Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 14982 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Očakávaná verzia Adventure odvodená od kvapalinou chladeného BMW R1200GS je už oficiálne predstavená. Dohady o konečnom vzhľade teda môžeme hodiť bokom, BMW R1200GS Adventure 2014 je oficiálne uvedené medzi novinkami pre rok 2014.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Nové BMW R1200GS Adventure 2014 je poháňané rovnakým, vzduchom a kvapalinou chladeným, motorom so zdvihovým objemom 1170 ccm a výkonom 92 kW pri 7.750 ot./min., aký nájdeme aj v BMW R1200GS. S cieľom zlepšiť jazdné vlastnosti v teréne však do motora namontovali nový, o 950 gramov ťažší, zotrvačník a pridali sa aj ďalšie komponenty tlmiace vibrácie od hnacej jednotky.
Ako to už u modelov Adventure býva, oproti "bežnej" verzii narástol objem palivovej nádrže, presnejšie stúpol o 10 litrov, čo znamená, že nádrž nového BMW R1200GS Adventure pojme až 30 litrov paliva. Samotná nádrž je pritom vyrobená z hliníkovej zliatiny.
Už v sérii nový Adventure prichádza s ABS-kom, systémom ASC (Automatic Stability Control) a možnosťou zvoliť si jeden z dvoch režimov jazdy Rain a Road. Pri zakúpení balíka Pro budú dostupné ďalšie tri jazdné režimy: Dynamic, Enduro a Enduro pro. Naviac budú v balíku Pro zahrnuté aj režimy ovplyvňujúce ABS a ASC, konkrétne Enduro ABS a Enduro ASC. K dispozícii bude aj elektronicky ovládaný semi-aktívny podvozok Dynamic ESA.
Vďaka väčšej nádrži BMW R1200GS Adventure nabralo vzhľad ešte masívnejšieho biku. Pocit veľkosti ešte viac umocňujú namontované rozmerné padacie rámy. Zvýšil sa aj zdvih tlmičov o 20 mm čím logicky stúpla aj svetlá výška motocykla (o 10 mm oproti BMW R1200GS 2013). Väčšie rozmery nabral aj veterný štít, naďalej nastaviteľný otočným kolieskom. Spolu s ním zlepšuje ochranu proti vetru nainštalovanie deflektorov vo vrchnej časti nádrže a sériovo montované chrániče rúk. Potešia aj široké enduro stúpačky.
BMW R1200GS Adventure sa bude predávať vo farbách: Olive Matt (olivovohnedá), Alpine White (biela) a Racing Blue Metallic (modrá).
Pridané: 07.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1200 GS Adventure |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1170 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 260 kg |
Výška sedla: | 890 mm |
Rázvor: | 1510 mm |
Dĺžka: | 2255 mm |
Šírka: | 980 mm |
Objem nádrže: | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.75 s |
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 523 km |
Poznámka: | |
ABS, ASC, jazdné režimy Rain a Road v sérii |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 58847 | Včera: 119235