dávno nedal. Nový lak na nádrži nevydržal ani 24 hodín... Našťastie som si odložil namiešanú farbu a o dva dni to prelakoval. Dnes už nič nepoznať :-)

 Nový lak nevydržal ani 24 hodín
Nový lak nevydržal ani 24 hodín

Poznatky z testovania

Veľa času zabralo upravenie kokpitu a ovládačov do želaných polôh. Vyžaduje si to mnoho testovania, pokusov a omylov. U Vectorov sa potvrdil môj predpoklad, že kameň úrazu pre čitateľnosť údajov je sklon displeja. Vzhľadom na úplne rozdielny uhol pohľadu pri jazde v stupačkách a jazde v sedle som zvolil rôzny sklon pre každý z nich. Až teraz môžem prehlásiť, že TrailTech Vector je veľmi dobre čitateľný. Doteraz som totiž tvrdil, že je to jeho hlavná slabina. Problém je v tom, že na displej musíte pozerať pod správnym uhlom, a vtedy nevadí ani slnko od chrbta. Navigácia v stupačkách už teraz nie je žiadny problém.

 Takto je to tip-top
Takto je to tip-top

Pôvodnú myšlienku, že každý Vector bude mať na kolese svoj vlastný magnet som zavrhol, a ponechal len 1 magnet, aby nemohlo v žiadnom prípade dôjsť k nejakým nežiaducim interferenciám. A tiež začínam chápať, že čím menej vecí je na moto, tým lepšie.

 Magnet Vectorov
Magnet Vectorov

Poloha ovládačov road-booku a Vectorov je tiež kľúčová a nedá sa uspokojiť s ničím iným, než maximálnou možnou účelnosťou. Vyrobený držiačik diaľkového ovládača RB som predlžoval 2x, prvá verzia bola úplne na nič, pri druhej som stále triafal klaksón, až pri tretej je páčka pretáčania RB presne tam, kde má byť a kde ju inštinktívne palcom hľadám.

 Konečná poloha ovládača RB
Konečná poloha ovládača RB

Nie všetko sa ukáže pri prvom testovaní. Pri prvých, krátkych a nenáročných jazdách sa javilo ukotvenie predného štítu dostatočné. Až pri zvýšení nasadenia sa začali prejavovať jeho vibrácie v hornej časti a preto muselo prísť na rad pridanie kotviacich bodov, ktoré tento problém odstránili.

Brzdenie zadnou brzdou v krosových čižmách bol vždy problém, kvôli trochu „utopenej“ brzdovej páčke. Aj toto treba vychytať a rozširujeme nášľapnú plochu zadnej brzdy. Rozdiel je nesmierny a konečne triafam brzdu vždy na prvý krát a bez potreby prehnaného sústredenia sa.

Ochrana motora

Výrazne som chcel posilniť aj ochranu motora. Edott vyrobil skvelé laminátové chrániče, ktoré som v zmysle jeho inštrukcií nainštaloval. Mal som vážnu pochybnosť, ako budú chrániče a lepiaci tmel znášať teplotu motora. Prax ale ukázala, že obavy neboli na mieste a všetko funguje ako má.

Samostatným bodom je výrazne rozšírený šusplech. Design je spoločným dielom obi1-ho, Momul-a a mňa, realizácia je už len Momul-ova záležitosť.

 Výrazný rally šusplech
Výrazný rally šusplech

Ide sa ďalej

Je 06.04.2014 a mám za sebou 60 km tréningovú jazdu podľa itinerára. Konečne som naozaj spokojný s celou funkčnosťou kokpitu, čitateľnosťou dát a umiestnením ovládačov. Nič nedrnčí, brzdy brzdia ako majú, Vectory merajú presne. Elektrika funguje stabilne. Testovať, testovať, testovať – to je naozaj nevyhnutné pre poriadnu prípravu na veľkú rally.

Čo ďalej? Teraz, keď „světla svítí, stěrače stírají“, už zostáva prakticky len naladenie podvozku. Môj advík je už staršieho dáta a navyše prelomový rok. Preto si kompletný repas tlmičov vyžiada trochu viac času. Všetko je ale rozbehnuté tak, že moja KTM LC4 640 Rally bude v plnej sile pripravená na Piliscev SAND 2014.

Pridané: 08.04.2014 Autor: Landal Zdieľať

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 249721 | Včera: 193771